ביטוח בניין משותף – באילו מקרים נזדקק לו

מבנה ללא ביטוח בניין משותף הוא פצצה כלכלית מתקתקת

עברתם לגור בבניין חדש / קניתם דירה להשקעה ואתם משכירים אותה ואתם לא חיות פוליטיות, השתתפות בישיבות ועד היא חובה משעממת עד פיהוק עבורכם ועל אחת כמה וכמה להיות ראש הוועד.

אבל טרחתם פעם לבדוק אם לבניין שלכם יש ביטוח בניין משותף?

אולי זה מושג שאף פעם לא שמעתם (רוב הסיכויים) או אולי זה עשוי להישמע לכם טריוויאלי שיהיה ביטוח כזה ואין בכלל טעם לשאול (כבר היו מקרים) אבל בכל מקרה, עליכם לדעת שאם חלילה קורה מקרה הדורש התערבות וכיסוי של ביטוח כזה, אתם כדיירים חדשים או ותיקים, חשופים להוצאה הכלכלית שיכולה להגיע גם לסכומי כסף מאוד גבוהים ואין לכם שום דרך להתחמק מלשאת באותה הוצאה.

אבל על אלו סוגי מקרים מדובר בהם נצטרך ביטוח בניין משותף?

 

מתי נזדקק לביטוח בניין משותף

בכל אירוע בו מתרחש נזק או לבניין או למתקנים בו, ההוצאה מן הסתם או תתחלק בין הדיירים עצמם או תכוסה על ידי ביטוח ייעודי. נזקים יכולים להתרחש ממגוון כיוונים, יכולה להתרחש רעידת אדמה, או שריפה או שמא קצר חשמלי בבניין שיגרום לשריפה או פיצוץ בצנרת שיציף את פירי המעליות ויגרום להן נזק או רכב שמתנגש בשער החשמלי, גניבה של רכוש וריהוט מלובי הבניין, ונדליזם וכדו' אתם בטח כבר מבינים את התמונה. ביטוח בניין משותף אינו מבדיל בסיבות לנזק ומכסה אתכם עבורו.

דוגמא נוספת ושכיחה גם כן, היא תביעת נזיקין שמגיש דייר, אורח או עובד שנתן שירות בבניין שנפגעו בשטחים המשותפים לבניין כתוצאה מרשלנות של הבניין. זאת יכולה להיות מרצפת בולטת שגורמת לנפילה או אריח שמתנתק ונופל או כבל חשמל חשוף שמוביל להתחשמלות או אף סולם שהשאלנו לטכנאי והוא התברר כלא תקין וזה נפל ממנו ונפצע. עבור כל מקרה כגון זה יכולה להיות מוגשת תביעה משפטית כנגד הבניין והעלויות המשפטיות וסכום הפיצוי יפלו על הדיירים עצמם או על הביטוח במידה וקיים כזה.

 

מה עלינו לבדוק שכולל ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף חייב לכלול ארבעה כיסויים לפחות אשר מכסים את קטגוריות המקרים שתיארנו למעלה.

אלו הם ביטוח מבנה ורכוש, ביטוח צד ג', ביטוח חבות מעביד וביטוח ראש ועד. הכיסוי האחרון הוא בעצם הרחבה לשלושת הכיסויים הקודמים וקיים על מנת להגן על ראש הועד מפני תביעות אישיות שיכולות להיות מופנות נגדו כאחראי על הבניין.

כמו שהבנתם עד כה, אסור להזניח או להתפשר על ביצוע ביטוח כזה וכמו כן עלותו לכל דייר היא זניחה מאוד ומסתכמת בכמה עשרות שקלים לשנה.

ביטוח בניינים משותפים – באילו מקרים נזדקק לו

ביטוח בניין משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב

ביטוח בניין משותף הוא היבט מכריע של בעלות על רכוש, במיוחד עבור אלה שחולקים את האחריות וההשקעה עם אחרים. מאמר זה יתעמק בחשיבותו של ביטוח בנייה משותפת לבעלים משותפים, ידון

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף