ביטוח בית משותף – לשקט נפשי ובניין מתפקד

למה צריך ביטוח בית משותף? הרי יש לנו ביטוח על הדירה עצמה ודאגנו שהוא יכסה הכל, מרעידת אדמה ועד שאם העוזרת תחליק ותשבור את הגב. אז למה אומרים לנו שאנחנו כדיירים בבניין חייבים גם ביטוח בית משותף?  מה הוא בעצם תורם לנו בנוסף למה שכבר יש?

אחריות דיירים משותפת לכל מה שקורה בבניין

כדיירים בבניין יש לכם אחריות משותפת למה שקורה בכל האזורים המשותפים של הבניין שנמצאים מחוץ לדירות עצמן מצד אחד וגם כמובן לתיקון כל נזק שיכול להתרחש באזורים אלו או למתקני הבניין המשותפים כמו מעליות, שערים חשמליים או הריהוט בלובי הבניין.

באחריות משותפת הכוונה גן לאחריות משפטית במקרה של תביעה המוגשת נגד הבניין במקרים שונים וגם אחריות כספית לרכוש.

למה ביטוח בית משותף מעניק שקט נפשי?

מאחר ועלות ההוצאות שלמענם הוא קיים יכולה להיות גבוהה מאוד ומקרים כאלו אכן קורים בבתים משותפים. ישנם מקרים הקשורים בגיל הבניין ומעלים את ההסתברות להתרחשותם ויש מקרים שהם רק מזל. לגיל הבניין דרך אגב יש משמעות גם הפוכה שהרי דווקא בבניינים חדשים העלות יכולה להיות גבוהה פי כמה וכמה במידה ומתרחש אירוע כמו למשל נזק חמור למעליות כתוצאה משריפה. נזק כזה יכול להגיע לסכומים אסטרונומיים וגם אם יתחלק בין הרבה דיירים, עדיין זה יהיה סכום מאוד לא נעים לכל דייר.

אותו הדבר לגבי תביעות משפטיות שיכולות להיות מוגשות כנגד הבניין על ידי אורחים או בעלי מקצוע שנפגעים באזורים המשותפים ותובעים את הבניין עקב רשלנות שגרמה לפגיעה שלהם. גם במקרים כאלו הסכומים יכולים להיות עצומים.

עם ביטוח בית משותף מובטח שהבניין יתגבר על כל מפגע ותמיד ימשיך לתפקד ברמת תחזוקה נאותה

תארו לכם מצב בו יש לבצע תיקון בבניין עקב נזק שהתרחש, לא משנה מאיזו סיבה, אבל עלותו יקרה מאוד וישנם דיירים אשר אין באפשרותם לשאת בהוצאה. מצד אחד הוועד יכול לשלם על התיקון מקופת הוועד במידה ויש בה מספיק כסף מה שלגמרי לא מובטח או במקרה הרע יותר ההוצאה תיפול על שאר הדיירים והוועד יאלץ לנקוט הליכי גביה כנגד הדיירים שלא שילמו על מנת להחזיר את הכספים ששולמו עבורם. מקרים כאלו יכולים גם לגרום לעיכובים לא רצויים בביצוע עבודות התיקון ולהוביל לאווירה עכורה מאוד ביחסים בין דיירי הבניין. ביטוח בית משותף קיים בדיוק על מנת לתת מענה להוצאות כבדות שעלולות להתרחש ושאנו לא מעוניינים שיצאו מכיסנו הפרטי. מה שגם עלותו של ביטוח בית משותף היא זניחה לכל דייר.

ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור

ביטוח בית משותף – לשקט נפשי ובניין מתפקד
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח בתים משותפים
ביטוח בתים משותפים

אתם חיים בבית משותף ולכל אחד מכם יש אינספור ביטוחים? אתם לא זוכרים בכלל על מה אתם משלמים בכל חודש מרוב שכל כך הרבה חשבונות של פוליסות שונות מגיעים אליכם

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »
הכול על ביטוח בית משותף
הכול על ביטוח בית משותף

אתם שייכים לאותם האנשים שחלמו לגור בבית פרטי? בסופו של דבר קניתם גם אתם דירה בבניין משותף? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים: איך מגנים על מה שיש לנו? אין

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף