האם באמת כדאי לעשות ביטוח בניין משותף?

בישיבת הוועד האחרונה אחד מהשכנים התחיל לדעת על האפשרות של ביטוח בניין משותף? אם כך, ברור מדוע אתם מתלבטים לגבי האופציה הזאת. האמת היא, שמדובר על אפשרות טובה במיוחד, כי ביטוח לבית משותף יכול להציל אתכם בלא מעט מקרים. ראשית, חשוב להבין שבין אם אתם גרים בבניין קטן שיש בו שלוש קומות ובין אם אתם גרים בבניין מאוד גדול עם יותר מעשר קומות, ההגדרה היא בניין משותף. שנית, כנראה שיש לכם לא מעט חללים ושטחים משותפים שלמעשה שייכים לכל הדיירים, אך גם נמצאים תחת האחריות של הדיירים כולם.

למשל: חדרי המדרגות, המעליות, המחסנים, הלובי ועוד. אם, לדוגמא, מדובר על גורד שחקים שיש בו גם בריכה שמשותפת לכולם, הרי שגם מה שקורה בתוך הבריכה הזאת ובסביבה שלה נמצא תחת אחריות של דיירי הבניין. חשוב להבין: כל עוד הכול מתנהל על מי מנוחות, זה לא יותר מידי מטריד, אך מה קורה אם נגרם נזק כלשהו לחלל משותף כזה או אחר? אם יש שיטפון, שריפה או אולי רעידת אדמה? בכל המקרים האלה, ובעוד מקרים רבים אחרים, ביטוח בניין משותף הוא הפתרון.

מה קורה לגבי תאונות לצד ג'?

ככל שהבניין יותר גדול, כך טבעי שיכנסו אליו יותר אנשים זרים. האנשים הזרים יכולים להיות אורחים, מכרים, חברים או אפילו שליחים שמגיעים להביא חבילות שונות לדיירי הבניין. האם ידעתם שאם אותו שליח עובר תאונה בחלל משותף בבניין שלכם, אתם האחראים לכך? לכן כדאי שתדעו שכאשר מדברים על ביטוח בניין משותף מדברים גם על ביטוח שיכסה נזקים מהסוג הזה. אומנם זה נכון שאף אחד לא ירצה להתמודד עם תאונה כזאת ועם השאלה איזה פיצוי מגיע לאותו אדם שנפגע, אך התאונות הללו הן חלק מהחיים. לכן חשוב כל כך לעשות ביטוח בניין משותף שיכלול גם פיצוי לצד ג' בגין פגיעות שונות.

אל תזלזלו בבחירת חברת הביטוח שלכם

חושבים על ביטוח בניין משותף? לא רוצים לדחות את החתימה על הפוליסה? אתם צודקים. ביטוח כזה הינו ביטוח מאוד משמעותי ולכן בוודאי תרצו להבטיח שברגע האמת יהיה מי שיוכל לעזור לכם. משמעות הדברים היא שצריך לא רק לבדוק על איזו פוליסה אתם עומדים לחתום, אלא גם להבין אצל מי תרצו להיות לקוחות. כל חברות הביטוח מפרסמות את עצמן כנותנות שירות נפלאות, אך בפועל אנחנו רואים שלא כך הדברים.

לכן, רגע לפני שאתם עושים ביטוח בניין משותף אצל חברת ביטוח שאין לגביה מספיק המלצות וחוות דעת חיוביות, כדאי שתבדקו זאת בעצמכם. האם חברת הביטוח שבה חשבתם להיות מבוטחים באמת טובה? באמת נותנת מענה? ומהם התנאים לקבלת הכיסוי הכלכלי שמגיע לכם כלקוחות של אותה חברה? בדקו הכול וכך תבחרו את חברת הביטוח הנכונה ביותר עבור הבניין המשותף שלכם.

 

האם באמת כדאי לעשות ביטוח בניין משותף?
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב

ביטוח בניין משותף הוא היבט מכריע של בעלות על רכוש, במיוחד עבור אלה שחולקים את האחריות וההשקעה עם אחרים. מאמר זה יתעמק בחשיבותו של ביטוח בנייה משותפת לבעלים משותפים, ידון

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף