האם ביטוח ועד בית מכסה הכול?

אם אתם עומדים למלא את תפקיד ועד הבית, ברור שמעניין אתכם לדעת על מה מדובר והאם אתם באמת צריכים את זה. אומנם זה נכון שהתקווה היא שלא תזדקקו לביטוח כזה, אבל אתם לא באמת יודעים מה יוליד יום. אין לכם שום דרך לדעת מה יקרה והאם מישהו יעבור תאונה בשטח הבניין שבו אתם גרים ויחליט לתבוע אתכם אישית, כלומר את חברי ועד הבית. מה באמת תוכלו לעשות במצב כזה? והאם אתם מתארים לעצמכם בכלל כמה זה יכול לעלות לכם? מדובר על עורכי דין, על תביעות ועל עוגמת נפש נוראית כאשר בסך הכול רציתם למלא בהתנדבות את תפקיד ועד הבית. חשוב להבין שאפילו שהתפקיד הזה הוא התנדבותי, זה לא אומר שאין לכם אחריות, ההפך הוא הנכון. לכן לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח ועד בית, אלא גם מאוד מומלץ שתעשו זאת כמה שיותר מהר.

ביטוח ועד בית כנגד תביעה של אחד מהשכנים

אומנם המקרה הקלאסי שכולם מדברים עליו כשהם חושבים על ביטוח ועד בית זה מצב שבו מישהו עובר תאונה ותובע את הוועד, אך זו ממש לא האופציה היחידה. יש לא מעט מקרים שבהם אפשר להוכיח שוועד הבית מילא את התפקיד לו בצורה רשלנית וכתוצאה מכך גרם לנזק. בנוסף, יש גם מקרים שבהם אפשר להוכיח שהחלטה מסוימת שקיבלו חברי הוועד פגעה באחד מהשכנים. זו יכולה להיות פגיעה שהוביל לירידת ערך הדירה או לכל בעיה אחרת, ובכל מצב כזה אותם שכנים יוכלו להחליט שהם תובעים אישית את חברי הוועד. מה עושים במצב כזה? ממש כפי שקורה בתביעות בגין תאונות שונות, גם תביעה אישית כזו כנגד חברי ועד הבית עלולה לעלות הון עתק. לכן, בבואכם לעשות ביטוח ועד בית חשוב מאוד גם לברר איזה סעיפים אתם מכניסים בו והאם אתם מרחיבים אותו כמה שרק אפשר.

האם רק חברי הוועד צריכים לממן את הביטוח?

זה מאוד תלוי בהתנהלות שמקובלת בבניין המשותף שלכם. למשל, יש בניינים משותפים שבהם רק שכן אחד ממלא את התפקיד לאורך עשרות שנים. לעומת זאת, יש גם מקרים רבים שבהם יש תחלופה בין השכנים וסוג של סבב. זה אומר שבכל פרק זמן מסוים יתחלפו חברי וועד הבית ולכן ברור מדוע במיוחד במצבים כאלה רצוי שכולם ישלמו על הביטוח. בסופו של דבר, הוועד עושה את התפקיד שלו בהתנדבות וזה לא באמת סביר שהוא יהיה חשוף לתביעות. לכן ברור מדוע צריך לעשות ביטוח ועד בית ואין ספק שזה צריך להיות בתשלום של כל בעלי הדירות בבניין. בחרו את חברת הביטוח הכי טובה שיש כבר ברגעים אלו ממש ותוכלו לעשות ביטוח ועד בית במהירות ומבלי לשלם כך סכומים יותר מידי גבוהים.

האם ביטוח ועד בית מכסה הכול?
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף