כמה עולה ביטוח בניין משותף

התחלתם לחשוב שאולי כדאי לעשות ביטוח בניין משותף למבנה שבו יש לכם דירה? אתם לגמרי צודקים, אבל כמה עולה ביטוח בניין משותף? אין לתאר את גובה ההוצאה הכלכלית של תיקונים בבניינים משותפים שונים שעברו נזקים כאלה ואחרים, אז למה לכם להסתבך לחינם? מאיפה תגייסו את הכסף לתקן נזק כמו פיצוץ בצינור הצנרת של הבניין? אתם יודעים לאיזה נזק ולאיזו הצפה פיצוץ כזה עלול לגרום?

מה תעשו אם כלי רכב יתנגש בבניין בטעות ויהרוס את כל החזית שלו? האם באמת כל בעלי הדירות בבניין שלכם יוכלו להתמודד עם הוצאה כלכלית כזאת? לרוב התשובה לכך תהיה שלילית. לכן, לא רק שאתם צריכים לברר עוד היום כמה עולה ביטוח בניין משותף, אלא גם צריך לחשוב ולהחליט על איזה סוג של ביטוח תרצו לחתום.

יש כמובן אפשרות לבחור בין פוליסות ביטוח שונות שמיועדות לבניינים משותפים ולכן שווה לבדוק את הדברים לעומק. ביטוח בניין משותף מהווה עוד הוצאה כלכלית עבור כל אחד מהשכנים, אך יחד עם זאת, בעת צרה זה בדיוק מה שיעזור לכם לשקם את הבניין ולחזור לחיות במקום פורח ויפה.

כמה חשבונות מחברות הביטוח אתם מקבלים בכל חודש? סביר להניח שמרוב שמתקיפים אתכם בפירוט, דוחות וחשבונות, אין לכם מושג בכלל על מה אתם משלמים. זה לרוב מה שמוביל לכך שדיירים בבניין משותף בטוחים שהם מכוסים מפני הכול, כי הרי יש לכל אחד מהם ביטוח דירה.

ומה לגבי השטחים המשותפים? האם ביטוח הדירה שלכם מכסה גם אותם? התשובה היא כמובן לא ולכן אתם חייבים לעשות ביטוח בניין משותף. ביטוח מבנה משותף נותן כיסוי באינספור מקרים, בין אם זה מצב שבו המעלית נהדרת, יש פיצוץ בצנרת הראשית של הבניין או שקורה כל נזק אחר. לכן, לא שכדאי לכם לעשות ביטוח מבנה משותף, אלא עדיף שתעשו זאת עוד היום.

 

חושבים גם על ועד הבית

מעבר לכך שצריך לברר כמה עולה ביטוח בניין משותף בכמה חברות ביטוח שונות ולעשות למעשה השוואת מחירים, יש עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון. לא כולם מודעים לכך, אבל האמת היא, שמי שממלא את תפקיד וועד הבית חשוף לאינספור תביעות אישיות. כך למשל, אם צד שלישי ייכנס לבניין שלכם ויעבור תאונה כלשהי, הוא עלול להחליט שהוא תובע אישית את חברי ועד הבית. הסיבה לכך היא שחברי ועד הבית הם אלה שנושאים באחריות ולכן הם הגורם שאותו נהוג לתבוע.

החדשות הטובות הן שכאשר עושים ביטוח בניין משותף, ניתן בהחלט להוסיף גם סעיף של ביטוח אחריות צד ג', ולמעשה, ביטוח זה מגן על חברי ועד הבית. לכן ברור מדוע, כאשר אנחנו מנסים לברר כמה עולה ביטוח בניין משותף, אנחנו רואים שזה מאוד תלוי בשאלה עד כמה הביטוח שבו בחרנו מורחב או לא.

כמה עולה ביטוח בניין משותף – מה משפיע על המחיר?

אם הייתם מתעניינים היום באופציה כמו ביטוח ועד בית, בוודאי הייתם רוצים לדעת לא רק מה כולל הביטוח אלא גם כמה זה עולה. לכן ברור מדוע אתם רוצים להבין גם לא רק מה כולל ביטוח בניין משותף, אלא מה יכול להשפיע על המחיר, והינה הפירוט:

  • באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים – כי לכל חברה יש תעריפים אחרים
  • עד כמה תרצו שהביטוח יהיה מקיף
  • מה צריך מבחינתכם להיכלל בביטוח – האם תרצו את הביטוח הכי נרחב שיש או לא
  • איפה נמצא הבניין שלכם, כמה הוא גדול וכמה דירות יש בו

יש לקחת בחשבון את כל הנתונים האלה שכן זו התשובה לשאלה למה ביטוח בניין משותף אצלכם יכול לעלות יותר מאשר אצל השכנים.

כמה עולה ביטוח בניין משותף בשנת 2024
כמה עולה ביטוח בניין משותף בשנת 2024

צרפו גם ביטוח חבות מעבידים

אי אפשר לדבר על השאלה כמה עולה ביטוח בניין משותף ולא להזכיר גם את הסעיף של ביטוח חבות מעבידים. בדרך כלל בבניינים משותפים אנחנו מעסיקים לא מעט עובדים כמו מנקים, אינסטלטורים וכדומה. את מי נדמה לכם שאותו איש מקצוע יתבע אם יקרה לו משהו במהלך עבודתו בבניין שלכם? נכון מאוד: את ועד הבית.

לכן, אם אתם חושבים על השאלה כמה עולה ביטוח בניין משותף כדאי לקחת בחשבון גם את הסעיף זה שכן זה כיסוי שלא מומלץ לוותר עליו. בדקו באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים, טפלו בכל העניינים האלה כמה שיותר מהר ותוכלו כולכם לישון בשקט בבניין המשותף שבו אתם גרים.

למה זה משתלם?

בפועל, כאשר מדברים על כמה עולה ביטוח בניין משותף מדברים על ביטול שכל הדיירים משלמים עליו ביחד מידי חודש. העלות אינה גבוהה ולכן גם לא מרגישים אותה בכל חודש שעובר. מנגד, כאשר יש צורך לבצע תיקונים שונים כמו תיקון של מעלית או תיקון בצנרת הראשית של הבניין, העלות עלולה להיות משמעותית ביותר. לכן, אם יהיה לכם ביטוח לא תצטרכו לדון ביניכם על שאלות כמו: מי ישלם, כמה ושל מי האחריות, כי פשוט תפנו אל חברת הביטוח שתכסה הכול בלי בעיות.

שאלות ותשובות

מהם הגורמים העיקריים שמשפיעים על מחיר הביטוח לבניין משותף?

מספר גורמים משפיעים על מחיר הביטוח, כוללים את גובה הבניין, השימור שלו, השימוש המסחרי או המגורים בו, מיקומו והסיכון ההיסטורי לתאונות או אירועים כמו שקיפות או גשם כבד.

אילו סוגי נזקים כלולים בביטוח לבניין משותף?

בדרך כלל, ביטוח לבניין משותף יכלול גילוי, שוד, אש, פציעה לקרקעות ומבנים, וגם נזקים מזג אוויר, כמו סערות ושלג.

איך ניתן להפחית את עלות הביטוח לבניין משותף?

לקרוא את תכנים הכוללים בפוליסה ולוודא שהתכנים מתאימים לצרכי הבניין. השקפת עולם ביטוחים נוספת, כגון שקיפות בנוגע לבטחונות מנהליים או התנהגות תושבים, יכולה להשפיע על המחיר.

מהם התנאים לקבלת פיצוי במקרה של תאונה או נזק בבניין?

תנאי קבלת הפיצויים יכולים להשתנות, אך בכלל, יש לדווח על התרחשות התקרית במהירות, לספק ראיות חיוניות ולמלא דרישות הגילוי של הביטוח. יש לבדוק היטב את כל התנאים בפוליסה ולדבוק בהם כדי להבטיח זכאות מלאה לפיצוי.

כמה עולה ביטוח בניין משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב

ביטוח בניין משותף הוא היבט מכריע של בעלות על רכוש, במיוחד עבור אלה שחולקים את האחריות וההשקעה עם אחרים. מאמר זה יתעמק בחשיבותו של ביטוח בנייה משותפת לבעלים משותפים, ידון

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף