ביטוח ועד בית להתנדב בכל מחיר? לא כשיש ביטוח!

מתכננים להתנדב לועד הבית? חשוב שתדעו שועד הבית אחראי על פי חוק המקרקעין לתחזק ולנהל את הרכוש המשותף ובתור אחראים כדאי שיהיה לכם ביטוח ועד בית. תפקיד ועד הבית בישראל הינו תפקיד שנעשה בהתנדבות וחברי הוועד נבחרים באסיפת הדיירים ותורמים מזמנם הפנוי ומרצונם לטובת הבית המשותף וכלל הדיירים.

עם זאת, חלק מהתפקיד כולל בתוכו גם אחריות על המבנה, על תחזוקתו התקינה ועל הדיירים בו. אחריות זו בעצם חושפת את חברי הוועד להוות מקור לתביעה בגין נזקים או פגיעות לבניין או לעוברים ושבים בו.

לכן חשוב שתדעו ,שבמיוחד בעבור תפקיד זה נוצרה פוליסת ביטוח עבור ועד הבית שיכולה גם להגן עליכם מפני חשיפה לתביעות מדיירים או עובדי ביטוח בניין משותף וגם להבטיח תקינות והמשך איכות מחייה נאותה עבור כל הבניין.

למה חשוב לעשות ביטוח ועד בית

כיום, בכל בית משותף ישנו ועד בית, התפקיד הינו התנדבותי, כך שבעצם כל פעם שכן אחר יכול להתנדב מה שיהפוך אותו לגוף האחראי כל ההתרחשויות בבניין. אז לצורך הבהרה, אותו השכן, שבחר מרצונו הטוב להתנדב לתפקיד מסוים עבור דיירי הבניין, גם יכול להיות אותו גוף אותו יהיה ניתן לתבוע במקרה בו התרחשו תאונות שונות ברחבי הבניין?

אם נניח, לצורך הדגמה, ששליח מגיע לבניין כדי למסור דואר או אוכל לאחד מהשכנים ועקב מדרגה שבורה הוא חלילה יפול וישבור יד או רגל, הוא יוכל בהמשך לתבוע את ועד הבית עבור פיצויים. מה שבפועל אומר שאותו השכן שהתנדב לתפקיד ועד הבית בתמימות עם כוונות טובות – יכול לפתע למצוא את עצמו בבית משפט כנתבע בתביעה גדולה ויקרה.

על כן, אם מדובר במצב שהייתם מעדיפים להימנע ממנו, מומלץ לרכוש כמה שיותר מוקדם ביטוח ועד בית, כזה שיכסה את הבניין כולו וגם את בעלי התפקידים בו בדגש על ועד הבית.

מה כלול בביטוח ועד בית?

ביטוח ועד הבית יכול להקל על מילוי תפקידכם וגם לחסוך לכם בעלויות גדולות במקרים של נזקים או תביעות. חשוב לציין שיש מספר תשובות שיכולות לענות על שאלה זו, כיוון שזה מאוד תלוי בחברת הביטוח מולה אתם עושים את הביטוח.

כמובן שניתן לראות כי ברוב המקרים הביטוח מתחלק לשלושה ביטוחים שונים:

ביטוח צד שלישי (צד ג')

ביטוח צד שלישי או ביטוח צד ג לבניין משותף הינו ביטוח חובה בכל בניין או בית משותף. ביטוח זה מכסה את הדיירים מפני תביעה של דייר או אורח שהגיע לבניין ונפגע באופן כל שהוא – נפילה עקב מרצפה שבורה, החלקה על שטח רטוב ועוד.
ביטוח לוועד הביתבשנים האחרונות מקרים של פגיעה קטנה שלא תמיד באשמת הבניין הפכו לשכיחים ומלווים בדרך כלל בתביעות בסכומים דמיוניים בבתי המשפט לתביעות קטנות. ביטוח צד שלישי כחלק מביטוח ועד הבית חוסך מהדיירים את הפניה לעורכי דין, הופעה בבית משפט ולפעמים אפילו תשלום מועט אם בכלל לתובע.

ביטוח חבות מעבידים

ביטוח מעבידים מתייחס לעובדי הבניין המגיעים בעבור ניקיון, גינון ועוד. בשונה מעובד קבלן שעובד בבניין כל עובד אחר שתשכרו עבור ניקיון, גינה ואף בעל מקצוע לעבודה חד פעמית יכול להפגע תוך כדי עבודתו ולכן יש צורך בביטוח מעבידים. לפעמים סכום התביעה של העובדים עולה על דמי הביטוח הלאומי שהם אמורים לקבל בעקבות פגיעה תוך כדי עבודה וכאן בא לידי ביטוי ביטוח המעבידים לשלם את ההפרש.
עוד על הנושא ביטוח מבנים

ביטוח מבנה הרכוש המשותף

ביטוח מבנה הרכוש המשותף פחות קריטי עבור בניינים חדשים, אמנם בבניינים ישנים יש לבטח גם את הבניין עצמו. זהו סעיף אשר יכסה את המבנה עצמו מפני מגוון נזקי בלאי ונזקים לא צפויים. בין אם מדובר בצינור מים ראשי שהתפוצץ שתיקון יעלה לא מעט או במים שנכנסו למעלית, נזק שחברת המעליות לא מכסה, יכולים להחסך עבורכם בעזרת ביטוח לוועד הבית.

כמובן שכולנו היינו מעדיפים שלא להפעיל בכלל ביטוח לוועד הבית ועדיף לא להגיע לסיטואציות כאלו בכלל, אך במקביל, חשוב שיהיה אחד כזה במידה וכן תמצאו את עצמכם מתמודדים מול מצבים כאלה יום אחד. תביעות מסוג זה לרוב מגיעות לסכומים גבוהים מאוד, על כן, רכישת ביטוח מתאים תגן עליכם.

יש על מי לסמוך

לדאבוננו, במדינת ישראל הקטנה יש מגוון רחב של חברות ביטוח, אך לא כולן אמינות והוגנות כמו שהן טוענות. לא כולן דואגות לתת מענה ברגעי האמת והדבר האחרון ששתרצו שיקרה לכם בזמן שאתם בסיטואציה לא נעימה כזאת הוא לגלות שחברת הביטוח שלכם מתנערת מאחריות ומשאירה אתכם לבד.

לכן חשוב לברר ולבדוק טוב אל מי אם פונים, היכן תעשו את ביטוח ועד הבית והאם החברה שבחרתם אמינה כפי שמפרסמת. לעיתים רבות כדאי שלא לחסוך כמה שקלים כשמדובר בביטוחים, במידה ותצטרכו להשתמש בהם לפחות תוכלו להיות בטוחים שתקבלו תמורה שווה להשקעה שלכם. לא לוקחים סיכונים מיותרים כשמדובר בביטוח.

ביטוח ועד בית

מה המחיר הסביר עבור ביטוח לוועד הבית

עכשיו, אחרי שראינו את החשיבות של ביטוח ועד בית, אתם בוודאי תוהים איפה הכי כדאי לעשות אותו וכמה הוא יכול לעלות לכם. ראשית, צאו מנקות הנחה שאומנם אתם מאיישים את תפקיד וועד הבית, אך זה לא באמת אומר שאתם צריכים לממן את העניין הזה לבד. כלומר, גם הדיירים האחרים שגרים בבניין ישלמו על הביטוח הזה ולכן בסופו של דבר המחיר שתשלמו יהיה בהחלט סביר.

שנית, לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח כזה, אלא גם כדאי לכם לעשות אותו כמה שיותר מהר. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תדברו עם אנשים שוויתרו על ביטוח כזה ומצאו את עצמם בלב פרשייה מורכבת, הצטערו על כך מאוד. הביטוח הזה הוא מה שיאפשר לכם לממן את הכיסוי של הפיצויים שצריך לשלם לאדם שנפגע, אז למה אתם מחכים?

חברת הביטוח הנכונה לכם – כך תחליטו איפה לעשות ביטוח ועד בית

אם אתם רגילים לעשות כמעט הכול באינטרנט בימינו, ברור מדוע גם מידע אודות ביטוח ועד בית אתם מחפשים בצורה כזאת. לכן בוודאי כבר יצא לכם לראות שיש לא מעט חברות ביטוח מובילות שמציעות לכם לפנות אליהן ולעשות אצלן את הביטוח הנדרשים. עם זאת, כדאי לזכור: לא כל חברה שקיימת באמת תתאים לכם.

האם אתם רוצים לעשות ביטוח מבנה, או ביטוח ועד בית, במקום שאתם לא יודעים אודותיו דבר? והאם אתם רוצים לעשות ביטוח אצל חברה שבסופו של דבר לא מצאתם לגביה מספיק חוות דעת חיוביות? חשוב שתבינו: ברגע האמת אתם לא יכולים להתחיל לרדוף אחרי חברת הביטוח שלכם. שילמתם לאורך שנים רבות על הביטוח? אם כך, מגיע לכם לקבל כיסוי.

אומנם זה נכון שלא תמיד הכיסוי מלא ולעיתים תצטרכו להשתתף השתתפות עצמית כזו או אחרת, אך זה עדיין לא אומר שכדאי לוותר על הביטוח הזה. כמוכן, בפירוש לא כדאי לעשות ביטוח אצל חברה שאינה מספיק רצינית וטובה.

מהם הפרמטרים לבחירת חברת ביטוח טובה?

ביטוח ועד הבית למי זה מתאים

בתור ועד הבית אתם אלה שצריכים לבחור את החברה שבה הבניין שלכם יהיה מבוטח? אם כך, רצוי לברר כל מה שיכול להיות רלוונטי. האם זו חברה שיש לה הרבה לקוחות? מה כוללת הפוליסה? והאם זו חברה שהלקוחות האחרים שעשו אצלה ביטוח ועד בית ממליצים עליה?

הדבר החשוב באמת זה להבין מה יהיה גובה הכיסוי שתוכלו לקבל ובעיקר, האם "יוציאו לכם את הנשמה" כדי לקבל את הכיסוי שמגיע לכם או לא.

האם תוכלו פשוט להתקשר אל חברת הביטוח, להוכיח את הנעשה ולקבל את הפיצוי? אומנם זה טבעי שחברת הביטוח תרצה, מצידה, לקבל מסמכים שונים שמאשרים את הנעשה, אך זה לא הגיוני להעביר את הלקוחות סיוט שלם כדי לקבל מה שמגיע להם.

לכן רצוי לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לברר מראש שאתם אכן פונים אל חברה אמינה ומקצועית שתיתן לכם מענה.

זה נכון שהמחיר הוא עוד נתון משמעותי אך בסופו של דבר מה שחשוב יותר זה לדעת שבעת הצורך תקבלו מענה. שימו לב שכמעט כל חברת ביטוח שתציע לכם להיות מבוטחים אצלה תציע לכם גם אפשרות לעשות תוספות שונות לביטוח.

לעיתים התוספת במחיר מאוד קטנה והיא יכולה לעשות הבדל משמעותי בעת הצורך כך שבהחלט כדאי לבדוק את האפשרות הזאת לעומק. אין סיבה לשלם סכומים מופקעים אך רצוי לעשות ביטוח ועד בית שיהיה מקיף וכמה שיותר רציני, אז למה לא לטפל בכך עוד היום?

לסיכום, ביטוח ועד בית אינו מצרך יקר ומאד מומלץ לבטח את הבניין בשלושת הביטוחים הנ"ל ולהשמר מפני סיכונים מיותרים.

למי ביטוח ועד בית נותן הגנה?

ביטוח ועד בית, כפי ששמו מעיד, נותן הגנה לחברי ועד הבית מפני תביעות אישיות נגדם. התביעות יכולות להגיע הן מצד ג' והן מצד דיירים או בעלי דירות בבניין, כך שברור מדוע על ביטוח משמעותי שכזה לא רצוי לוותר.

ביטוח לוועד הבית – הגיע הזמן שנתנדב בביטחון

כפי שניתן לראות, האחריות של ועד הבית היא רבה. הוא אחראי לטפל לא רק בתשלומי החשבונות של הבניין, אלא גם בטיפול הבניין העצמו. אין הכוונה שחברי ועד הבית צריכים לתקן בעצמם את הנזקים בבניין, אך הם אחראים לכך שזה יקרה. 

כאמור, ללא ביטוח לוועד הבית, ממצב של התנדבות אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים הון עתק על תביעות ופיצויים. מעבר לכך שכדאי להבין כמה עולה ביטוח ועדי בתים, צריך להבין לעומק את המשמעות שלו. 

מה באמת קורה למי שממלא את תפקיד ועד הבית ואין לו ביטוח? לפניכם מספר דוגמאות מהחיים שופכות אור על החשיבות של ביטוח כזה. 

דוגמאות מהחיים שבהן ביטוח לוועד הבית הציל את המצב

ההבדל בין תאונה קלה למשבר גדול יכול לעתים קרובות להיות מיוחס לקיומה של פוליסת ביטוח מקיפה לוועד הבית. ניקח לדוגמא את המקרה של בניין משותף שבו אורח החליק על רצפה רטובה לא מסומנת וספג פציעות קשות. 

ללא ביטוח, ההשלכות הפיננסיות לוועד הבית היו יכולות להיות הרסניות. במקום זאת, ההיבט של ביטוח צד שלישי בפוליסה שלהם כיסה את העלויות הרפואיות ואת שכר הטרחה המשפטי. 

בצורה כזאת אותם חברי ועד הבית לא היו צריכים להתמודד עם אחריות אישית ועם תשלומים מכיסם עבור אותו אדם שנפגע. לכן, ברור מדוע תקנון בית משותף כולל את ההמלצה לעשות את הביטוח.

במקרה אחר, בדיקת תחזוקה שגרתית גילתה נזק מבני משמעותי באזורים המשותפים של בניין ישן. עלות התיקונים הייתה אסטרונומית, אך הודות לקיומו של ביטוח אחזקת מבנה, הוועד הצליח לטפל בבעיה מבלי להטיל נטל כספי כבד על הדיירים. 

דוגמאות אלה מדגישות את היתרונות המוחשיים של ביטוח זה. הוא לא רק מספק עזרה כספית במקרה של תאונות ונזקי רכוש, אלא גם שומר על תקינות התחזוקה של הבניין ומבטיח סביבה בטוחה ומאובטחת לכל דייריו.

המשמעות של ביטוח לוועד הבית

לביטוח יש תפקיד קריטי בניהול של כל בניין משותף. הוא משמש כשכבת הגנה, לא רק למבנה הפיזי אלא גם לאנשים האחראים על התחזוקה שלו. בבניין משותף הפוטנציאל לנזקי רכוש או לתאונות גופניות הינו גבוה. ללא ביטוח, ביטוח בית משותף וללא ביטוח לוועד הבית, כל אירוע כזה עלול להוביל להוצאה כלכלית גדולה ביותר. 

אתם לא רוצים להעביר אפילו עוד יום אחד ללא ביטוח מסוג כזה? אתם לגמרי צודקים, שכן בסופו של דבר, איש מאיתנו לא יודע מה יוליד יום. לכן, אם תוכלו לעשות ביטוח כזה אצל חברת ביטוח אמינה שמציעה זמינות מלאה, אל תתפשרו על משהו אחר.

חברה כזאת היא חברת "מרכז הביטוחים". זו חברה שתיתן לכם מענה בכל עת, ובנוסף, הצעת המחיר שתקבלו כאן תמיד תהיה הוגנת ביותר.

ביטוח ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף