מה זה ביטוח מבנה

למרות שאף אחד מאתנו לא באמת אוהב לחיות את חייו כשהוא חושב כל הזמן על התסריטים הכי פחות נעימים שעלולים לקרות לו, אסונות הם חלק מהחיים וכדאי לדעת מה זה ביטוח מבנה. כולנו הרי שמענו על מפעלים, מבנים ודירות שהיו בהם שריפות נוראיות, פיצוצי צנרת שהובילו להצפה נוראית ועוד. לכן, אם גם אתם קונים היום, בשעה טובה, נכס כזה או אחר, כדאי שתיתנו את הדעת גם על המצבים האלה. זה נכון שאתם לא יכולים לדמיין עכשיו שמשהו רגע יקרה לנכס המקסים שהשקעתם בו את כל הונכם, אך כיוון שכבר היו דברים מעולם, לא עדיף יהיה ללמוד מניסיונם של אחרים?

זו הסיבה שבגללה, כאשר אנחנו מנסים לענות על השאלה מה זה ביטוח מבנה, אנחנו רואים שלמעשה זה הביטוח שיוכל להציל אתכם ממצב כלכלי נוראי. במקום שתאבדו בבת אחת את המבנה שלכם ואת הערך שלו בגלל אסון כזה או אחר, תוכלו לפחות להתנחם בעובדה שתקבלו פיצוי כספי הולם מחברת הביטוח שבה אתם בוחרים.

מה זה ביטוח מבנה דירה

האם כדאי להוסיף לביטוח הבסיסי עוד תוספות שונות?

כמובן שכאשר אנחנו מנסים לענות בצורה נרחבת על השאלה מה זה ביטוח מבנה, לא פעם נרצה גם להתייחס לתכולה שנמצאת בתוך המבנה. אומנם זה נכון שאם מדובר על מבנה שאתם רוצים להשכיר לאחרים, ואם אתם משכירים אותו ריק, זה לא חייב לעניין אתכם מה יקרה לתכולה שבפנים, אך מה קורה במצבים אחרים? אם, למשל, אתם קונים דירה למגורים ויש לכם בה לא מעט מכשירים טכנולוגיים שעלו להם הון עתק או כל דבר אחר, ברור מדוע תרצו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להבטיח שתקבלו פיצוי גם עבור החפצים והתכולה.

זה נכון גם כאשר מדברים על ביטוח אחזקת מבנה שעושים למפעל גדול או למשרד, כי במקומות כאלה לרוב הציוד עולה הרבה מאוד. לכן, כשאנחנו מנסים להבין מה זה ביטוח מבנה ומה הוא כולל, אנחנו רואים שהרבה פעמים ניתן יהיה להוסיף גם את הביטוח לתכולה שנמצאת בתוך המבנה, וזה מומלץ בחום.

כמה עולים ביטוחים כאלה בדרך כלל?

קשה לדבר על השאלה מה זה ביטוח מבנה ולא להתייחס גם לעלויות, כי ברור שלא מדובר על עניין של מה בכך. יש כמה גורמים שיכולים להשפיע על מחיר הביטוח שתשלמו, כמו למשל: לאיזו חברת ביטוח אתם פונים? האם אתם עושים את הביטוח הכי נרחב שאפשר? עד כמה גדול המבנה שעבורו אתם עושים את הביטוח? בדקו את כל הפרטים האלה וגם נסו להשוות בין מספר חברות ביטוח שונות, כי למה לשלם ביוקר? ביטוח בניין משותף זה מסוג אותם הדברים שאתם אומנם תשלמו עליהם לא מעט כסף לאורך השנים, אך אם יש משהו בטוח, זה שאתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו אתם זקוקים לביטוח ואין לכם אחד כזה.

 

שאלות נפוצות

מה מכסה ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה סטנדרטי מכסה בדרך כלל נזקים שנגרמו כתוצאה מ:

  • שריפה: נזק שנגרם למבנה כתוצאה משריפה, כולל נזק ישיר (למשל, פגיעה בקירות, רצפה, תקרות) ועקיף (למשל, פגיעה בריהוט, ציוד).
  • רעידת אדמה: נזק שנגרם למבנה כתוצאה מרעידת אדמה, כולל נזק יסודי (למשל, סדקים בקירות, קריסת תקרות) ועקיף (למשל, פגיעה בריהוט, ציוד).
  • נזקי מים: נזק שנגרם למבנה כתוצאה מנזקי מים, כמו נזילה מצנרת, גשמים חזקים או הצפות.
  • פריצה וגניבה: נזק שנגרם למבנה כתוצאה מפריצה וגניבה, כולל נזק לרכוש (למשל, גניבת ריהוט, ציוד) ועלויות תיקון נזקי הפריצה (למשל, החלפת דלתות, חלונות).

מה לא מכסה ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה סטנדרטי לא מכסה בדרך כלל נזקים שנגרמו כתוצאה מ:

  • בלאי: נזקים שנגרמו כתוצאה מבלאי טבעי של המבנה.
  • רשלנות: נזקים שנגרמו כתוצאה מרשלנות של בעל הנכס.
  • מלחמה: נזקים שנגרמו כתוצאה ממלחמה, פעולות איבה או טרור.
  • נזקים אטמוספריים: נזקים שנגרמו כתוצאה מרוחות חזקות, סופות רעמים, ברד וכדומה (ניתן לרכוש הרחבה לכיסוי זה).
  • רעידות אדמה באזורים ספציפיים: באזורים בעלי סיכון גבוה לרעידות אדמה, ייתכן שיהיה צורך לרכוש ביטוח נפרד.

מהו תהליך הגישה לביטוח מבנה?

תהליך הגישה כולל בדיקת צרכים, השוואת הצעות, בחירת תוכנית, חתימה על חוזה ותשלום דמי הביטוח.

מהם הפרמטרים שיש להתחשב בהם בעת בחירת ביטוח מבנה?

הפרמטרים כוללים את סכום הביטוח, תנאי הפיצויים, תנאי הביטוח, ההפקדה החודשית והתקופה הנדרשת של הכיסוי.

מה זה ביטוח מבנה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף