עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק הגנה כספית במקרה של אירועים בהם מעורבים אנשים שאינם דיירים או חלק ממשק הבית.

סוג זה של ביטוח מרחיב את כיסוי האחריות כך שיכלול אורחים, אנשי מקצוע בתחום השירות וכל תושב חוץ אחר. הפוליסה נועדה לטפל בנזקים או אירועים המתרחשים עקב חוסר טיפול של המבוטח, לרבות תאונות או מחדלי פעולה. אתם מחפשים מידע אודות מחירי ביטוח צד ג לבניין? המאמר הבא יספק לכם את כל התשובות לכך.

עלות ביטוח צד ג לבניין ומה הוא באמת מספק לכם?

הביטוח מציע כיסוי למגוון עלויות, לרבות הוצאות משפטיות, רפואיות ופסיכולוגיות שעלולות לנבוע מהאירועים המתרחשים בנכס מבוטח. הוא מציע הגנה פיננסית לבעלי הנכסים, ומבטיח הגנה מפני אירועים שונים. כאשר מדברים על עלות ביטוח צד ג לבניין יש לקחת בחשבון שהעלות יכולה להשתנות בין בניין מגורים אחד לאחר. היא מושפעת מגורמים שונים, כמו למשל: מידות הבניין המשותף וכדומה. הכיסוי יכול להתרחב גם לחלק החיצוני של הבניין כחלק מביטוח המבנה.

אמנם אין חובה על כל הדיירים להסכים לרכישת ביטוח מבנה, אך מומלץ להגיע להחלטה משותפת. כמוכן, מספר הדירות בנכס לא מהווה סף לצורך בכיסוי ביטוחי. בנוסף, השאלה האם שירותים כמו ניקיון וגינון מכוסים בפוליסת ביטוח המבנה כפופה לתנאי הפוליסה.

בהיעדר ביטוח, בעל הנכס עלול לשאת באחריות ישירה לכל העלויות הכרוכות בפציעות המתרחשות בנכס. זה לא במקרה שכולם מדברים היום על ביטוח צד ג לבניין משותף, שכן הניסיון מוכיח שביטוח כזה הוא בעל חשיבות רבה. מגורים משותפים חשופים לתקריות שעלולות לגרום לפציעות או לנזק לרכוש.

במקרים כאלה, ביטוח בניין משותף עשוי שלא להעניק הגנה לכל הדיירים, וחברות הביטוח עשויות לבקש להטיל על הדיירים אחריות לתאונות. לכן חשוב מאוד לבדוק שאתם חותמים על פוליסת ביטוח שתכלול את כל הסעיפים הכי חשובים שיש.

עלות ביטוח צד ג לבניין – כמה באמת נשלם?

בכל בניין שבו רוצים לעשות ביטוח צד ג לבניין משותף, ישנה התעניינות במחיר. כמה זה באמת יכול לעלות ומה משפיע על המחיר? חשוב לקחת בחשבון לא מעט גורמים כדי להבין כמה אתם עומדים לשלם על ביטוח כזה. המאפיינים הספציפיים של המבנה שאנחנו רוצים לבטח ישפיעו על המחיר. איפה נמצא הבניין, באיזה שנה בנו אותו, כמה הוא גדול ועד כמה הוא מתוחזק או לא מתוחזק.

בנוסף, כאשר מדברים על עלות ביטוח צד ג לבניין אי אפשר להתעלם גם מהתוספות השונות שניתן להוסיף לביטוח. לכן, אם תרצו לעשות את הביטוח הכי מקיף שאפשר לבניין שלכם, טבעי שזה יבוא לידי ביטוי גם מבחינת המחיר. חשוב לקחת בחשבון גם את העובדה שלכל חברת ביטוח יש תעריפים שונים. יש תקופות שבהן גם חברות הביטוח מציעות מבצעים מיוחדים שמוזילים את המחירים.

בבואכם לבחור את חברת הביטוח הנכונה לכם, שווה לבדוק את העניין הזה. ממש כפי שקורה לגבי תחומים אחרים בחיינו, גם כאן אנחנו רואים שסכום גבוה יותר לא תמיד יוביל לביטוח טוב יותר. לכן, אם תוכלו לעשות ביטוח כזה ולשלם עליו סכום סביר, חבל יהיה לבחור את התעריף הכי יקר שיש.

פוליסת ביטוח מבנה לבניין

מעבר לנושא של עלות ביטוח צד ג לבניין, יש לקחת בחשבון עוד פוליסות ביטוח שונות שניתן לעשות. אחת מהן היא פוליסת ביטוח מבנה. פוליסת ביטוח מבנה כוללת בדרך כלל כיסוי לרכוש משותף בתוך מתחם דירות. עם זאת, היעדר ביטוח מבנה עבור דיירים מסוימים יכול לסבך את פתרון תביעות הביטוח.

לפוליסות יתרון גדול יותר כאשר הן כוללות סעיף המאפשר למבוטח להיעזר באיש המקצוע הפרטי שבחר במקום להיות מוגבל לאנשי המקצוע הניתנים על ידי חברת הביטוח. מומלץ להיעזר בשירותיו של סוכן ביטוח על פני ניהול עצמאי של תביעות ביטוח.

ניתן להרחיב את הכיסוי הביטוחי לשלמותו המבנית של בניין כך שיכלול פגיעה בשטחים משותפים, כגון גינות, מעליות וחדרי מדרגות. לא אחת ניתן לראות ביטוח מבנה ותכולה שכולל גם הגנה עבור עוד אלמנטים שונים. למשל: תכולתם של חללים משותפים כמו מחסנים, חדרי כושר, בריכות שחיה ועוד.

עבור מבנים ישנים, חיוני להשיג ביטוח מקיף כדי להגן הן על הדיירים והן על תשתיות הבניין מפני מפגעים פוטנציאליים, כגון צנרת מיושנת או ריצוף עם פגמים. למעשה, ביטוח נזקי צנרת הוא מסוג אותם הביטוחים שלא כדאי לוותר עליהם כשעושים ביטוח לבניין.

כדאי לדעת: הסכמה של 60% מבעלי הדירות נחשבת מספיקה כדי להשיג כיסוי מורחב, אשר לאחר מכן ניתן לאכיפה עבור כל הדיירים. הדרישה הבסיסית בדרך כלל להבטחת ביטוח מבנה היא בעלות על שתי דירות דיור לפחות.

עלות ביטוח צד ג לבניין משותף

הוספת סעיף של חבות מעבידים לפוליסת הביטוח

לא אחת אנשים שמתעניינים בנושא של עלות ביטוח צד ג לבניין בטוחים שהביטוח הזה כולל הכול. עם זאת, חשוב להבין שבפועל כמעט אף פעם זה לא כך. פוליסות ביטוח מבנה צד ג' סטנדרטיות בדרך כלל אינן כוללות כיסוי לאנשי תחזוקה כגון מנקים וגננים. כדי להפחית את הסיכונים הקשורים לנותני שירותים קבועים אלה, חובה לשלב סעיף חבות מעבידים בתוכנית הביטוח.

הבטחת קיומו של ביטוח לתקלות המערבות אנשי תחזוקה כמו גננים או מנקים חיונית למוכנות מפני אירועים בלתי צפויים. פוליסות ביטוח מבנה קונבנציונלי בדרך כלל מגינות גם על החלק החיצוני של הבניין, למשל, אם פציעה נגרמת על ידי אריח שנעקר מחזית הבניין, הביטוח יספק כיסוי.

בהיעדר ביטוח, בעלי הנכסים עלולים להתמודד עם השלכות כלכליות משמעותיות אם אדם נפגע בתוך המקום ובוחר לתבוע.  לפיכך, זה נבון להבטיח ביטוח צד ג '; פוליסות כאלה הן זולות יחסית ומציעות רשת ביטחון מפני פציעות שונות.

ביטוח צד ג' לבניין הוא שיקול קריטי, במיוחד כאשר שוקלים את התאונות הפוטנציאליות שעלולות להתרחש בתוך המקום. למשל: אורח שנפצע כתוצאה מנפילה. במקרים כאלה, הנטל הכלכלי להוצאות הטיפול ייפול על בעל הבניין, בהתחשב בכך שהאירוע התרחש בתחום שיפוטו. כדי להפחית סיכונים כאלה, קיימת האופציה של ביטוח צד ג' לבנייני מגורים.

אצל איזו חברת ביטוח כדאי לעשות ביטוח כזה?

מעבר לכך שצריך לדעת הכול על עלות ביטוח צד ג לבניין, יש טעם גם לבדוק לאיזו חברת ביטוח אתם פונים. האמת היא, שבישראל לא חסרות חברות ביטוח טובות שאצלן תוכלו לעשות ביטוחים שונים. למשל, ביטוח ועדי בתים משותפים, כמו ביטוח צד ג' לבניין, ניתן לעשות בלא מעט מקומות.

עם זאת, הניסיון מוכיח שלא באמת כדאי לפנות לכל חברת ביטוח. לכן עולה השאלה הטבעית: כיצד נבחר? איזו חברת ביטוח כן תתאים לנו ואיך נוכל להיות בטוחים שאנחנו במקום הנכון?

כדי לבחור את חברת הביטוח שלכם רצוי לעצור ולברר מספר פרטים חשובים, כמו לדוגמא:

  • הוותק – האם מדובר על חברת ביטוח שקיימת כבר שנים.
  • סוגי הביטוחים – האם מדובר על חברת ביטוח שמציעה מגוון רחב של ביטוחים שונים, והכול תחת קורת גג אחת.
  • המענה – כמה מהר באמת יענו לכם ויעזרו לכם בעת הצורך.

אם יש משהו ברור, זה שבעת צרה כולנו נרצה לקבל את המענה של חברת הביטוח כמה שיותר מהר. עם זאת, בפועל לא כל חברת ביטוח תיקח אחריות ובאמת תסייע. לכן חשוב מאוד לבדוק, בין היתר, מה אומרות חוות הדעת השונות אודות כל חברת ביטוח שנראית לכם מתאימה ואת עלות ביטוח צד ג לבניין.

אתם מחפשים את הטובים ביותר? צרו קשר עם חברת "מרכז הביטוחים", ורצוי שתעשו זאת עוד היום. כאן תקבלו מענה, שירות אדיב ואפילו הצעת מחיר נוחה במיוחד.

 

שאלות ותשובות נפוצות

האם תמיד כדאי להשקיע בביטוח מבנים משותפים, גם אם הם ישנים?

לאור רגישותם לבעיות תשתית, כגון בעיות אינסטלציה או בלאי מבני, מבנים ישנים נהנים באופן משמעותי מפוליסות ביטוח מקיף, ולא רק ביטוח צד ג ואף מכסים את עלות ביטוח צד ג לבניין. פוליסות כאלה מציעות שקט נפשי במקרה של תאונות בהן מעורבים מבקרים ומכסות תיקונים יקרים, כמו תקלות במעלית, מבלי שהנטל הכלכלי ייפול אך ורק על השוכרים.

האם כל הדיירים בבניין המשותף צריכים להסכים לעשות את הביטוח ולשלם עלות ביטוח צד ג לבניין?

תשובה: ברוב המקרים נדרשת הסכמה של 60% בלבד מבעלי הדירות בבניין.

מה באמת נחשב לבניין משותף?

כדי שבניין ייחשב לבניין משותף צריכות להיות בו לפחות שתי דירות.

האם מי שעושה ביטוח כזה זכאי לכיסוי גם עבור מנקים וגננים?

ביטוח מסוג זה בדרך כלל אינו כולל אנשי תחזוקה שוטפים כגון מנקים וגננים. כדי להבטיח הגנה מפני פציעות שנגרמו עובדים אלה, יש להרחיב את הפוליסה ואת עלות ביטוח צד ג לבניין. חשוב לדעת שללא הרחבת הפוליסה לפרט הספציפי הזה, אתם בהחלט חשופים לתביעות שונות.

האם חלקו החיצוני של המבנה מכוסה בביטוח מבנה שתעשו לבניין המשותף?

רוב פוליסות הביטוח כוללות את החלק החיצוני של הבניין. לדוגמה, אם הולך רגל נפגע עקב אריח שנפל מחזית הבניין, הביטוח יספק כיסוי. מנגד, אם לא יהיה לכם ביטוח כזה, אתם תמצאו את עצמכם במצב בעייתי מאוד. במקרה המצער בו אדם מחליק וסובל מפגיעה, כגון איבר שבור, בעל הנכס עלול לעמוד בפני חבות כספית משמעותית אם ייתבע בסכום הגדול מעלות ביטוח צד ג לבניין.

האם צריך לשלם השתתפות עצמית במקרה שבאמת מפעילים את הביטוח?

זה מאוד תלוי בפוליסת הביטוח שעליה אתם חותמים. עם זאת, ניתן לראות שכמעט תמיד תדרשו לשלם השתתפות עצמית. השאלה כמה תשלמו על ההשתתפות העצמית תלויה באופן ישיר בפוליסה שעליה אתם חותמים. לכן, כאשר אתם מבררים פרטים אודות עלות ביטוח צד ג לבניין, כדאי יהיה לקחת בחשבון גם את עלות ההשתתפות העצמית שתצטרכו לשלם.

עלות ביטוח צד ג לבניין
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף