ביטוח בית משותף – למה כמה ואיך?

כידוע, בעלי דירות בבית משותף הם נושאי האחריות לכל נזק שקורה לרכוש המשותף, או חלילה לאורחים או עוברי אורח הנפגעים ברחבי השטח של הבניין המשותף כגון חדר המדרגות, מעלית, מחסן, חנייה וכו'.

גם אם מבנה הבית המשותף שלכם חדש, חשוב לזכור כי ביטוח בית משותף אינו מכסה בלאי או התיישנות של הבניין ואינו קשור לסטטוס המערכות לבניין משותף

ביטוח לבית משותף נועד עבור נזקים שאינם צפויים ושעלות התיקון בהם עלולה להגיע לכמה מאות אלפי שקלים.

מהו ביטוח בית משותף או ביטוח דירה?

לקנות דירה זה אומנם צעד מאוד מרגש, אך חשוב להבין: רכישת דירה מביאה איתה גם לא מעט אחריות. מעבר לכך שאתם אחראים לכל מה שקורה בתוך הדירה הפרטית שלכם, אתם גם אחראים לכל מה שקורה בבית המשותף שבו נמצאת הדירה שלכם.

וגם לרכישת ביטוח הדירה שלכם. למשל, אם יש לכם חדר מדרגות ואם מישהו ימעד בו על מדרגה שבורה שלא טרחתם לתחזק, אתם, ביחד עם בעלי הדירות הנוספים, תהיו אחראים לכך.

לכן נשאלת השאלה: מה אפשר לעשות כדי שאומנם נהיה אחראים, אך כדי שלא נתמודד עם הפתעות לא נעימות? ממש כפי שאותו אדם עלול למעוד על המדרגה, עלולים לקרות גם אסונות טבע שיפגעו בשטחים המשותפים בבית. לכן כדאי שתדעו: הפתרון הוא ביטוח בית משותף, והאמת היא, שכדאי לכם לרכוש ביטוח כזה כבר ברגעים אלו ממש.

ההחלטה עד כמה הביטוח צריך להיות מקיף

לדאוג לביטוח בית משותף זה מסוג אותם הדברים שיכולים לכלול מגוון רחב של אפשרויות. אתם יכולים לרכוש ביטוח בסיסי ואתם גם יכולים להחליט איזה סעיפים תרצו להוסיף לו. למשל, אם אתם כבר עושים ביטוח כזה, למה שלא תכניסו אליו גם את האפשרות של ביטוח צד ג?

במצב כזה, אפילו אם עובר אורח כלשהו יעבור תאונה בבית המשותף שלכם וירצה לתבוע אתכם – חברת הביטוח תטפל בדברים. לכן, אם המטרה שלכם היא לגור בשקט ובשלווה בבית המשותף שלכם, ובצדק, כדאי שתעשו ביטוח בית משותף כמה שיותר מקיף.

כך תוכלו לקבל את כל מה שצריך לדעת על ביטוח. ושלא משנה מה קורה, כי בכל מקרה, אתם לא צריכים לדאוג.

איך ניתן לרכוש ביטוח – חברת ביטוח שתיתן לכם מענה בכל עת

אומנם כל מי שעושה ביטוח, ולא משנה על איזה ביטוח מדובר, מאחל לעצמו לא להשתמש בו, אך אתם לא יודעים מה יוליד יום. לכן, לא רק שאתם צריכים לעשות ביטוח בית משותף, אלא אתם גם צריכים להבטיח שבאמת תקבלו מענה בעת הצורך.

אתם תראו הרי שאם משהו יקרה ותתקשרו אל סוכנות הביטוח שלכם, מיד יענו לכם. זה לא משנה אם זה יהיה נזק לנפש או לרכוש. בכל מקרה, כל עוד תהיו לקוחות של חברת ביטוח שתוכלו לסמוך עליה ותקבלו ממנה מענה – אתם תראו שתצאו מרוצים.

כדאי לעשות את הבירורים הנדרשים עוד היום לגבי מספר חברות ביטוח ולבחור את הטובה מכולן. אל תדחו את העניין, כי אם כבר החלטתם לעשות ביטוח חשוב כזה, רצוי לעשות אותו עוד היום.

ביטוח בית משותף – כל הסיבות שבגללן כדאי לעשות אחד עוד היום

עשיתם לא מזמן בדיקה קצרה וראיתם שאתם משלמים הון עתק על ביטוחים? יש לכם ביטוח לרכב, לבית ולעוד אינספור דברים אחרים כמו בריאות ופנסיה? אם כך, ברור מדוע אתם לא מתלהבים מהמחשבה על ביטוח בניין משותף.

יחד עם זאת, נסו לרגע לעצור את מרוץ החיים ולחשוב ברצינות מה יקרה אם, חלילה, יתרחש אסון כלשהו בבית המשותף שבו אתם גרים. זה ממש לא משנה כמה קומות יש בבית המשותף שלכם, כמה דירות יש בו ובאיזו שנה הוא נבנה.

מה שמשותף לכל הבתים הללו, הוא שיש בהם חללים משותפים ששייכים למעשה לכל בעלי הדירות בבניין. משמעות הדברים היא שכולם יכולים להשתמש באותם חללים משותפים, בין אם זה הלובי, המעליות, המחסנים או כל חלל אחר, אך לכולם גם יש אחריות כלפי אותם חללים משותפים.

זה אומר שאם משהו יקרה ויהיה צורך לבצע שיפוץ, כולכם, ללא יוצא מן הכלל, תצטרכו לשאת בעלויות השיפוץ. הנזק עלול להיות מאוד חמור והעלות מאוד גבוהה, כך שברור מדוע על ביטוח בית משותף אי אפשר לוותר.

ביטוח בתים משותפים וועד הבית

עבור נציגי ועד הבית, ביטוח עבור בניין משותף, מספק לכם הגנה מפני הסיכונים האפשריים לנזקי רכוש או גוף בבית המשותף, בהתאם לסגנון הבניין וצרכי דיירי הבניין.

בין המאפיינים שתקבלו במסגרת פוליסת ביטוח הבית המשותף תוכלו למצוא:

מה כדאי לדעת על ביטוח מבנה לבית המשותף

סעיף זה בביטוח מכסה נזקים שיכולים להיגרם לרכוש בבית המשותף בלבד, כתוצאה מאסונות כגון רעידת אדמה, שריפה, התפוצצות גז, פיצוץ צינור בצנרת, נזקי מים במעלית, נזקי טבע, פגיעה בזדון, התנגשות כלי רכב בבניין, פגיעת כלי טיס בבניין, פריצה או גניבה.

ביטוח אחריות צד ג' בבית משותף

ביטוח צד ג' (שלישי) המוכר גם כביטוח אחריות כלפי הציבור הוא ביטוח אשר מכסה את ועד הבית והדיירים מפני נזקים הנגרמים לגוף או רכוש של אחרים משמע, צד שלישי, בשל רשלנות או מחדל של ועד הבית או הדיירים בבית המשותף.

ביטוח חבות מעבידים

סעיף זה מגן על ועד בית ודיירי הבית המשותף מפני תביעות נזיקין בעלות משמעות כספית גבוהה מאוד, במקרה שעובד המועסק על ידי ועד הבית המשותף יפגע חלילה תוך בזמן עבודתו בתחום הרכוש המשותף.

ביטוח בית משותף מחיר

ביטוח חבות אישית לחברי ועד הבית לביטוח אחריות צד ג'

חשוב לזכור לגבי ביטוח בית משותף לדוגמה בסיטואציה של בית משותף, ישנן בעיות שונות הקשורות לדרך קבלת ההחלטות, תחומי האחריות והניהול של ועד הבית.

חבות אישית מכסה את האחריות האישית של חברי ועד הבית שהתנדבו לתפקיד, כלפי צד שלישי עבור האירועים המבוטחים בפוליסה. הכיסוי כולל תביעות שיוגשו כנגד חברי הוועד בשל נזק או מחדל המהווים רשלנות או הזנחה, שנעשו בזמן כהונתם ככחברי ועד הבית בבית המשותף.

הפוליסות הייחודיות שפותחו אצלינו, מספקות הגנה אופטימלית במקרה של תביעות כנגד ועד הבית ו/או הדיירים בבית המשותף, הצוות שלנו יספק עבור ועד הבית טיפול מקצועי, אישי ומהיר ביותר גם ובעיקר בעת תביעת ביטוח.

מרכז הביטוחים מזמין אותך לקבל הצעה לביטוח לבית המשותף לפי הקריטריונים המתאימים לכם ולצרכיכם וכל זאת ללא התחייבות.

ביטוח בניין משותף ולמה חשוב כל כך?

ועד הבית התחיל לדבר על ביטוח בית משותף ואתם מתלבטים? כדאי שתדעו: ביטוח בית משותף יכול להציל אתכם מאסון. ביטוח כזה מכסה נזקים למרחבים משותפים בבניין לצד כיסוי מפני תביעות צד ג' בגין תאונות שונות ולכן ברור מדוע חשיבותו רבה. בעצם, ביטוח החלקים המשותפים של מבנה.

שאלות נפוצות

האם הביטוח הזה יכול לכסות גם במקרים של תאונות שונות?

התשובה היא בהחלט כן, כל עוד אתם מוסיפים את הסעיפים הללו לפוליסת הביטוח שעליה אתם חותמים. למשל, אם תעשו ביטוח בית משותף שכולל גם כיסוי במקרה של תאונות לצד שלישי, הביטוח אכן יכסה גם מצבים כאלה.

אם למשל תעשו ביטוח שכולל גם פגיעות של צד שלישי ושליח שיגיע לבית המשותף שלכם אכן ימעד וישבור את הרגל, לא אתם תצטרכו לשלם לו את הפיצויים, אלא חברת הביטוח תעשה זאת.

כמו כן, כאשר עושים ביטוח בית משותף כדאי גם לקחת בחשבון את האפשרות של ביטוח לעובדים הקבועים שמגיעים ונכנסים לבניין שלכם. למשל, אם יש לכם גנן שמגיע פעם בשבועיים, למה שלא תכניסו סעיף שיוכל לכסות גם נזקים ותאונות שעלולות לקרות לו תוך כדי העבודה?

האם ככל שהביטוח יותר יקר הוא יותר טוב?

אם תפנו אל שלוש חברות ביטוח שונות ותבקשו מהן הצעות מחיר שמציגות עלות ביטוח בית משותף, אתם תראו שתקבלו כמובן הצעות שונות כי לכל חברה תעריף משלה.

לכן ברגע הזה בדרך כלל תעלה השאלה: האם, במידה וכן נסכים לשלם יותר, זה אומר גם שנקבל שירות יותר טוב ברגע האמת? חשוב להבין שהיום זה כבר לא לגמרי כך. העניין הוא שהיום, כאשר כל לקוח יכול להיכנס לאינטרנט ולפרסם חוות דעת, חברות הביטוח הבינו שהן חייבות לתת את הטוב ביותר לכל לקוח.

לכן גם חברות קטנות יותר שגובות מחירים יותר נמוכים כן מקפידות על מתן שירות אדיב ונעים לכל אחד ואחד מהלקוחות שלהן. משמעות הדברים היא שכדאי לעשות השוואת מחירים ואין שום סיבה לבחור את החברה שאצלה תשלמו הכי הרבה.

ביטוח בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח בתים משותפים
ביטוח בתים משותפים

אתם חיים בבית משותף ולכל אחד מכם יש אינספור ביטוחים? אתם לא זוכרים בכלל על מה אתם משלמים בכל חודש מרוב שכל כך הרבה חשבונות של פוליסות שונות מגיעים אליכם

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף