מה חשוב לדעת על ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור?

בישראל כמעט כל האנשים גרים בבתים משותפים. הסיבה לכך קשורה גם לצפיפות וגם למחיר הנדל"ן. ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור הכרחי בבתים אלו. כמו גם הצורך בוועד, שכן הוא זה שאחראי להתנהלות של הבניין. הוועד משלם את החשבונות, מנהל שיפוצים בבניין ועוד.

עם זאת, הוא גם חשוף לתביעות בגין פעילותו. בישראל קיימת אגודת תרבות הדיור והיא ממלאת תפקיד משמעותי במתן תמיכה והדרכה לחברי ועד הבית המשותף. למרות זאת, היא אינה מעניקה הגנה כספית או מכסה סכסוכים משפטיים בתוך הוועד. לכן על ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור לא כדאי לוותר.

מה זה בעצם ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור?

אם יצא לכם לשמוע מאנשים שגרים בבתים משותפים על ביטוח בניין משותף, כדאי שתדעו: זה קריטי. כשמנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה משותף, מבינים עד כמה הביטח הזה חשוב. עם זאת, מה קורה עם חברי הוועד בבית המשותף? והאם הם צריכים להישאר חשופים לתביעות? האגודה לתרבות הדיור מספקת ייעוץ משפטי ותמיכה בהליכים או תביעות נגד נציגי הוועד.

עם זאת, בפועל כולנו יודעים שזה לא תמיד מספיק. ברגע האמת אנחנו צריכים תמיכה אחרת לגמרי. ביטוח ועדי בתים מציע מגוון רחב יותר של הגנות מעבר לעניינים משפטיים בלבד. ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור כולל מספר תחומים חשובים. לכן, אם חשבתם לרגע להסתפק בעזרה שהאגודה לתרבות הדיור תוכל לתת לכם, דעו שזה לא מספיק.

מה כולל ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור?

עכשיו, כשאנחנו מבינים את החשיבות של ביטוח ועד בית, טבעי שנרצה לעשות אותו. נרצה גם להבין מתי הוא באמת יכול לתת לנו כיסוי. מעניין לראות שבהקשר של ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור המקרים המבוטחים הינם מגוונים:

  • כיסוי אחריות של ועד הבית כלפי צדדים שלישיים, עם סעיף מיוחד המתייחס לדיירים כצדדים שלישיים.
  • ביטוח אחריות מעבידים למקצוענים ולנותני שירותים המועסקים על ידי הבית המשותף ומשולמים על ידי ועד הבית.
  • ביטוח אחריות אישית לחברי ועד הבית, המציע הגנה מפני תביעות המוגשות בשל פעולות או מחדלים בתפקידם הרשמי.
  • כיסוי אחריות צד שלישי עוסק באחריות המשפטית של בעל הפוליסה לפציעות או נזקים מקריים הנובעים מפעילויות מבוטחות. אלה משפיעים על רכוש צד שלישי או על עובדים מועסקים, שהאגודה אינה מספקת.

לכן היום זה כבר ברור: כפי שלא מוותרים על ביטוח מבנה לרעידת אדמה לא מוותרים על ביטוח ועד בית.

ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור

החשיבות של ביטוח אחריות מעבידים

בתוך אותו ביטוח ועדי בתים, אנחנו רואים שיש סעיף אחד קריטי במיוחד, והוא: הסעיף של אחריות מעבידים. סעיף זה הינו קריטי בשל השכיחות של תאונות הקשורות לעבודה בבניין. זה כולל מגוון רחב של מקרים, כמו למשל: תקריות הכוללות מנקי חדרי מדרגות או גננים המועסקים על ידי ועד הבית.

ביטוח זה מסייע לדיירים ולחברי הוועד של הבית המשותף בניהול נטל כספי מתביעות פיצויים משמעותיות המוגשות ע"י עובדים שנפגעו בעבודה. ביטוח בניין משותף כזה מציע פיצוי עבור טיפולים רפואיים, נכויות והוצאות אחרות שאינן מכוסות ע"י המוסד לביטוח לאומי.

הוא מספק הקלה כספית אם בית המשפט פוסק לטובת העובד בתביעה נגד ועד הבית. לכן ברור מדוע כשעושים ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור, הוא חייב להיות נרחב. ביטוח אחריות אישית לחברי ועד הבית הוא עוד עניין קריטי בביטוח הזה.

סעיף זה מכסה חברי ועד בודדים מפני תביעות אישיות הנובעות מפעולותיהם או מחדליהם בעת מילוי תפקידם. כיסוי זה אינו מוצע על ידי האגודה לתרבות דיור, המדגישה את החשיבות של הכללתו בפוליסת הביטוח הנבחרת.

כך תדעו לאיזו חברת ביטוח כדאי לכם לפנות

רוצים לעשות ביטוח בניין? ביטוח ועד? או אולי דרוש לכם ביטוח מבנה למשכנתא? האמת היא, שבתחום הביטוחים השמיים הם הגבול. לא רק שניתן לעשות אינספור ביטוחים שונים, אלא גם ניתן לפנות אל הרבה חברות ביטוח. לכן עולה השאלה: על מי נוכל לסמוך בעיניים עצומות? איך נוכל להיות בטוחים שאם משהו נורא יקרה, באמת נקבל מענה אצל חברת הביטוח שלנו?

כדאי שתדעו: מרכז הביטוחים זו בחירה אידיאלית גם עבורכם אם אתם רוצים לישון בשקט. אם אתם רוצים לדעת שיש מי שיעזור לכם לבחור פוליסת ביטוח וגם יענה לכם כשצריך, מרכז הביטוחים היא הכתובת הנכונה.

שאלות ותשובות

מי משלם על ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור?

כל בעלי הדירות בבניין, בלי קשר לשאלה האם הם בתפקיד הוועד או לא.

האם רצוי להוסיף הרחבות לביטוח הבסיסי?

כן. אנחנו לא יכולים לדעת מה באמת צופן לנו העתיד. לכן, כשעושים ביטוח – להבית המשותף ולחברי הוועד שלו, רצוי שהוא יכלול כל סיטואציה אפשרית.

האם בעלי הדירות בבניין ישלמו השתתפות עצמית?

כמעט תמיד התשובה תהיה כן. בין אם התביעה היא כנגד ועד הבית ובין אם כנגד בניין כולו – לרוב פוליסות הביטוח כוללות השתתפות עצמית של הלקוח.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח בית משותף האגודה לתרבות הדיור
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח בתים משותפים
ביטוח בתים משותפים

אתם חיים בבית משותף ולכל אחד מכם יש אינספור ביטוחים? אתם לא זוכרים בכלל על מה אתם משלמים בכל חודש מרוב שכל כך הרבה חשבונות של פוליסות שונות מגיעים אליכם

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף