רשלנות ועד בית

זו הפעם הראשונה בחיים שבה השכנים פונים אליכם באישית בישיבת דיירים ומבקשים שתמלאו את תפקיד הוועד? הגיע תורכם ואין מנוס מהסיפור הזה? אם כך, אנחנו יכולים להבין מדוע אתם מוטרדים מהעניין. זו לא תמיד משימה פשוטה, ואין ספק שככל שהבניין גדול יותר וכולל יותר משפחות, כך גם התפקיד עלול להיות מורכב יותר. תוהים מה לעשות? קחו רגע אוויר. חשוב להבין שאומנם יש לכם אחריות לא קטנה ולא מעט עניינים שתצטרכו לטפל בהם, אך החדשות הטובות הן שאם תעשו ביטוח ועד בית, תוכלו לישון בשקט.

העניין הוא שזה שאתם לא מקבלים כסף על תפקיד ועד הבית זה לא אומר שאתם לא אחראים לפעולות שאתם עושים, ולכן גם אפשר לתבוע אתכם. תביעות של רשלנות ועד בית מוגשות בישראל לעיתים קרובות ולכן, אם אתם יכולים לעשות ביטוח וכך לדעת שיהיה מי שיעזור לכם, למה לחשוב פעמיים?

מתי בדרך כלל מוגשות תביעות נגד ועד הבית?

חשוב להבין שכאשר מדברים על רשלנות ועד בית מדברים על אינספור מקרים. למשל, ועד הבית יכול להתעלם מבעיות שונות של תחזוקה בבניין, מה שעלול להוביל לתאונות שונות שבסופו של דבר גורמות אפילו לנזקים פיזיים בדיירי הבניין או באורחים שנכנסים אליו. לכן במקרים כאלה כמובן שניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות ועד בית. מצד שני, התביעות האלה יכולות להיות גם על רקע אישי, כלומר על החלטה שוועד הבית קיבל, אפילו בתמיכת רוב הדיירים, אך פוגעת בחלק מבעלי הדירות.

 

למשל, אם הוחלט על בניית מבנה כלשהו שבסופו של דבר מסתיר את הנוף משכן מסוים, הוא יוכל להחליט שהוא תובע. כל המקרים האלה מוציאים לכם את החשק עוד יותר מהתפקיד החדש שאתם צריכים למלא? כדאי שתדעו: זו בדיוק הסיבה שבגללה כדאי יהיה לעשות ביטוח ועד בית, כי ביטוח כזה יציל אתכם ברגע האמת.

רשלנויות של ועד בית

מי ישלם על הביטוח?

זה נכון שאתם באופן אישי תתחילו למלא את תפקיד ועד הבית בקרוב, אך זה יהיה לזמן מוגבל ובסופו של דבר יחליפו אתכם. לכן, אם אתם חושבים לעשות ביטוח שיגן גם במקרים של רשלנות ועד בית, כמובן שהביטוח הזה יעבור גם למי שיאייש את התפקיד הזה אחריכם. במילים אחרות, אם חשבתם לרגע שעל ביטוח ועד בית תצטרכו לשלם לבד, דעו שזה לא מדויק. למעשה, רצוי מאוד להעלות את הדברים כבר באסיפת הדיירים  הקרובה ולראות מה חושבים על העניין כל השכנים.

כאשר כל השכנים מממנים ביחד את הביטוח, זה יוצא הרבה פחות יקר לכל אחד, אז למה לחשוב יותר מידי? אל תדחו את הדברים, טפלו בנושא הביטוח כבר עכשיו ותראו שבסופו של דבר, אפילו אם חלילה משהו יקרה, הביטוח יהיה זה שיממן את הפיצויים הכספיים שיכולים לדרוש מכם.

רשלנות ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף