ביטוח מבנה לרעידת אדמה – לא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו מבינים היטב שאחת מהרכישות הכי גדולות שנעשה בחיים זו רכישת הבית או הדירה שלנו. זו גם הסיבה שבגללה אנחנו רוצים להגן על מה שיש לנו בצורה רצינית כל כך. לכן, אם עד היום עשיתם ביטוחים שונים אבל אין לכם ביטוח מבנה לרעידת אדמה, זה הזמן לכך. אומנם לא נעים לדבר או לחשוב על זה, אבל האמת היא, שרעידות אדמה קורות. הן לא רק מתרחשות, אלא הן גם זורות הרס נוראי. לעיתים זה נדמה כמו משהו ששמור למדינות רחוקות. עם זאת, בפועל ישראל נמצאת בנקודה שמועדת לפורענות במובן הזה. לכן, כשאתם מתעניינים באופציה של ביטוח בניין או ביטוחים אחרים, התייחסו גם לביטוח רעידות אדמה.

למה כולם עושים ביטוח מבנה לרעידת אדמה?

כשמדברים על השאלה מה כולל ביטוח מבנה, מגלים שרעידות אדמה לא תמיד נכללות בניין. חשוב שתבינו: יש הרבה מאוד סוגים של ביטוחים, וזה לא במקרה. חברות הביטוח רוצות לבטח אתכם באינספור ביטוחים.

מנגד, גם הבנק שנותן לכם משכנתא רוצה שתהיו בקיאים בשאלה ביטוח מבנה למשכנתא מה כולל. לכן ברור מדוע תחום הביטוחים הוא תחום מאוד סבוך. במקרה של ביטוח מבנה לרעידת אדמה חשוב להבין שזה ביטוח היחיד שבאמת יציל אתכם במצב של רעידת אדמה. כאשר מתרחשת רעידת אדמה:

  • זה קורה במפתיע ובלי שום הודעה מראש
  • זה עלול למוטט את הדירה כולה
  • זה עלול להוביל לקריסת הבניין כולו או חלקים ממנו

נסו רק לדמיין כמה יעלה השיקום אחרי נזק כזה. בין אם זה נזק לדירה בתוך בניין משותף ובין אם הבניין כולו ימוטט, עלות השיפוץ גבוהה מאוד. לכן, בדיוק כפי שלא תסכימו לחיות בלי ביטוח צד ג לבניין משותף כך חשוב לעשות גם ביטוח מבנה לרעידת אדמה.

 ביטוח מבנה לרעידת אדמה

האם כל בעל דירה ישלם אותו סכום על הביטוח?

מטבע הדברים, אנשים שרוצים לעשות ביטוח מבנה לרעידת אדמה מתעניינים גם במחיר. זה לא מספיק לנו לדעת מה כולל הביטוח, שכן בסופו של דבר זו גם עלות שנתית שצריך לקחת בחשבון. עם זאת, חשוב להבין שזה לא כל כך פשוט. ממש כפי שתוכלו לקבל הצעות מחיר שונות על ביטוח בניין, כך קורה גם לגב ביטוח לרעידת אדמה. ישנם מספר גורמים שכדאי להיות ערים להם כשמנסים להבין את העלויות. למשל:

  • חברת הביטוח הנבחרת – לכל סוכנות ביטוח יש תעריפים אחרים. זה נכון לגבי ביטוח צד ג לבניין משותף וזה נכון לגבי ביטוח לרעידות אדמה.
  • היקף פוליסת הביטוח הנבחרת – יש אפשרות לחתום היום על פוליסות ביטוח שונות. זה נכון לגבי כל פוליסת ביטוח, כולל זו המתייחסת לרעידות אדמה.
  • המבנה עצמו – המיקום של המבנה, אופן הבנייה שלו, הגודל שלו ושנת הבניה ישפיעו על מחיר הפוליסה.

כפי שניתן לראות, חלק מהגורמים תלויים בנו וחלק לא. מה שבטוח זה שאם תוכלו לקבל מספר הצעות מחיר עבור ביטוח מבנה לרעידת אדמה הדרוש לכם, כדאי שתעשו זאת. זה שתשלמו יותר על הביטוח שלכם זה לא מה שייתן לכם את השקט הנפשי שאתם רוצים. מה שבאמת חשוב, זה לבחור בחברת ביטוח אמינה. לכן רצוי מאוד לעשות מספר בירורים לגבי המקום שבו אתם חושבים להיות מבוטחים.

הדרך הנכונה לבחור חברת ביטוח נהדרת

אם יש משהו שלא נוכל להתווכח עליו, זה על כך שבישראל לא חסרות סוכנויות ביטוח. בין אם תרצו לעשות ביטוח מבנה לרעידת אדמה ובין אם דרוש לכם ביטוח צד ג לבניין משותף, האפשרויות מגוונות.

עם זאת, לא חסרים גם סיפורים על חברות ביטוח שלא נותנות מענה. יש גם חברות ביטוח שמגלגלות את האחריות אל הלקוח. רוצים להימנע ממצב כזה? רוצים להרגיש שבאמת יש לכם על מי לסמוך כשמשהו קורה? אם כך, חברת מרכז הביטוחים היא הכתובת הנכונה לכם.

ממתין לכם כאן שירות מוקפד, מקצועי ועם התאמה אישית. בין אם אתם יודעים איזו פוליסת ביטוח אתם צריכים ובין אם לא, כאן אתם לא לבד. השירות המקצועי כאן הוא ללא פשרות. לכן, אפילו אם הרע מכל יקרה, כאן יעמדו לצידכם אנשי המקצוע הכי טובים בתחום הביטוחים.

שאלות ותשובות:

מה קורה במצב של שתי רעידות אדמה שקורות זו אחר זו, בהפרש של כמה ימים? האם צריך לשלם פעמיים השתתפות עצמית?

ברוב המקרים התשובה היא כמובן לא. רעידות אדמה בהחלט יכולות להתרחש זו אחר זו. מבחינת הביטוח ההתייחסות תהיה כאל אירוע אחד.

האם לכל אחד כדאי לקנות ביטוח לרעידות אדמה?

התשובה היא בהחלט כן. אומנם איש לא ירצה לחוות אירוע כזה ולהפעיל את הביטוח, אך זה בהחלט עלול לקרות.

האם יש מחיר אחרי לביטוחים כאלה או שלכל חברת ביטוח יש תעריף שונה?

יש מחיר ממוצע אך לכל חברת ביטוח יש אפשרות לגבות יותר או פחות בהתאם לאותו מחיר ממוצע בשוק.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח מבנה לרעידת אדמה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף