מה כולל ביטוח מבנה

מתוך לא מעט צעדים משמעותיים ומרגשים שאדם יכול לעשות בחייו, אין ספק שלקנות נכס זה רגע שאי אפשר להתעלם ממנו. רוב האנשים אומנם מסתפקים בקניית דירה קטנה למגורים, אך חלק מאתנו גם קונים דירות להשקעה ואף נכסים אחרים. מה שמשותף לכל המקרים הללו הוא הצורך שלנו בעזרה כלכלית, כי לא לכולנו יש אפשרות ללכת לבנק ולמשוך ישירות את כל הסכום הדרוש לנו.

זה נשמע לכם מוכר? אתם פונים אל הבנק לבקש משכנתא ונתקלים בדרישה שלו מכם: לעשות ביטוח מבנה? אם כך, ברור שאתם רוצים מידע אודות השאלה מה כולל ביטוח מבנה. צאו מנקודת הנחה שאתם לא היחידים שמחפשים מידע בעניין הזה, כי בסופו של דבר, אם הבנק דורש מאתנו לעשות ביטוח כזה, אנחנו חייבים לדעת במה דברים אמורים.

למה הביטוח הזה חשוב?

מעבר לכך שכאשר מדברים על ביטוח מבנה מדברים על דרישה שהבנק לא יתפשר עליה בעת המעמד של בקשת המשכנתא, יש לביטוח הזה גם צדדים חיוביים מבחינתכם. כמובן שהבנק רוצה לדעת שיש לכם ביטוח כזה כדי להבטיח שאפילו אם יקרה משהו לנכס, הוא עדיין לא יאבד את ערכו, אך גם לכם הביטוח הזה חיובי. למעשה, כשאנחנו מנסים לענות על השאלה מה כולל ביטוח מבנה, אנחנו רואים שהוא מתייחס ללא מעט מצבים שבסופו של דבר עלולים לקרות לכל אחת מאתנו.

כל אחד מאתנו עלול לחזור הביתה ולראות שהדירה שלו הוצפה, ממש כפי שכל אחד מאתנו עלול לגור בבניין שתהיה בו שריפה. אתם יכולים לדמיין את הנזק הכלכלי במצבים כאלה? חשוב שתבינו: התשובה לשאלה ביטוח מבנה מה כולל היא זו – הביטוח כולל את כל הנזקים הללו שעלולים להתרחש למבנה. למשל: שריפה, רעידת אדמה, שיטפון ועוד. לכן ברור מדוע יש חשיבות אדירה לביטוח הזה לא רק מבחינת הבנק, אלא גם מבחינתכם, ולכן כדאי לעשות אותו עוד היום.

מה כולל ביטוח מבנה: הרחבת הביטוח – האם זה כדאי?

כמובן שהיום חברות הביטוח מציעות לכל לקוח גם להרחיב את הביטוח, וזה נכון גם כאשר מדברים על ביטוח מבנה. לכן, כשאנחנו מנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה, אנחנו לא יכולים להתעלם מהעובדה שניתן גם להוסיף לו ביטוח תכולה ולא פעם זה כדאי. התכולה שיש לכם בתוך המבנה שווה הרבה מאוד כסף, ואם היא עלולה לספוג נזקים בעצמה כתוצאה מאסון כזה או אחר, למה שלא תקבלו על כך פיצוי כלכלי מחברת הביטוח שלכם?

מצד שני, אם מדובר על נכס שאתם קונים לצורך השכרתו כאשר הוא ריק מכל חפץ, תוכלו לוותר על ביטוח התכולה. לכן, במילים אחרות, בהחלט ניתן לומר שכל מקרה צריך להיבדק לגופו וכל לקוח צריך להחליט איזה ביטוח מבנה יתאים לו יותר.

מה כולל ביטוח מבנה – רשת הביטחון שלא כדאי לוותר עליה

כשמדובר בהגנה על אחד הנכסים היקרים ביותר שלכם – הבית או הדירה שלכם – ביטוח מבנה הוא קריטי. סוג ביטוח זה, הידוע גם כביטוח בניין, נועד לכסות את העלויות הכרוכות בנזק למבנה הפיזי של בניין. להשלכות של קיום ביטוח כזה יש השפעה עמוקה.

לכן, עוד לפני שננסה להבין מה כולל ביטוח מבנה, צריך להבין שאנשים עלולים להתמודד עם הוצאות שעלולות לאיים על היציבות הפיננסית שלהם בלי ביטוח כזה. כך שאם עוד לא עשיתם את הביטוח הזה אל תגידו "לי זה לא יקרה" ואל תדחו את זה למחר. איש לא רוצה לממן עוד ועוד ביטוחים, אך אם יש ביטוח שלא כדאי לוותר עליו, זה הביטוח הזה.

מה כולל ביטוח מבנה למשכנתא

מהו ביטוח מבנה וההשלכות המעשיות שלו

ביטוח מבנה, כמו ביטוח מבנה למשכנתא, הוא פוליסה שנועדה להגן על השלמות הפיזית של הנכס שלנו. ההגנה הזאת באה לידי ביטוי בכמה רבדים שונים.

כשמנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה, מגלים שהוא יכול לתת כיסוי במקרים מגוונים כמו: אירועי טבע שונים, פגיעה מכוונת, שריפות ועוד. ביטוח כזה הוא זה שלמעשה נותן את הכיסוי של עלות התיקון שצריך לבצע כתוצאה מהנזק שנגרם. זה יכול לכלול את עלות התיקון של הקירות, הגגות, הרצפות או כל מיני דברים אחרים. 

מה כולל ביטוח מבנה? קיום ביטוח מבנה פירושו שבמקרה של נזק, לא תישאו לבד בנטל הכספי. לדוגמה, אם שריפה משתוללת בחלק מהבית שלכם, הביטוח יכסה את עלויות ביצוע התיקונים הדרושים או בנייה מחדש מלאה במידת הצורך.

באופן דומה, אם הנכס שלכם ניזוק עקב אסון טבע כמו רעידת אדמה או שיטפון, הפוליסה תעזור לממן את השיקום, בכפוף לתנאים ולהגבלות של הכיסוי שיש לכם. חשבתם שהביטוח הזה חשוב רק בגלל ההשלכות הכספיות שלו? טעיתם. בפועל, הוא מספק גם הגנה מפני אחריות משפטית אם מישהו נפגע בנכס שלכם ורואה במצב המבני כגורם תורם.

יתר על כן, עבור בעלי נכסים עם משכנתאות, לעיתים דיירים אינם יודעים מה זה ביטוח מבנה אך לעתים קרובות זו דרישה של המלווה, המבטיחה שהערך של הנכס יישמר גם במקרה של אסון. למעשה, ביטוח מבנה הוא צעד יזום שמבטיח שהנכס שלכם יישאר נכס בעל ערך, ולא התחייבות פיננסית פוטנציאלית.

מהו ביטוח מבנה – דוגמאות מהחיים שלא כדאי להתעלם מהן

הערך האמיתי של ביטוח מבנה מתגלה דרך מקרים אמיתיים בהם הוא סיפק תמיכה מכרעת לבעלי בתים. לכן, כאשר אתם מנסים להבין מהו ביטוח מבנה, מה כולל ביטוח מבנה, כדאי שתשימו לב לכמה דוגמאות קלאסיות שכבר קרו בעבר. קחו לדוגמה משפחה שביתה ניזוק קשות מברק, שגרם לשריפה ששרפה את הגג והקומה העליונה.

בזכות ביטוח המבנה המקיף שלהם, הם יכלו לתבוע את עלות התיקונים והוצאות הלינה הזמנית. ללא ביטוח, הם היו מתמודדים לא רק עם אובדן ביתם אלא גם עם הסיכוי המרתיע למצוא את המימון לבנייה מחדש. לכן, ממש כפי שלא מוותרים על ביטוח אחזקת מבנה, כך גם לא מוותרים על ביטוח מבנה. 

במקרה אחר, בעל בית התמודד עם צינור מים שהתפוצץ שהוביל להצפה משמעותית בתוך הנכס. הריצוף, הקירות וכמה חפצים אישיים נהרסו. ביטוח המבנה של אותו בעל בית כיסה את התיקונים המבניים וההחלפות, מה שאפשר לו לשחזר את ביתו למצבו לפני האסון ללא הלחץ הכספי שהיה מלווה אחרת אירוע כזה.

חשוב להבין: אלה לא מקרים ממוצאים, אלא מקרים מהחיים. דוגמאות אלו מדגישות את החשיבות של ביטוח בניין ושל ביטוח מבנה במתן רשת ביטחון מפני הפסדים כספיים עקב נזק לרכוש. הן גם ממחישות כיצד ביטוח יכול לסייע בהתאוששות מהירה וחזרה לשגרה לאחר אירועים בלתי צפויים. 

הסכנות הצפויות למי שאין לו ביטוח מבנה, ואיפה כדאי לעשות אותו

כשמנסים להבין מהו ביטוח מבנה ומה כולל ביטוח מבנה מגלים, כמובן, שגם על הביטוח הזה נשלם כסף. לכן, ממש כפי שבוודאי רציתם לדעת מהי עלות ביטוח צד ג לבניין, תרצו גם לדעת מהי העלות של ביטוח המבנה. עם זאת, עוד לפני שנדבר על העלות, צריך להבין את הסיכון שאתם לוקחים אם לא תעשו ביטוח כזה.

חשוב להבין שכל מצב שבו קורה נזק כלשהו לבניין, ידרוש מכם תיקון. יש אומנם נזקים שאפשר לדחות את התיקון שלהם, אך זה עלול להוריד את ערך הדירה. בנוסף, כל תיקון כזה עולה הרבה מאוד כסף. לכן, כשמנסים להבין מה זה ביטוח מבנה, מגלים בפשוט: זה ביטוח חשוב. זה ביטוח שנותן לנו לא רק כיסוי כלכלי, אלא גם שקט נפשי.

רוצים לעשות כבר ברגעים אלו ממש ביטוח כזה? חברת "מרכז הביטוחים" תוכל לתת לכם הצעת מחיר נהדרת. מעבר למחיר האטרקטיבי, כאן תוכלו להיות רגועים ולדעת מה כולל ביטוח מבנה שלכם, כבר מהרגע הראשון. עובדים כאן אנשי מקצוע שמביאים איתם לא רק ידע בעולם הביטוח, אלא גם תודעת שירות גבוהה, אז למה אתם מחכים? 

 

שאלות ותשובות – מה כולל ביטוח מבנה

האם לכל מבנה צריך לעשות ביטוח מבנה?

כן. בלי קשר לשאלה האם המבנה ישן או חדש או האם זה ביטוח בניין, רצוי מאוד לעשות לו ביטוח מבנה.

האם יש אפשרות לעשות הרחבות לביטוח המבנה הבסיסי?

כן. למעשה, לא רק שזה אפשרי, אלא זה גם כדאי. ממש כפי שניתן לומר לגבי ביטוחים אחרים, גם במקרה של ביטוח מבנה – ככל שהוא יהיה מקיף יותר, הוא ייתן לכם הגנה טובה יותר. 

מה קובע את גובה ההשתתפות העצמית שיהיה עליכם לשלם?

גורמים שונים. למשל: מה כתוב בפוליסת הביטוח שלכם, מה כולל ביטוח מבנה, באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים ועל איזה נזק מדובר. כדי להקטין השתתפות עצמית לרוב יהיה צורך לשלם יותר בשוטף, אך בפועל, בעת צרה זה יכול להיות משתלם. 

מה כולל ביטוח מבנה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף