למה חשוב לעשות ביטוח אחזקת מבנה?

אנשים שקונים דירה בדרך כלל לא רוצים לשבת ולהתחיל לדמיין את כל התסריטים הכי רעים שעלולים לקרות. יחד עם זאת, הניסיון בחיים מוכיח שתאונות קורות, בלי שנרצה, בלי שנשים לב ובלי שנתכנן אותן – לכן חשוב לרכוש ביטוח אחזקת מבנה.

לכן חשוב להיות מוכנים לכל מצב, ולכן, ממש כפי שאתם עושים ביטוח משכנתא, כך חשוב שתעשו גם ביטוח אחזקת מבנה. אחזקת המבנה שלכם יכולה לכלול אינספור פעולות, בין אם זה קשור לאחזקת המעליות בבניין המשותף שבו תגורו ובין אם זה קשור לאחזקת מערכת האינסטלציה בבית הפרטי שלכם.

העניין הוא שכל פעולות האחזקה הללו לא רק יקרות, אלא הן גם עלולות להסתבך ולא פעם עלולות להתרחש גם בהן תקלות או בעיות שונות. לכן, רק אם יהיה לכם ביטוח אחזקת מבנה תוכלו לישון בשקט ולדעת שאפילו אם באמת התרחש אסון כלשהו שפגע במבנה, תוכלו לקבל כיסוי, לתקן את הנזק או לבנות הכול מחדש.

ביטוח אחזקת מבנה – הכירו מקרוב את הביטוח וחשיבותו

ביטוח אחזקת מבנה הוא היבט מכריע בבעלות על נכס. בפועל, ממש כמו הרבה ביטוחים אחרים שניתן לעשות למבנה המשותף שבו אתם גרים, גם כאן האינטרסים שלכם מוגנים. כפי שראינו,  סוג ביטוח זה נועד לכסות את עלויות התחזוקה, התיקונים והאסונות הפוטנציאליים העלולים להשפיע על בניין.

בעזרת ביטוח הזה תוכלו לישון בשקט ולדעת שאפילו אם משהו נורא יקרה, תוכלו לממן את התיקון. לכן היום בכל בניין ניתן לראות שיש פוליסת ביטוח אחזקת מבנה, אז למה אתם מחכים?

מהו ביטוח אחזקת מבנה?

ביטוח אחזקת מבנה הוא סוג של פוליסת ביטוח המיועדת במיוחד לכסות את העלויות הקשורות לתחזוקה ותיקון של בניין. זה כולל משימות תחזוקה שגרתיות, כמו גם עבודות תיקון נרחבות יותר עשויות להידרש עקב בלאי, תאונות או אסונות טבע.

ביטוח זה מבטיח שבעלי נכסים ודיירים לא יישאו בהוצאות בלתי צפויות ויוכלו לשמור על ערך הנכס שלהם ועל בטיחותו. לכן, בין אם מדובר על הדירה שבה אתם גרים ובין אם זו דירה להשקעה, החשיבות של ביטוח כזה ברורה. ישנם בדרך כלל שני סוגים של כיסוי המוצעים במסגרת ביטוח כזה: ביטוח תחזוקה בסיסי ואפשרויות כיסוי נוספות.

  1. ביטוח תחזוקה בסיסי: סוג כיסוי זה כולל בדרך כלל את משימות התחזוקה הנפוצות ביותר הנדרשות לבניין. למשל: תיקוני אינסטלציה, עבודות חשמל ותיקונים כלליים למבנה הבניין. ביטוח תחזוקה בסיסי נועד לכסות את עלויות עבודות התחזוקה השגרתיות וייתכן שיש לו מגבלות ספציפיות על הסכום שניתן לתבוע עבור כל סוג תיקון.
  2. אפשרויות כיסוי נוספות: בנוסף לביטוח אחזקה בסיסי, ניתן לבחור באפשרויות כיסוי נוספות המספקות הגנה מקיפה יותר. אפשרויות אלה עשויות לכלול כיסוי לנזקים שנגרמו מאסונות טבע, כגון רעידות אדמה או שיטפונות; כשמנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה, חשוב להבין שזה תלוי בסוג הכיסוי. ניתן להרחיב לכיסויים מפני נזקים של וונדליזם או גניבה; כיסוי למערכות ספציפיות בתוך הבניין, כגון מעליות או מערכות חימום וקירור ועוד.

לכן, בבואכם לעשות ביטוח כזה, בדקו היטב מה באמת דרוש לכם.

כמה באמת תשלמו על ביטוח אחזקת מבנה?

בהחלט אפשר להבין אתכם אם אתם חושבים לעשות ביטוח זה וחוששים מהמחיר. חשוב להבין: ממש כפי שעל העלות של ביטוח מבנה ותכולה גורמים שונים יכולים להשפיע, כך קורה גם לגבי העלות של ביטוח אחזקת המבנה. בין יתר הגורמים שצריך לקחת בחשבון, ניתן להזכיר גורמים כמו: גיל ומצב המבנה. מבנים ישנים יותר או כאלה במצב גרוע עשויים לדרוש עבודות תחזוקה תכופות ומקיפות יותר, מה שיכול לביטוח יקר יותר.

בנוסף, המיקום של הבניין המשותף ישפיע גם הוא על המחיר שתשלמו. אם הבניין שלכם נמצא במקום שנחשב, מבחינת חברת הביטוח, למסוכן יותר, המחיר של הפוליסה יהיה יותר גבוה. לבסוף, אם אתם רוצים לעשות ביטוח, כדאי לדעת שגם הסוג וההיקף שלו משפיע על המחיר.

לכן, בבואכם לעשות ביטוח מסוג כזה, בהחלט כדאי להבין מראש כמה אתם עומדים לשלם. עם זאת, רצוי לזכור שלא תמיד הצעת המחיר הכי נמוכה היא הבחירה הכי טובה שיש. אם המחיר הנוח בא על חשבון היעילות בשירות או גובה הכיסוי שתקבלו בעת הצורך, לא בטוח שזה מומלץ.

ביטוח אחזקת מבנים

החשיבות של ביטוח כמו אחזקה ומבנה

ביטוח אחזקת מבנה הוא בעל חשיבות בגלל מספר סיבות. ראשית, הוא נותן לנו ביטחון פיננסי. כאמור, אם משהו שבאמת יקרה, נוכל לפנות אל חברת הביטוח ולדעת שהיא זו שתשלם על תיקון הנזק. מעבר לכך, קיומו של ביטוח כזה חשוב לא רק בנושא של תחזוקת מבנים, אלא גם מבחינת השקט הנפשי.

כל מי שיש לו ביטוח כזה יודע שהדירה שלו תשמור על הערך שלה. היא תמיד תהיה ממוקמת בבניין שדואגים לו, מטפחים אותו ושומרים על שלמותו. ביטוח מסוג כזה גם מספק לנו כיסוי באופן שוטף, כלומר, לא רק במצבים חריגים. אם צריך לבצע החלפות שונות של רכיבים כאלה ואחרים בבניין, חברת הביטוח תשלם על כך.

כדאי לדעת שבמקרים מסוימים ביטוח כזה גם עשוי להידרש על פי חוקים ותקנות מקומיים או על ידי מלווים ומשקיעים המעורבים בנכס. דרישות אלה עשויות להיות קיימות כדי להבטיח שהנכסים יתוחזקו ברמה מסוימת או כדי להגן על האינטרסים הפיננסיים של כל הצדדים המעורבים.

איך תדעו על איזו פוליסת ביטוח אחזקת מבנה כדאי לכם לחתום?

ראשית, צאו מנקודת הנחה שאם אתם חושבים על ביטוח אחזקת מבנה ואם תדברו עם כמה חברות ביטוח שונות, תראו הרבה פוליסות שביניהן תוכלו לבחור. שנית, כפי שקורה לגבי כל ביטוח אחר, גם כאשר מדברים על ביטוח לאחזקת מבנה ניתן לשלב לא מעט תוספות. ההיגיון אומר שאם אתם כבר עושים ביטוח בניין לאחזקת המבנה שלכם, לא כדאי יהיה להתפשר.

רצוי יהיה לנצל את הרגע הזה ולהוסיף לפוליסת הביטוח כמה שיותר סעיפים שיכסו אתכם בכל מצב נתון, כי אתם באמת לא יודעים מה יוליד יום. אם, למשל, הייתם עושים עכשיו ביטוח בית משותף, לא הייתם רוצים להבטיח שהוא כולל הכול? התשובה היא חד משמעית כן. זה בדיוק מה שכדאי לעשות גם כאשר עושים ביטוח אחזקה למבנה, כי למה שתמצאו את עצמכם במצב שבו חברת הביטוח לא מכסה?

האמינות, המחירים והזמינות

כאשר חושבים לעשות ביטוח חדש, וזה לא משנה אם מדובר על ביטוח אחזקת מבנה או על ביטוח מבנה משותף, חשוב מאוד לבדוק בשבע עיניים על איזו חברת ביטוח אתם סומכים. הדבר הראשון שעובר לכולנו בראש בהקשר הזה הוא כמובן המחיר, אך האם זה הנתון הכי חשוב? כלל לא בטוח. למעשה, לפעמים כדאי יהיה לשלם קצת יותר על פוליסת הביטוח שלכם אם זה מה שיבטיח לכם שברגע האמת יהיה לכם עם מי לדבר.

אתם באמת רוצים לבחור חברת ביטוח שתיתן לכם הצעת מחיר נפלאה אך ברגע האמת לא תענה לכם? אתם יודעים כמה חברות ביטוח יש שהמטרה היחידה שלהן היא לייאש את הלקוח על ידי כך שהן לא עונות לטלפון? אתם רוצים למצוא את עצמכם בדיונים אינסופיים ובתביעות בגין מה שמגיע לכם? התשובה היא לא. ולכן האמינות, הזמינות והמחירים אלה הם הנתונים הכי חשובים שכדאי לברר כשאתם מחפשים חברת ביטוח מובילה.

המקום הנכון לעשות בו ביטוח

אתם מחפשים חברת ביטוח מובילה שאצלה שתוכלו לעשות ביטוח אחזקת מבנה? פנו עוד היום אל חברת "מרכז הביטוחים". החברה זמינה עבורכם בכל עת והיא תמיד תוכל להציע לכם פוליסות ביטוח מקיפות. כמו כן, השירות כאן ניתן בצורה אדיבה והמענה ברגע האמת יהיה בדיוק כמו שאתם מצפים. לכן, אם גם אתם רוצים לדעת שיש לכם על מי לסמוך, הצטרפו עוד היום אל הלקוחות המרוצים של חברת "מרכז הביטוחים".

 

שאלות ותשובות

האם בכל מבנה כדאי לעשות ביטוח אחזקת מבנה?

כן, אפילו אם המבנה חדש לגמרי. אין לדעת מה יוליד יום וקיומו של ביטוח כזה הוא קריטי.

האם נדרשת השתתפות עצמית בעת השימוש בביטוח?

זה תלוי במקרה וגם, כמובן, בסוג פוליסת הביטוח שעליה אתם חותמים.

האם כדאי לעשות הרחבות שונות לפוליסת הביטוח הבסיסית?

כפי שקורה לגבי ביטוחים אחרים, גם במקרה של ביטוח כזה זה אפשרי וכדאי. תוכלו להוסיף עוד ועוד סעיפים לביטוח שאתם עושים למבנה, מה שיוביל לכך שתהיו מכוסים תמיד.

האם חברת הביטוח יכולה לסרב לממן את עלות אחזקת המבנה?

באופן עקרוני לא, אם כי זה תלוי בסוג הביטוח שאתם עושים, וגם, כמובן, בשאלה לאיזו חברת ביטוח אתם פונים.

ביטוח אחזקת מבנה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף