ביטוח מבנה משותף – כדי שתוכלו לישון בשקט

לאחרונה, אחרי שיחות עם השכנים, הבנתם שאין לכם ביטוח מבנה משותף? אם כך, אנחנו ממליצים לכם לכנס עוד ישיבת דיירים במהירות, לדבר עם כולם על חשיבות העניין ולעשות ביטוח כזה כמה שיותר מהר. תוהים מדוע? פשוט מאוד: כי אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בלי הביטוח הזה.

לחיות במבנה משותף זה לא דבר פשוט, אך מצד שני, רובנו עושים את זה. לא קל להגיע למצב שאנחנו יכולים לקנות בישראל בית פרטי עם קרקע משלנו, ולכן ברור מדוע ברוב המקרים אנשים קונים דירות במבנים משותפים. המבנה המשותף מביא איתו אתגרים שונים, כמו למשל: איך מסתדרים עם השכנים? מה עושים אם הם עושים רעש ללא הפסקה? ואיך מנהלים את הנכס המשותף שלנו?

כאשר מדברים על מגורים במבנה משותף למעשה מדברים על מבנה שיש בו שטחים ששייכים לכולם. למשל: חדרי המדרגות, המעליות ועוד. מה עושים אם נגרם נזק לאחד מכל החללים המשותפים האלה? הרי יהיה צורך לשפץ, וכדי שניתן יהיה לעשות זאת, צריך לשלם. לכן עולה השאלה: איך עומדים בעלויות של שיפוצים כאלה? והאם כל השכנים יצטרכו לשלם ביחד? חשוב להבין שכאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח מבנה משותף, כי ביטוח בניין כמו זה יוכל לספק לכם כיסוי מלא באינספור מקרים.

ביטוח מבנה משותף – כל מה שרציתם לדעת

אתם לא רוצים להגיע למצב שבו אתם לא יכולים לממן תיקון של נזקים בחללים המשותפים ואתם גם לא רוצים למשוך ישירות מחשבון הבנק שלכם כסף לפיצויים עבור מישהו שנפגע בשטח הבניין. ביטוח מבנה משותף הוא בדיוק הביטוח שיוכל לעזור לכם בעניין הזה, כי הוא כולל את כל המצבים האלה ועוד רבים אחרים.

ביטוח מבנה משותף הוא אולי סוג הביטוח הכי פחות מוכר בעולם הביטוח האזרחי ואף על פי כך הוא נחוץ מאין כמוהו ונוגע ישירות בכל אזרח שמתגורר בבניין משותף, שאלו למעשה מרבית אזרחי ישראל.

ביטוח מבנה משותף עבור בתים פרטיים

איפה עושים היום ביטוח מבנה משותף?

אחרי שתדברו עם השכנים תבינו טוב יותר מה אתם מחפשים. האם אתם רוצים לעשות ביטוח מבנה משותף כמה שיותר בסיסי, רק כדי לדעת שאת הנזקים הגדולים חברת הביטוח תוכל לממן? או שאולי אתם רוצים לעשות ביטוח כמה שיותר מקיף שיכלול גם תאונות לצד ג' ואף פגיעה של עובדים קבועים?

חשוב לדבר על כל הפרטים האלה ולבחור את פוליסת הביטוח הכי נכונה עבורכם. מה שכן, אחרי שתדעו מה, פחות או יותר, אתם רוצים, כדאי יהיה גם לבדוק באיזו חברת ביטוח אתם עומדים לבחור. יש כמובן לא מעט חברות שיכולות להציע לכם ביטוח מבנה משותף אך רק חלקן אמינות. תהיתם פעם מהם הפרמטרים לבחירת חברת הביטוח הנכונה לכם? כדאי שתתייחסו לנתונים כמו:

  • עד כמה החברה מקצועית?
  • האם זו חברה שתמיד זמינה?
  • כמה לקוחות יש לחברה?
  • האם זו חברת ביטוח שנותנת שירות ומענה בכל הארץ?
  • האם יש אפשרות לבחור בין פוליסות שונות של ביטוח מבנה משותף אצל אותה סוכנות ביטוח?

אל תהססו ואל תקלו ראש בעניין הזה, כי אם אתם רוצים לישון בשקט ולדעת שבחרתם בצורה נכונה, עליכם להשקיע ולעשות השוואת שונות בין מספר חברות מקצועיות.

האם הביטוח יכול לכלול גם תאונות שקורות לאנשים במבנה?

התשובה היא בהחלט כן. חשוב שתבינו, לפני הכול, מה כולל ביטוח מבנה ושיש סוגים שונים של ביטוחים שניתן לעשות לכל מבנה. לכן יש טעם לעצור ולבחון את הדברים לעומק. אם אתם כבר עושים ביטוח מבנה משותף חשוב שהוא יכלול את כל המצבים שעלולים להתרחש.

האם הביטוח הזה, למשל, יוכל לכלול גם מצבים שבהם מישהו נכנס לבניין ועובר תאונה כלשהי? או שמדובר על ביטוח שמתייחס רק למבנה עצמו? האם זה ביטוח מבנה משותף שאפשר להוסיף לו סעיפים שונים כדי שהוא יתאים בצורה טובה יותר לצרכים שלכם?

חשוב להבין שממש כפי שביטוחי רכב הם עולם ומלואו בימינו, כך קורה גם כאשר מדברים על ביטוחים שמיועדים למבנים משותפים.

פוליסת ביטוח מבנה משותף לבניין

כדיירי מבנה משותף אתם חולקים באחריות משפטית משותפת

בחרנו להתחיל דווקא מסוגי הכיסויים הפחות מוכרים בביטוח שגם כך לא מאוד מוכר והם: ביטוח צד ג' וביטוח חבות מעביד. אלו קיימים על מנת להעניק לכם הדיירים כיסוי כל ההוצאות במקרה והתרחשה בבניין רשלנות כל שהיא שהובילה לפגיעתם של מבקרים או אף דיירים מהבניין.

במקרה של פגיעה כזו הדייר או האורח יכולים לתבוע את הבניין וזה יצטרך לשכור הגנה משפטית שעשויה לעלות כסף רב ואף להידרש לפיצוי כספי שיכול להגיע גם לסכומי עתק, תלוי בחומרת הפציעה.

מקרה לדוגמא ונתחיל מהמקרה הכי פשוט שניתן לדמיין הוא כאשר למשל אחד העובדים בצוות הניקיון מבקש להשאיל מהוועד סולם לצורך ניקוי אזור גבוה בבניין. ראש הוועד משאיל את הסולם אבל לא יודע שאחד השלבים בו חלש ועומד להישבר ועובד הניקיון נופל ממנו ונפצע.

העובד יתבע את הביטוח הלאומי ובנוסף את הבניין בגין רשלנות. אותו הדבר לגבי אורח שמגיע לבניין ונפגע למשל מאריח שיש שהתנתק במקרה ממקומו ופגע בו. גם אחד הדיירים יכול לתבוע בדיוק כמו אורח בבניין, כל עוד האירוע התרחש מחוץ לדירתו, באזורים המשותפים לבניין.

במקרים כאלו האחריות המשפטית היא של הבניין ומכאן של כל הדיירים בו. בהיעדר ביטוח מבנה משותף ידרשו הדיירים לחלוק בהוצאה הכספית ולשאת בה מכיסם הפרטי. לא נעים בכלל.

עלות הביטוח היא מזערית וזניחה כנגד הכיסוי שהוא מעניק

סוג שני של הגנה מעניק לנו הביטוח כנגד נזקים למבנה עצמו או למתקנים והרכוש בו כתוצאה מכל סיבה שהיא, כמו פגעי טבע – שריפה, סופה, רעידת אדמה וכדומה או נזקים כמו פיצוץ צנרת, נהג שיכור שהתנגש בשער החשמלי של החניון, נזק למעליות כתוצאה מהצפה, גניבה של ריהוט ורכוש מהבניין וכדומה.

העלות הכספית במקרה של נזק רציני למעליות כתוצאה משריפה או הצפה היא אדירה ויכולה בקלות גם לחצות את המיליון שקלים מה שהופך את המחיר של כמה עולה ביטוח בניין משותף לזעיר וזניח.  דיירים שרוצים לישון בשקט בלילה ולדעת ששום הוצאה כספית מסוג זה לא יכולה ליפול עליהם כרעם ביום בהיר מצד הבניין שלהם צריכים לוודא שהבניין שלהם מבוטח בביטוח מבנה משותף.

ביטוח מבנה משותף, דרך אגב, עולה כמה עשרות שקלים לדייר לשנה.

ביטוח מבנה משותף לבניין מגורים

בהתאם לאיזה נתונים נקבע מחיר הביטוח?

כשרוצים לעשות, ביחד עם השכנים, ביטוח מבנה משותף, צריך לבדוק גם את המחיר. מצד אחד, ברור וטבעי שאף אחד לא ירצה לשלם מחירים מאוד גבוהים על ביטוחים כאלה, אך מצד שני, האם ביטוח זול יתאים? והאם הוא יכסה את כל המצבים הקיימים? האם, כאשר עושים ביטוח זול, אפשר באמת לסמוך על חברת הביטוח שאצלה רוצים להיות מבוטחים? חשוב מאוד לברר את הנתונים האלה.

בסופו של דבר, אם יקרה נזק רציני למבנה שלכם, תרצו לקבל מענה כמה שיותר מהר. לא תרצו להתחיל לרדוף אחרי חברת הביטוח שלכם אלא תרצו להיות בטוחים שבכל עת תוכלו להיעזר בנציגיה. לכן לא בטוח שבחירת חברת הביטוח שגובה את התעריפים הנמוכים ביותר שאפשר למצוא בשוק זו הבחירה הנכונה.

מנגד, כדאי גם לדעת ולהבין שלא תמיד המחיר הכי יקר הוא הנכון. יש מקום לדבר עם הנציגים של כמה וכמה חברות, להבין על איזה עלויות מדובר ולראות איפה תרצו להיות מבוטחים.

חברה עם המלצות של לקוחות מרוצים

איך אפשר לדבר בעידן המודרני שבו אנחנו חיים על בחירת חברת ביטוח ולא להזכיר את ההמלצות כל הלקוחות האחרים? זה לא משנה אם אתם רוצים לעשות עכשיו ביטוח מבנה משותף או כל ביטוח אחר, כי בכל מקרה, חוות הדעת החיוביות יכולות לעזור לכם לבחור את הטוב ביותר עבורכם.

אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לפנות אל חברה לא מוכרת או אל חברה שברגע האמת לא תעזור לכם כפי שהיא הבטיחה. זה נכון שהרבה פעמים, גם כאשר מפעילים את הביטוח של המבנה המשותף, צריך לשלם השתתפות עצמית כלשהי, אך הסכומים יכולים להשתנות. לכן חשוב לברר כמה אתם עומדים לשלם והאם סוכנות הביטוח שאליה פניתם תיתן לכם מענה רציני, מקיף ושירות אדיב.

 

 

שאלות נפוצות

מי צריך לרכוש ביטוח מבנה משותף?

ביטוח מבנה משותף הוא חובה לכל בניין מגורים משותף. האחריות לרכישת הביטוח מוטלת על ועד הבית או על חברת הניהול של הבניין.

מהו הסכום המינימלי שעליו להופיע בפוליסה?

היקף הביטוח נקבע בהתאם לערך הבניין. הסכום המינימלי שעליו להופיע בפוליסה הוא 75% מערך הבניין.

מהם הכיסויים העיקריים של ביטוח מבנה משותף?

הביטוח מכסה נזקים שיכולים להיגרם לבניין, כגון:

  • נזקי שריפה
  • נזקי רעידת אדמה
  • נזקי מזג אוויר
  • נזקי פריצה
  • נזקי גניבה

מהם הדברים שחשוב לבדוק לפני רכישת ביטוח מבנה משותף?

חשוב לבדוק את הדברים הבאים לפני רכישת ביטוח מבנה משותף:

  • היקף הביטוח
  • הכיסויים העיקריים והתוספות
  • תנאי הביטוח, כגון תקופת ההמתנה
  • המחיר
ביטוח מבנה משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »
מה כולל ביטוח מבנה
מה כולל ביטוח מבנה

מתוך לא מעט צעדים משמעותיים ומרגשים שאדם יכול לעשות בחייו, אין ספק שלקנות נכס זה רגע שאי אפשר להתעלם ממנו. רוב האנשים אומנם מסתפקים בקניית דירה קטנה למגורים, אך חלק

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף