כל התשובות לשאלה האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות

כמדובר בהגנה על הבתים או המבנים שלנו, הבנת היקף פוליסות הביטוח שלנו היא בעלת חשיבות עליונה. שאלה אחת שעולה לעתים קרובות היא האם ביטוח מבנה מכסה נזקים שנגרמו מרטיבות.

יש הרבה תקלות ותלונות על בתים פרטיים ועל דירות. אחת מהנפוצות ביותר, היא בעיית רטיבות. זה קורה בעיקר בחדרים לחים, כמו האמבטיה, אך בפועל, זה יכול לקרות בכל מקום. לכן טבעי שגם אתם, כמו אחרים, תרצו לדעת האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות. מה כולל ביטוח מבנה והאם יש ביטוח שבאמת ייתן לנו שקט נפשי מלא? על כך במאמר שלפניכם.

האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות ומה זו בכלל רטיבות?

רטיבות במבנים היא בעיה נפוצה שיכולה להשפיע על מבנים בכל גיל או עיצוב. היא נפוצה במיוחד באזורים עם לחות גבוהה או שבהם גשמים שכיחים, אך אף בניין אינו חסין. הגורמים לרטיבות הם מגוונים, כמו למשל:

  • גורמים חיצוניים – הצפות או חדירת מי גשמים עקב גג או מרזב פגומים.
  • גורמים פנימיים – עיבוי מפעילויות יומיומיות (למשל בישול, רחצה) או דליפות ממערכות אינסטלציה.
  • פגמים מבניים – מבנים בנויים בצורה גרועה ללא איטום הולם או עם סדקים בקירות מאפשרים ללחות לחלחל פנימה וליצור רטיבות.

בניסיון להבין האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות חשוב לדעת: ההשלכות של רטיבות הן מרחיקות לכת. הן משפיעות על שלמות המבנית של מבנים והן מהוות סיכונים בריאותיים עקב צמיחת עובש וטחב. זיהוי סימני הרטיבות בשלב מוקדם והבנת הגורמים לה הם קריטיים. לכן ברור מדוע לביטוח כזה יש חשיבות רבה. למעשה, כשעושים ביטוח מבנה ותכולה כדאי לבדוק גם את נושא הרטיבות.

הכיסוי הביטוחי של מבנה

ביטוח מבנה או ביטוח בניין נועד להגן על מי שיש לו נכס מפני הפסדים כלכליים שונים. עם זאת, היקף הכיסוי עשוי להשתנות משמעותית בין פוליסות וחברות ביטוח שונות. ברוב המקרים ביטוח מבנה מכסה סיכונים כמו:

  • אש
  • נזקי סערה
  • נזקי גניבה

אך כשמדובר בלחות, המצב הופך להיות יותר מורכב. הגורם הקריטי שקובע את הכיסוי לבעיות הקשורות לרטיבות הוא מקור הרטיבות. פוליסות ביטוח מכסות בדרך כלל נזק שנגרם באופן פתאומי ובלתי צפוי.

משמעות הדבר היא שאם הרטיבות נובעת מסיכון מבוטח, כגון צינור או נזקי סערה, הנזק שנגרם עשוי להיות מכוסה. עם זאת, אם הרטיבות נובעת מהידרדרות הדרגתית, חוסר תחזוקה או בלאי, פוליסות רבות עשויות שלא להציע כיסוי. הבנת הפרטים של כיסוי ביטוח המבנה שלנו חיונית כדי להבטיח שאנחנו מוגנים כראוי מפני נזקי רטיבות פוטנציאליים, ולדעת שיש תשובה לשאלה האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות.

האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות

שימו לב לתנאים ולמגבלות

אם הייתם עושים היום ביטוח צד ג לבניין משותף, בוודאי הייתם קוראים את כל סעיפי הפוליסה. הייתם רוצים להבטיח שאתם מבינים על מה אתם חותמים. כדאי לדעת שזה חשוב גם כשמדברים על השאלה האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות.

כשמדובר ברטיבות, פוליסות ביטוח מבנה קובעות לעתים קרובות תנאים ספציפיים שבהם ניתן כיסוי, לצד מגבלות בולטות. לדוגמה, אם רטיבות נובעת מאירוע כגון הצפה, מה שמוביל לחדירת מים, הנזק שנגרם עשוי להיות מכוסה.

זאת משום שמקרים כאלה מפורטים בדרך כלל כסכנות מכוסות ברוב פוליסות הביטוח. עם זאת, ישנן מגבלות משמעותיות שיש להיות מודעים להן.

פוליסות רבות אינן מכסות נזקים הנובעים מדליפה או חלחול מתמשך או חוזר ונשנה במשך שבועות, חודשים או שנים. לכן, כשעושים ביטוח מבנה ותכולה או כל ביטוח אחר, יש לבדוק את כל הפרטים. רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מבינים על מה אתם משלמים ולוודא האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות.

השוו בין פוליסות ביטוח שונות

כפי שניתן לראות, התשובה לשאלה האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות, אינה פשוטה. יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על התשובה, ובעיקר, הפוליסה שעליה אתם חותמים.

לכן יש טעם להשקיע זמן ואנרגיה כדי לעשות השוואה בין מספר פוליסות שונות. יתרה מכך, כדאי להשקיע גם בבחירת חברת הביטוח שאליה אתם פונים. בין אם מדובר על ביטוח בניין שתרצו לעשות ובין אם זה ביטוח אחר, פנו אל הטובים ביותר.

חברת מרכז הביטוחים זו בחירה טובה שברגע האמת לא תצטערו עליה. זו חברה מקצועית עם ניסיון, ידע וזמינות מרבית ללקוח, אז למה אתם מחכים?

שאלות ותשובות בנושא – האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות

האם מצב הבניין ישפיע על הצעת המחיר שתקבלו עבור הפוליסה?

בהחלט כן. אם מדובר על בניין ישן מאוד שלא טופל לאורך שנים, הביטוח עליו יעלה כמעט תמיד יותר.

במידה ויש בעיית רטיבות שהביטוח מכסה, אל מי פונים?

במצב כזה צריך לפנות אל חברת הביטוח. ברוב המקרים לחברות הביטוח יש אנשי מקצוע שיוכלו לבצע את העבודה ואת התיקונים הנדרשים.

האם גם במקרים של רטיבות צריך לשלם השתתפות עצמית?

לרוב התשובה היא כן, אך זה תלוי במצב. זה תלוי על איזו פוליסה אתם חותמים וגם במדיניות של חברת הביטוח שאליה אתם בוחרים לפנות.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף