ביטוח משכנתא

כמה עולה ביטוח משכנתא? הדברים שחשוב שתדעו

קניית דירה זה לא משהו שרוב האנשים עושים הרבה פעמים בחיים, ולמען האמת, הרבה ישראלים נמצאים במעמד הזה פעם אחת בלבד בחיים. מחירי הדיור בארץ מאוד גבוהים ולכן ברור מדוע רבים מאתנו נאלצים לפנות אל הבנק במטרה לבקש ממנו משכנתא. הבנק מצידו רוצה כמובן לתת לנו את ההלוואה, כי נחזיר לו אותה עם ריבית, אך הוא גם מבקש מאתנו שנעשה ביטוח משכנתא. רגע לפני שנענה על השאלה כמה עולה ביטוח המשכנתא, חשוב להבין שהביטוח הזה למעשה כולל בתוכו שני ביטוחים שונים:

  1. ביטוח חיים למשכנתא
  2. ביטוח מבנה למשכנתא

ביטוח החיים היא החלק שבו הבנק רוצה להבטיח שגם אם הלווה ילך לעולמו לפני שהוא שילם את כל הסכום שהוא היה חייב, עדיין הבנק עצמו לא יפסיד כסף ויקבל את מה שמגיע לו. חשוב להבין שגם מבחינת הלווה החלק הזה משמעותי, כי כך ברור ללווה שהבנק לא יפנה אל צאצאיו כדי לקבל את שאר סכום ההחזרים.

מה כולל ביטוח המבנה למשכנתא?

בהמשך לשאלה כמה עולה ביטוח המשכנתא אנחנו רואים שגם החלק של ביטוח המבנה נכנס כאן לתמונה ומשפיע, כמובן, על המחיר הסופי. ביטוח המבנה שנעשה כולל מצבים שונים כמו שריפה, שיטפון, רעידת אדמה ועוד. במצב כזה גם הבנק וגם הלווה עצמו מבטיחים שהם לא יישארו חסרי כל, שכן חברת הביטוח תפצה אותם אודות הנזק.

לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם משלמים משכנתא על דירה שנהרסה, הרי שגם אתם חייבים לעשות ביטוח משכנתא. בנוסף לכך, ומעבר לשאלה כמה עולה ביטוח עבור משכנתא, חשוב להבין: זה עניין של חוק ואף בנק לא באמת ייתן לכם את ההלוואה שאתם מבקשים אם לא תעשו ביטוח.

ביטוח משכנתא מה זה

איפה הכי משתלם לעשות ביטוח משכנתא?

וכעת, בוודאי תרצו להבין כמה עולה ביטוח משכנתא ומה יכול להשפיע על המחיר. חשוב להבין שממש כפי שעל המחיר של ביטוח בית משותף יהיו מספר גורמים שישפיעו, כך קורה גם לגבי ביטוח המשכנתא שלכם. השאלות שיכולות להשפיע על העלות הן: כמה גדולה הדירה שלכם ומה השטח שלה? איפה בארץ היא נמצאת ובאיזה אזור מגורים היא ממוקמת? האם זו דירה חדשה או לא? ובנוסף, ממש כפי שהשאלה באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים כשאתם רוצים לעשות ביטוח מבנה משותף תשפיע על העלות, כך קורה גם לגבי ביטוח המשכנתא שלכם.

כלומר, כל חברת ביטוח יכולה לגבות מכם מחירים אחרים תמורת הביטוח שתעשו אצלה ולכן ברור מדוע צריך לדבר מראש עם כמה חברות שונות. בדקו לא רק כמה עולה ביטוח משכנתא אלא גם על מה אתם משלמים והאם החברה באמת מספיק אמינה. ברגע האמת, כשתפנו אל חברת הביטוח שלכם, תרצו לקבל מענה מקצועי וטוב ולא התחמקות והתנערות מאחריות.

ביטוח משכנתא מחיר

כל מה שחייבים לברר כשעושים השוואה בין ביטוחים

החלטתם לא לוותר על ביטוח משכנתא השוואת מחירים? אם כך, לא רק שאתם צודקים, אלא למען האמת, כדאי יהיה לברר עוד כמה דברים ולעשות עוד כמה השוואות בין חברות הביטוח. למשל, מה בדיוק הביטוח כולל? ובאיזה מצבים בדיוק הוא מכסה? האם, למשל, אם תישאר יתרה אחרי תשלום סכום ההלוואה, מוטבי המבוטח הרשמים בפוליסה יקבלו אותה? והאן אתם יכולים להוסיף כל מיני תוספות חשובות ומשמעותיות לביטוח הזה?

לדוגמה, האם אפשר להוסיף לביטוח המשכנתא ביטוח מפני נזקים למבנה עצמו? כמו נזקי אינסטלציה או חשמל? אם אתם כבר משקיעים זמן ואנרגיה בנושא של ביטוח משכנתא השוואת מחירים, חשוב שתבררו הכול. מדובר על ביטוח שאתם עומדים לשלם לאורך שנים רבות, ממש כפי שאתם עומדים לשלם את המשכנתא עצמה, ולכן, אם יש לכם אפשרות לברר ולבחור את מה שהכי טוב עבורכם, מה פתאום שתוותרו על כך?

למה כדאי להשקיע בהשוואת מחירים בין ביטוח משכנתא ?

לאחרונה הבנתם שלא תהיה לכם שום ברירה אחרת, אלא לקחת משכנתא כדי לקנות דירה? אתם לא יודעים איך להתמודד עם ההלוואה הענקית הזאת וחוששים מאינספור תסריטים שעלולים להתרחש? אם כך, אתם לא לבד. החשש מפני ההלוואה הגדולה מלווה כמעט כל אדם שלוקח משכנתא, והאמת היא, שגם הבנק שנותן לכם את המשכנתא חושש. הוא חושש מדבר אחד: שלא תשלמו לו את מה שהתחייבתם.

למעשה, הוא חושש מהמצב שבו תיקחו משכנתא, תלכו לעולמכם לפני שתסיימו לשלם הכול ואז הבנק יישאר עם בעיה. זו בדיוק הסיבה שבגללה בישראל ביטוח המשכנתא הינו ביטוח שחובה לעשות, שכן מדובר על חוק של ממש. מצד שני, ממש כפי שקורה לגבי ביטוחים אחרים, אנחנו רואים שגם כאן יש מחירים מגוונים ולכן ביטוח משכנתא השוואת מחירים זה משהו ששווה להשקיע בו כמה רגעים.

מרכז הביטוחים מעניק את כל שירותי הביטוח המקצועיים והמשתלמים ביותר, צרו איתנו קשר ונוכל ללוות אתכם בכל תהליך רכישת ביטוח: ביטוח בניין משותף, ביטוח ועד בית, ביטוח אחזקת מבנה ועוד.

 

שאלות נפוצות

מי צריך לרכוש ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא חובה לכל מי שנוטל הלוואת משכנתא לרכישת דירה. הבנק מחייב את לווי המשכנתא לרכוש פוליסות ביטוח חיים ומבנה.

מהו הסכום המינימלי שעליו להופיע בפוליסות ביטוח המשכנתא?

הסכום המינימלי שעליו להופיע בפוליסות ביטוח המשכנתא הוא הסכום ההתחלתי של ההלוואה, בתוספת הריבית והתשלומים החודשיים למשך 12 חודשים.

מהם הכיסויים העיקריים של ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא מכסה שני מרכיבים עיקריים:

  • ביטוח חיים: מבטיח את החזר יתרת ההלוואה במקרה של מות אחד או יותר מהלווים.
  • ביטוח מבנה: מבטיח את החזר יתרת ההלוואה במקרה של נזק לנכס הממושכן, כגון שריפה, רעידת אדמה, נזקי מזג אוויר וכו'.

מהם הדברים שחשוב לבדוק לפני רכישת ביטוח משכנתא?

חשוב לבדוק את הדברים הבאים לפני רכישת ביטוח משכנתא:

  • סכום הביטוח: חשוב לוודא שהפוליסה מכסה את הסכום ההתחלתי של ההלוואה, בתוספת הריבית והתשלומים החודשיים למשך 12 חודשים.
  • הכיסויים העיקריים והתוספות: חשוב לבחור פוליסה המכסה את כל הסיכונים הרלוונטיים.
  • תנאי הביטוח: חשוב לקרוא בעיון את תנאי הפוליסה, כולל תקופת ההמתנה, החריגים וההגבלות.
  • המחיר: חשוב להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות.
ביטוח משכנתא
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף