למה גם לכם חשוב לעשות ביטוח צד ג בניין משותף?

כולנו מכירים את זה: בכל שנה אנחנו מחדשים פוליסת ביטוח של הביטוחים השונים ומשלמים הון עתק. האמת היא, שביטוח צד ג בניין משותף, ולא משנה על איזה ביטוח מדובר, זה מסוג אותם הדברים שאנחנו משלמים עליהם ומקווים לא להשתמש בהם.

זה נשמע לכם מוכר? גם אתם מוציאים מידי שנה הרבה מאוד כסף על ביטוחים שונים? אם כך, ברור שתרצו לחסוך איפה שרק אפשר.

יחד עם זאת, אם יש ביטוח שממש לא כדאי לכם לדלג או לוותר עליו, זה ביטוח צד ג בניין משותף. כמעט כולנו גרים בבניינים משותפים, מהצפון ועד דרום הארץ, והסיבה לכך היא בעיקר הצפיפות ויוקר המחייה. באותם בניינים משותפים אנחנו נהנים מלובי, מעליות, חצרות, מחסנים ושאר הרכוש המשותף.

בנוסף, חשוב גם להבין שכל תאונה שעלולה להתרחש או נזקים שנגרמו בכל אחד מהשטחים המשותפים האלה של הבית המשותף תהיה, בסופו של דבר, תחת האחריות שלנו.

חיים בבניין משותף ורוצים לעשות הכול כדי שהמגורים עם השכנים יהיו נעימים? אחד מהשכנים החליט לאמץ כלב לאחרונה ומתחילים ויכוחים סביב העניין? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים מה אומר החוק, האם מותר לבעלי הכלב לשחרר את הכלב בלובי ומה עושים אם הכלב מתקיף או מפחיד את אחד מהשכנים? לפני הכול, כדאי שתדעו:

ביטוח מבנה משותף הוא משהו שאתם לא יכולים לוותר עליו, ממש כפי שעל ביטוח ועד בית לא תוכלו לוותר.

אומנם זה נכון שבמסגרת ביטוח צד ג לבניין משותף לא נכללת תקיפה של כלב כלפי אחד מהשכנים, אך החשיבות של ביטוחים שונים לבניין ברורה. ללא ביטוח אתם תמצאו את עצמכם משלמים הון עתק על טיפולים ותיקונים, אז למה אתם מחכים?

ביטוח צד ג בניין משותף – האם זה חשוב

כל מי שחי בעידן המודרני מכיר היטב את העניין הזה: אנחנו משלמים על ביטוחים. אנחנו עושים ביטוח לרכב, ביטוח לדירה, לתכולת הדירה ואפילו לחיים. לכן ברור מדוע התחושה הכללית היא שאנחנו משלמים הרבה יותר מידי כסף על שלל הביטוחים האלה, ונשאלת השאלה: האם זה חשוב?

אם גם אתם מכירים אנשים שעשו ביטוח צד ג בניין משותף ואתם תוהים האם זה מסוג אותם הביטוחים שבכל זאת תוכלו לוותר עליהם, חשוב שתדעו: התשובה היא לא. אומנם זה נכון שלעשות עוד ועוד ביטוחים זה תמיד עולה כסף, אך במקרה של ביטוח צד ג בניין משותף אתם אפילו לא משלמים עליו לבד לא משנה כמה עולה ביטוח בניין משותף. תוכלו לשלם על פוליסת הביטוח הזאת עם כל שאר הדיירים של הבניין, והאמת היא, שמדובר על ביטוח בעל משמעות רבה במיוחד.

איך לבחור ביטוח צד ג לבניין משותף באיכות גבוהה

מי אחראי לשטחים המשותפים בבניין?

בהתאם להגדרה, אם מדובר על שטחים משותפים בבניין, הרי שכל הדיירים יכולים ליהנות מהם, להשתמש בהם אך הם גם אחראים עליהם ביחד. לכן חשוב לעשות ביטוח בניין משותף, אך נשאלת השאלה: האם גם חיות המחמד יכולות ליהנות מכל אותם שטחים משותפים? והאם במסגרת ביטוח צד ג' לבניין משותף, אם שליח יכנס והכלב של השכן יתקוף אותו יהיה לכך כיסוי? חשוב להבין: אומנם החוק מותיר לגדל חיות מחמד בבית, אך האחריות עליהן היא של הבעלים בלבד.

מה קורה במצב של תאונה בבניין?

אם אתם עדיין תוהים למה לא כדאי לוותר על, ביטוח צד ג בניין משותף, חשוב שתנסו לבדוק כמה אנשים זרים נכנסים לבניין שלכם מידי יום. כמובן שככל שהבניין יותר גדול כך הסיכוי שעוד ועוד אנשים יכנסו אליו יהיה יותר גדול. זה יכול להיות שליח שמביא חבילה מאמזון אך זה גם יכול להיות שליח שמביא פיצה.

זה לא משנה מי יכנס ולמה, מה שכן חשוב להבין, זה שאם אותו אדם יעבור תאונה בשטח שמוגדר כשטח של הבניין המשותף, האחריות היא שלכם. אתם לא תאמינו כמה מהר אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים פיצויים לאדם שבכלל לא התכוון להביא לכם באופן אישי חבילה, אלא לאחד מהשכנים שלכם. מדובר על פיצויים שעלולים להיות מאוד גבוהים ולכן חשוב שתעשו ביטוח צד ג בניין משותף כמה שיותר מהר.

מה המשמעות של ביטוח צד ג לבניין משותף ברגע האמת?

למרות שאולי לא תרצו לעצום את העניים ולדמיין תסריט זוועות, חשוב שתעשו זאת כדי להבין עד כמה ביטוח בניין משותף הוא בעל משמעות. אם שליח יכנס לבניין שלכם, וסביר להניח שזה קורה כמה פעמים ביום, ופתאום ימעד, מה נדמה לכם שיקרה? זה נכון שאם הוא סתם נופל לרגע וקם הוא לא יתבע אתכם, אבל מה קורה אם הוא נפגע?

הוא יכול להחליק כי אחת מהמדרגות בחדר המדרגות שלכם שבורה, ואין ספק שבמצב כזה, במיוחד אם הוא נפגע, הוא ירצה לקבל פיצוי. אפשר גם להבין מדוע, שכן אם הוא ישבור את הרגל, הוא פשוט לא יוכל לעבוד ולהתפרנס.

לכן חשוב שתבינו: הוא יתבע אתכם, כי אתם, בתור דיירים בבניינים, אחראים גם לחדר המדרגות ולמצב שלו. זו בדיוק הסיבה שבגללה לא כדאי לכם להעביר אפילו לא עוד יום אחד בלי ביטוח צד ג בניין משותף.

האם כל חברת ביטוח תציע לכם לרכוש את אותה הפוליסה לבניין?

למרות שיש הרבה חברות ביטוח בישראל שמציעות לכם לפנות אליהן ולעשות אצלן ביטוח צד ג בניין משותף, יש טעם שתבדקו במי אתם בוחרים. ראשית, חשוב מאוד לקרוא את פוליסת הביטוח שעליה אתם עומדים לחתום. שנית, חשוב גם לבדוק ולהבטיח שאתם בוחרים בחברת ביטוח טובה.

לא חסרים סיפורים על חברות ביטוח שלא ממש נותנות מענה ברגע האמת, וזה ברור שלא תרצו להיות לקוחות של חברת הביטוח הזו. לכן כדאי לעשות סקר שוק קצר לפני שאתם בוחרים מול מי תרצו לחתום על פוליסת הביטוח החשובה הזאת.

האם ביטוחים לבניין משותף עולים הרבה?

בין אם אתם חושבים לעשות ביטוח צד ג לבניין המשותף שלכם, ביטוח ועד בית או ביטוחים אחרים, טבעי שתהיו מוטרדים גם מנושא העלויות. אומנם אין סיבה לשלם על הביטוח הכי יקר שתמצאו, אך גם לבחור ביטוח מאוד זול זה לא תמיד מאוד מומלץ.

למען האמת, רצוי מאוד לעבור על כל נתוני הביטוח ולראות על מה אתם משלמים, כי בסופו של דבר, יש הבדל בין חברות הביטוח השונות. אתם תראו שכל שכן ישלם כמה עשרות שקלים בחודש, אך זה לא סכום מופקע שאי אפשר לעמוד בו.

כמו כן, מדובר על ביטוח משמעותי ביותר ולכן לא כדאי לדחות את העניין.

ביטוח צד ג לבניין משותף מחיר
ביטוח צד ג לבניין משותף מחיר

פנו אל חברת ביטוח שבאמת תיתן לכם מענה בנושא ביטוח מבנה

אם חשבתם לרגע שכל חברת ביטוח שמציעה לכם לפנות אליה ולעשות אצלה ביטוח צד ג בניין משותף תתאים לכם, דעו שזה לא מדויק. זה לא משנה אם מדובר על ביטוח תכולת הדירה שלכם או על ביטוח צד ג' לבניין המשותף שבו אתם גרים. מה שכן חשוב, זה להקפיד ולבדוק שאתם בוחרים את הטוב ביותר.

אחרי הכול, תרצו לדעת שברגע האמת יהיה מי שיוכל לעזור לכם. לכן, אם אתם יכולים לבחור חברת ביטוח כמה שיותר אמינה ועם כמה שיותר המלצות, מובן שכדאי יהיה לעשות, כי למה שתתפשרו על פחות מזה?

 

שאלות ותשובות

מהו בעצם ביטוח צד ג' בניין משותף?

ביטוח צד ג' בניין משותף הוא סוג של ביטוח המספק כיסוי לבעיה בבניין שאינה מופיעה בפוליסת הביטוח הראשית. זה יכול לכלול כיסויים כמו נזקים מיוחדים, אחריות ציבורית, תקלות תשתית ועוד.

מה יש בביטוח צד ג' ומתי הוא חשוב?

ביטוח צד ג' נחוץ כאשר יש סיכון או פגיעה שאינה מכוסה בביטוח הראשי, והוא יכול לסייע להפחית את הסיכון הפיננסי הנובע מתקריות מסוימות, כמו נזקי תשתית, תקלות חשמל או נזקים ציבוריים.

אילו סוגי נזקים יכולים להיות מכוסים בביטוח צד ג?

ביטוח צד ג' יכול לכלול כיסוי לנזקים מיוחדים כמו נזקי עשן, נזקי ציוד אלקטרוני, אחריות ציבורית, נזקים לתשתית ולמערכות חשמל ועוד.

איך ניתן למצוא את הביטוח הצד ג' המתאים לבניין שלי?

כדי למצוא את הביטוח הצד ג' המתאים, כדאי להתייעץ עם יועץ ביטוח המתמחה בתחום ויכול להמליץ על פתרון שיתאים לצרכי המבנה. יש לבדוק את התכנים הכוללים בביטוח, להבין את הסיכונים המיוחדים לבניין ולוודא שהכיסוי עונה על הצרכים המקומיים.

ביטוח צד ג בניין משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב

ביטוח בניין משותף הוא היבט מכריע של בעלות על רכוש, במיוחד עבור אלה שחולקים את האחריות וההשקעה עם אחרים. מאמר זה יתעמק בחשיבותו של ביטוח בנייה משותפת לבעלים משותפים, ידון

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף