ביטוח רעידת אדמה בית משותף

בחיי היומיום רובנו לא ממש עוצרים וחושבים על מצבים נוראיים כמו רעידת אדמה, פשוט כי זה לא נראה ריאלי וזה נראה מפחיד. יחד עם זאת, כבר היו דברים מעולם, וממש כפי ששריפה עלולה לפרוץ בבניין שבו אתם גרים, כך גם עלולה להתרחש רעידת אדמה. יש מבנים שעברו חיזוק במסגרת תמ"א 38 והם צפויים להחזיק מעמד טוב יותר גם ברעידות אדמה חזקות ביותר, אך לא כל המבנים הם כאלה. בנוסף, אפילו במקרה של מבנה שעבר חיזוק, אין לדעת מה יקרה ברגע האמת. לכן נשאלת השאלה: אם בכל זאת יש רעידת אדמה ואם הבניין כולו קורס, מה עושים? מאיפה מתחילים לבנות אותו מחדש, ובעיקר, איך אפשר לעמוד בעלויות האלה? בדרך כלל כל אדם שקונה דירה אומנם עושה ביטוח לדירה הפרטית שהוא רוכש, אך מה עם הבניין עצמו? מי באמת יישא בעלויות של בניית הבית המשותף מחדש? שימו לב: רק אם תעשו מבעוד מועד ביטוח רעידת אדמה בית משותף תוכלו לישון בשקט ולדעת שיהיה לכם איך לבנות את הבית המשותף שלכם מחדש אם משהו יקרה.

מה חשוב לבדוק כשרוצים לעשות ביטוח רעידת אדמה בית משותף?

ראשית, אם אתם חושבים לעשות ביטוח רעידת אדמה בית משותף אתם צודקים ואנחנו ממליצים לכם לא לדחות את העניין. צריך לעשות זאת כמה שיותר מהר כי אתם לא יודעים מה יוליד יום ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם ביום שאחרי רעידת אדמה בלי ביטוח. שנית, כדי להיות בטוחים שלא משנה איזה נזק נגרם לבית המשותף ועד כמה הוא חמור, רצוי מאוד לבדוק על מה אתם חותמים. כמובן שאם תפנו אל שלוש חברות ביטוח שונות, תקבלו שלוש הצעות לפוליסות מגוונות. לכן חשוב מאוד להבין מה בעצם כוללת הפוליסה, על כמה יעמוד הפיצוי שתקבלו אם מצב כזה יקרה ובעיקר – תוך כמה זמן חברת הביטוח תעביר אליכם את הכסף? לבנות בית משותף מהיסוד אחרי רעידת אדמה זה לא עניין של מה בכך מבחינה כלכלית ולכן ברור מדוע ביטוח זה הוא לא משהו שכדאי לאף אחד מאתנו לוותר עליו.

ביטוח רעידות אדמה בית משותף

האמינות של חברת הביטוח – מה אתם באמת יודעים עליה?

חשבתם לרגע לעשות ביטוח רעידת אדמה בית משותף אצל כל חברת ביטוח שאתם שומעים את השם שלה? היה לכם נדמה שהדרך הכי טובה לבחור את חברת הביטוח שלכם היא לבדוק פשוט כמה זה יעלה לכם? חשוב שתדעו שאלה נתונים משמעותיים, אך לא מספיקים. בסופו של דבר, ברגע האמת תרצו לקבל מענה, פיצוי כלכלי ולא התעלמות מצידה של חברת הביטוח. לכן חשוב מאוד לבדוק האם אתם פונים אל גוף שנחשב לאמין ואל מי שיוכל לתת לכם שירות כמה שיותר מהיר ויעיל.

הדברים שכדאי לדעת על ביטוח רעידת אדמה בית משותף

בעולם שמשתנה ללא הרף, אחד הדברים הקבועים הוא חוסר הוודאות של אסונות טבע. אומנם אנחנו מודעים לכך, אבל זה תמיד נראה לנו כמו דברים שקורים במדינות רחוקות. עם זאת, אין ספק שישראל נמצאת בנקודה בעייתית בעניין הזה. רעידות אדמה אלה הן תופעות בולטות בשל השפעתן הפתאומית וההרסנית לעתים קרובות. עבור מי שיש לו נכס, חוסר ודאות זה מתורגם לסיכון פיננסי משמעותי. זה נכון פי כמה במקומות שבהם יש סיכון גבוה יותר לפעילות סיסמית. זו בדיוק הסיבה שבגללה על ביטוח רעידת אדמה בית משותף, אז למה שלא תעשו ביטוח כזה היום?

החשיבות של ביטוח רעידת אדמה בית משותף

אנשים הרבה פעמים בטוחים שאם יש להם סעיף בפוליסה שמתייחס לרעידות אדמה, זה תקף לגבי הבניין כולו. עם זאת, חשוב להבין שזה לא מדויק. אומנם אולי תקבלו כיסוי עבור ערך הדירה שלכם אם היא תתמוטט, אך מה עם הבניין כולו? מאיפה באמת יהיה לכם כסף לבנות מחדש את הבניין המשותף אחרי התמוטטות כזאת? רק ביטוח רעידת אדמה בית משותף ייתן לכם כיסוי כזה. לכן, אם אתם חושבים לעשות ביטוח בניין משותף, בדקו היטב את נושא רעידות האדמה. ביטוח מבנה לרעידת אדמה הוא פוליסת ביטוח מיוחדת המיועדת לכסות נזקים למבנים הנגרמים מאירועים סייסמיים. ביטוח רכוש סטנדרטי אינו מכסה נזקי רעידת אדמה. לעומת זאת, ביטוח מיוחד זה מתייחס לסיכונים הייחודיים הקשורים לפעילות סייסמית. כפי שאי אפשר לוותר על ביטוח מבנה למשכנתא, כך לא כדאי לוותר גם על הביטוח הזה. הביטוח הזה:

  1. מספק הגנה פיננסית מלאה למי שיש לו נכס
  2. מבטיח שבמקרה של רעידת אדמה בעל הנכס יקבל כיסוי
  3. ניתן יהיה לקבל כיסוי לתיקון או לשיקום הנדרש בהתאם לחומרת המצב

 

עם זאת, יש להיות ערים לכך שהכיסוי יכול להשתנות מאוד בין פוליסה אחת לאחרת. בהתחשב שעובדה שרעידת אדמה היא אסון של ממש, ברור מדוע הביטוח הזה הוא בעל חשיבות רבה.

הקריטיות של ביטוח רעידת אדמה בית משותף

אתם מתעניינים היום בשאלה כמה עולה ביטוח בניין משותף? מתלבטים עדיין האם הביטוח הזה צריך לכלול גם את רעידות האדמה? חשוב שתבינו: אתם לא רוצים להימצא בלי הביטוח הזה. נסו לדמיין את המצב הבא: יש רעידת אדמה וכל הבניין קורס. חלק מהשכנים כן יכולים להרשות עצמם לבנות את הבניין מחדש. לעומת זאת, אחרים לא. מה עושים במצב כזה? והאם יהיה עליכם לממן את חלקם של השכנים האחרים? כמובן שלא. לכן ביטוח רעידת אדמה בית משותף הוא כל כך חשוב. הוא יכול לממן עבורכם את הבניה מחדש של כל מה שצריך. זה יכול להיות הלובי שניזוק, חדרי המדרגות או אפילו אזור שלם בבניין שקרס. ההרס שמשאירות אחריהן רעידות אדמה קשה לתיאור במילים. הנזק הוא הרבה פעמים בלתי הפיך ועלויות השיקום הן בהתאם. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב קיצוני מבחינה כלכלית, כדאי שתעשו ביטוח כזה.

עלויות הביטוח

אתם רוצים לדעת האם ביטוח מבנה מכסה רטיבות? חשוב לכם להבין הפוליסה שלכם כולל גם מצב של רעידת אדמה? מה שמעניין אתכם באמת זו העלות? חשוב שתבינו שיש גורמים שונים שיכולים להשפיע. כפי שתוכלו לקבל הצעות מחיר שונות עבור ביטוח מבנה ותכולה, כך קורה גם לגבי ביטוחים אחרים. כמובן שהמיקום של הבניין ישפיע על מחיר הפוליסה בהקשר של רעידות אדמה. כמו כן, גילו של הבניין זה עוד נתון קריטי. הבניינים החדשים נבנים בצורה יציבה יותר למצבים של רעידות אדמה. לכן, אם תרצו לעשות ביטוח רעידת אדמה בית משותף עבור בניין חדש, המחיר יהיה נוח יותר. עם זאת, חשוב גם לזכור שלכל חברת ביטוח יכולה להיות הצעת מחיר אחרת לתת לכם. לכן, אם תוכלו להשקיע ולעשות מספר בירורים, זה כדאי. כך תגלו בעצמכם שהכתובת הנכנה היא חברת מרכז הביטוחים. עם ניסיון, ידע והרבה מאוד אנשי מקצוע מוכשרים, ברור שכאן אתם בידיים טובות. תקבלו כאן מענה מהיר ויעיל בכל פעם כשיהיה לכם צורך בדרך, אז למה אתם מחכים?

שאלות ותשובות

האם פוליסת ביטוח רעידות אדמה דורשת השתתפות עצמית?

ברוב המקרים התשובה תהיה כן. כמעט בכל ביטוח שאנחנו עושים יש גם השתתפות עצמית. עם זאת, כדאי לדעת שניתן להקטין אותה על ידי בחירת פוליסה נרחבת יותר.

האם יש אפשרות להרחיב את הפוליסה למצבים נוספים?

כמעט תמיד התשובה היא כן. פוליסות ביטוח בימינו מאפשרות לנו לרוב להוסיף הרחבות שונות וכמעט תמיד זה מומלץ.

האם מדובר על ביטוח שנחשב לחובה?

התשובה היא לא. יחד עם זאת, כפי שראינו, על ביטוח רעידות אדמה בבתים משותפים לא כדאי לוותר. השיקום, אפילו אחרי רעידת אדמה לא חזקה במיוחד, עלול להיות מאוד יקר. לכן בהחלט כדאי לדבר על כך עם השכנים ולעשות ביטוח כזה כמה שיותר מהר.

 

כתבות נוספות:

כל האמת על ביטוח דירה מחיר

מה כדאי שתדעו על ביטוח תכולת דירה?

למה חשוב לעשות ביטוח אחזקת מבנה?

 

ביטוח רעידת אדמה בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח בתים משותפים
ביטוח בתים משותפים

אתם חיים בבית משותף ולכל אחד מכם יש אינספור ביטוחים? אתם לא זוכרים בכלל על מה אתם משלמים בכל חודש מרוב שכל כך הרבה חשבונות של פוליסות שונות מגיעים אליכם

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »
הכול על ביטוח בית משותף
הכול על ביטוח בית משותף

אתם שייכים לאותם האנשים שחלמו לגור בבית פרטי? בסופו של דבר קניתם גם אתם דירה בבניין משותף? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים: איך מגנים על מה שיש לנו? אין

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף