למה לא כדאי לוותר על ביטוח מבנה צד ג'?

כשקונים דירה בדרך כלל המטרה והתקווה הגדולה היא שלא יקרה שום דבר רע. אנחנו רוצים לחיות עד שנסיים לשלם את המשכנתא ורוצים להיות בטוחים שלא יקרה שום אסון כמו הצפה, רעידת אדמה או שריפה – דברים שביטוח מבנה צד ג מכסה. לכן ברור מדוע כולנו עושים ביטוחים שונים למבנה, כמו ביטוח משכנתא או ביטוח תכולת דירה, אך האמת היא, שלא די בכך.

כלומר, האם ידעתם שאם אדם כלשהו יכנס לבית שלכם ויעבור תאונה כזו או אחרת, זו תהיה האחריות שלכם? משמעות הדברים היא שבמקרה כזה, אם לא יהיה לכם ביטוח מבנה צד ג', אתם תהיו אלה שתצטרכו לשלם לאותו אדם פיצוי, ואתם לא תאמינו על איזה סכומים מדובר.

לעיתים דווקא תאונות בתוך הבית עלולות להוביל לאסונות של ממש, מה שאומר שאם לא יהיה לכם ביטוח, אתם תמצאו את עצמכם בצרה צרורה שתשפיע עליכם לרעה מאוד מבחינה כלכלית. לעומת זאת, אם יהיה לכם ביטוח מבנה צד ג' תוכלו להיות רגועים, לישון בשקט ולדעת שבכל מקרה חברת הביטוח תפצה את מי שצריך.

מה אומר החוק בנושא ביטוח מבנה צד ג'?

מצד אחד, החוק קובע בצורה חד משמעית שמי שגר בדירה הוא האחראי למה שקורה בה. כלומר, אתם האחראים הבלעדיים לכל מה שקורה בתוך הבית שלכם. מצד שני, אם תעשו ביטוח מבנה צד ג', לא אתם תצטרכו לשאת באחריות הישירה לתאונה ולנזק, כי בפועל חברת הביטוח שלכם תעשה זאת. עוד קובע החוק את העניין של מי נחשב לצד שלישי. בפועל אנחנו רואים שכל מי:

  • שלא גר בדירה
  • שלא הוזמן לדירה כדי לעבוד בה

נחשב לצד שלישי. משמעות הדברים היא שאותו צד שלישי יכול להיות השכן שנכנס לרגע לדירה שלכם, השליח שנכנס כדי להביא לכם אוכל ממסעדה אהובה או כל אדם אחר. חשוב לדעת שמבחינת התאונות שעלולות להתרחש בבית, לצערנו השמיים הם הגבול. אדם שנכנס אליכם הביתה יכול למעוד, יכול לסבול מנשיכה של הכלב או לעבור כל תאונה מצערת אחרת, ובכל המקרים האלה חברת הביטוח היא זו שתכסה את הנזק.

ביטוח מבנה צד ג' לבניין

כמה תשלמו על הביטוחים מבנה צד ג בכל שנה?

כולנו יודעים שכל מה שקשור לביטוח כולל הוצאה כלכלית מאוד גדולה. אנחנו משלמים הון עתק על ביטוח המשכנתא ועל ביטוח תכולת הדירה, כך שברור מדוע נעדיף לא לשלם סכום מופקע עבור ביטוח מבנה צד ג'. מצד שני, גם לבחור את חברת הביטוח שתיתן לכם את הצעת המחיר הכי זולה שיש זה לא תמיד כדאי.

האם הצעת המחיר הזולה תבוא על חשבון אי זמינות חברת הביטוח? או על חשבון גובה הפיצוי שתוכלו לקבל? שווה לבדוק את הפרטים האלה מראש, כי בסופו של דבר, מה שאתם רוצים זה בוודאי לדעת שיהיה לכם למי לפנות אם חלילה תקרה תאונה בתוך שטח הדירה שלכם ולרכוס ביטוח בניין מקיף שיתן מענה לצרכים שלכם.

 

שאלות ותשובות

מהו ביטוח מבנה צד ג?

ביטוח מבנה צד ג הוא סוג של ביטוח שמספק כיסוי לנזקים פיזיים למבנה ולמושגים במקרה של אירועים כגון שבר במבנה, גניבה או נזק ממונע.

מהם הסיכונים שבוויתור על ביטוח מבנה צד ג?

הסיכונים כוללים אובדן פיננסי ניתן למנוע, קושי בשיקום או בשיקול מחדש של המבנה, ואפשרות לנזק פיזי לנכסים במקרה של אירוע.

איך ניתן לבחור ביטוח מבנה צד ג מתאים?

ניתן לבחור על פי הצרכים המיוחדים של הנכס, הסכום המבוטח והתנאים הנדרשים.

מהם הפרמטרים שצריך להתחשב בהם בעת קבלת ביטוח מבנה צד ג?

הפרמטרים כוללים את סכום הביטוח, התקופה שבה הביטוח חל, הפרימיום השנתי ותנאי הכיסוי.

ביטוח מבנה צד ג
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף