מה כולל חוק בתים משותפים?

יכול להיות שגם אתם, כמו לא מעט אנשים אחרים שגרים בבית משותף, לא לגמרי יודעים מה זה אומר מבחינת החוק. ובכן, כדאי שתדעו: הניסיון מלמד אותנו שבתים משותפים הם אומנם מאוד נוחים מבחינות מסוימות, אך הם גם מהווים מקור לסכסוכים ולאינספור מריבות בין השכנים. לכן ברור מדוע צריך לעשות משהו בנידון, ואין ספק שחוק בתים משותפים הוא הפתרון הנכון. ראשית, החוק הזה מגדיר בצורה מפורשת מה זה בדיוק בית משותף ואיזה מבנה נכנס לתוך הקטגוריה הזאת. שנית, חשוב להבין שבתים משותפים חייבים להיות רשומים ככאלה, וזאת כדי שהכול יתנהל בצורה מסודרת מבחינה חוקית ומבחינת התשלומים השונים שעל דיירי הבניין לשלם.

מה תפקידו של וועד הבית בהקשר של חוק בתים משותפים?

ועד הבית, בין אם הוא נבחר ברוטציה, בהצבעה או בכל דרך אחרת, הוא הגוף שלמעשה מייצג את הבניין בפני הרשויות. לכן בפועל אנחנו רואים שוועד הבית הוא זה שצריך לגבות את כל התשלומים מדיירי הבניין בצורה מסודרת, והוא גם זה שאחראי לטפל דברים אם אחד מהדיירים מסרב לשלם. בנוסף, בכל עניין חדש שצריך לדון בו, ועד הבית הוא זה שאמון על ארגון אספות כלליות שבהן כל העניינים יבואו לידי ביטוי. בבית משותף, בהתאם לחוק, צריך להיות גזבר וצריך להיות מישהו שנותן את הדין ומייצג את הבניין כלפי חוץ במקרים שונים ומגוונים.

לדוגמה, אם שליח נכנס לבית המשותף ועובר בתוכו תאונה, על פי חוק חייב להיות גורם שאליו הוא יוכל לפנות כדי לדרוש פיצוים. בנוסף לכל אלה, כאשר מדברים על חוק בתים משותפים מדברים גם על הנושא של התמודדות עם מטרדי רעש, וזה נושא שיכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. לדוגמה, ישנם חוקים ברורים לגבי רעש שגינון יכול לעשות בבניין המשותף, רעש של בעלי חיים ועוד, ותפקידו של ועד הבית הוא לשמור על כל החוקים הללו.

חוקי בתים משותפים

שימוש בשטחים משותפים

אי אפשר לדבר על חוק בתים משותפים ולא להזכיר גם את השימוש בכל השטחים המשותפים. חלק מהעניין בבתים שיש בהם מספר דירות הוא השימוש המשותף בלובי, במעליות, בחצר, בגינה ואפילו בחניה. המקלט הוא עוד שטח משותף בדרך כלל ולכן צריכים להיות חוקים ברורים לגבי שמירה על תקינות כל השטחים הללו. במידה ויוכח כי אחד מהשכנים פגע במתכוון בשטח משותף של הבניין, יהיה עליו לתת את הדין ואף לשאת בעלות של תיקון הנזקים.

 

חוק בתים משותפים
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף