ביטוח ועדי בתים משותפים – אל תמצאו את עצמכם בלעדיו

ביטוח לוועד הבית, הידוע גם בתור ביטוח ועדי בתים משותפים, הוא היבט חיוני בניהול ותחזוקה של בניין דירות משותף. ועד הבית נושא באחריות רבה ועלול להתמודד עם סיכונים וחבויות שונים. כיסוי ביטוחי הולם לא רק מגן על חברי הוועד אלא גם מבטיח את התפקוד התקין של הבניין.

לכן זה לא משנה כמה דירות יש בבניין שבו קניתם דירה. מה שבטוח זה שחשוב לעשות ביטוח לוועד בית. תוהים מה משמעות הביטוח וכמה זה עולה? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא.  

החשיבות של ביטוח ועדי בתים משותפים

ועדי בית ממלאים תפקיד חיוני בניהול ובתחזוקה של הרכוש המשותף בבניין. האחריות שלהם כוללת משימות שונות ומגוונות. למשל: אכיפת כללים ותקנות, גביית דמי ניהול וטיפול בצרכי הדיירים. עם זאת, אחריות זו כרוכה גם בסיכונים פוטנציאליים, כגון תביעות אישיות נגד חברי הוועד, תאונות בהן מעורבים עובדי הבניין או נזקים לרכוש המשותף.

ביטוח בניין, שכולל גם ביטוח ועדי בתים משותפים, יכול להפחית סיכונים אלה, לספק הגנה פיננסית ושקט נפשי לחברי הוועד. כיסוי ביטוחי הולם יכול לחסוך מהוועד הוצאות משמעותיות במקרה של נזקים או תביעות. הוא גם מעודד יותר דיירים להתנדב לוועד, בידיעה שהם מוגנים מפני חבויות פוטנציאליות. לכן, אם ברור לכם שגם אתם תצטרכו למלא את התפקיד הזה, עליכם לדאוג שיהיה ביטוח לוועד. 

מה כולל ביטוח עבור ועד הבית?

עוד לפני שנדבר על הנושא של עלות ביטוח צד ג לבניין, חשוב להבין מה בכלל כולל הביטוח שעושים לוועד. ביטוח ועדי בתים משותפים, כדי שהוא יהיה כמה שיותר אפקטיבי ברגע האמת, חייב להיות מקיף. לכן כדאי לדעת שפוליסת ביטוח כזה כוללת רכיבים שונים, והם: 

  • ביטוח צד שלישי 
  • ביטוח אחריות מעבידים
  • ביטוח מבנה הרכוש המשותף
  • ביטוח מבנה ותכולה

כל רכיב משרת מטרה ספציפית וכאשר הם משולבים יחד, הם מספקים הגנה מלאה לוועד הבית ולכל הבניין. לכן, בבואכם לחתום על פוליסת ביטוח כזה, רצוי מאוד לבדוק תחילה על מה אתם חותמים ומה היא בדיוק כוללת. הדבר האחרון שתרצו לעשות זה ביטוח לוועד הבית במחשבה שהוא כולל הכול ואז לגלות שבפועל זה לא לגמרי כך. 

ביטוח ועדי בתים משותפים

מה זה ביטוח צד שלישי בביטוח ועד הבית

ביטוח צד שלישי הוא מרכיב חיוני בכל ביטוח ועדי בתים משותפים. הוא מכסה את חברי הוועד ואת הדיירים בבניין מפני תביעות המוגשות על ידי צד שלישי שסובל מפגיעה או אובדן עקב מצב הבניין או פעולות הוועד. דוגמאות לתביעות המכוסות על ידי ביטוח צד שלישי כוללות פציעות שנגרמו למבקר עקב רצפה שבורה או החלקה על משטח רטוב.

בשנים האחרונות, מקרים של נזקים קטנים שאינם תמיד באשמת הבניין הפכו נפוצים ומוגשות בגינם תביעות בסכומים מוגזמים בבתי המשפט לתביעות קטנות. ביטוח צד שלישי כחלק מביטוח ועד הבית חוסך לדיירים את הפנייה לעורכי דין, את ההופעה בבית המשפט ולפעמים אפילו את התשלום הקטן, אם בכלל, לתובע. לכן, כאשר אתם מבררים כמה עולה ביטוח בניין משותף, חשוב לבדוק שהצעת המחיר כוללת גם את הנושא של ביטוח צד שלישי. 

ביטוח אחריות מעבידים

אי אפשר לדבר על ביטוח ועדי בתים משותפים ולא לדבר, בין היתר, על ביטוח אחריות מעבידים. למעשה, ביטוח זה הוא מרכיב חיוני נוסף בביטוח ועד הבית. הוא מכסה תביעות המוגשות על ידי עובדים העובדים בבניין, כגון מנקים, גננים ואנשי תחזוקה.

עובדים עלולים להיפצע במהלך העבודה, ותביעותיהם עלולות לעלות על תשלומי הביטוח הלאומי שהם אמורים לקבל כתוצאה מפציעתם. ביטוח אחריות מעבידים נכנס לתמונה כדי לכסות את ההפרש, ולהבטיח שהוועד ודיירים בבניין לא יעמדו בפני הוצאות משמעותיות עקב תביעות עובדים.

ביטוח מבנה הרכוש המשותף

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון כשרוצים לעשות ביטוח ועדי בתים משותפים, זו שאלת ביטוח המבנה ברכוש המשותף. אומנם זה נכון שאם מדובר על בניין יחסית חדש, הסיכוי להשתמש בו נמוך, אך בבניינים יותר ישנים הוא קריטי. חשוב להבין שמדובר על מרכיב בעל חשיבות רבה מאוד. ביטוח מבנה ותכולה, כמו ביטוח מבנה לרכוש המשותף, מכסה נזקים לבניין עצמו, כגון אלו הנגרמים מאסונות טבע, תאונות או בלאי.

ביטוח מבנה ותכולה הוא היבט נוסף של ביטוח ועד הבית המשותף המספק הגנה לתכולת הבניין, כגון רהיטים, מכשירי חשמל וחפצים אישיים אחרים של הדיירים. כיסוי זה משלים את הרכיבים האחרים של הפוליסה ומבטיח שהבניין והדיירים מוגנים במלואם. בהחלט אפשר להבין אתכם אם אתם רוצים לעשות ביטוח לבניין המשותף שלכם אך מוטרדים מהמחיר.

אין ויכוח על כך שבכל פעם כאשר אתם פונים אל חברת ביטוח כזו או אחרת, תצטרכו לשלם. בנוסף, זה ברור שכל מי שבוחר לעשות ביטוח מקווה לא להשתמש בו לעולם. עם זאת, חשוב שתדעו: יש היום תחרות בתחום הזה בין חברות הביטוח השונות ולכן כדאי לכם להתעמק לפני הבחירה בפוליסה במחיר כזה או אחר. 

גורמים המשפיעים על העלות של ביטוח ועד הבית המשותף שתעשו

העלות של ביטוח ועדי בתים משותפים יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים. חלק מהגורמים העיקריים המשפיעים על המחיר כוללים את הנתונים הבאים: 

  • גודל וגיל הבניין
  • מיקום הבניין וחשיפתו לסיכונים כגון אסונות טבע או פשיעה
  • סוג והיקף הכיסוי הנדרש

בנוסף, כמובן שגם השאלה באיזו חברת ביטוח אתם עומדים לבחור תשפיע על המחיר שתשלמו. כדי שתוכלו לבחור לכם ביטוח שהמחיר שלו סביר ומתאים לכם, מאוד מומלץ לעשות השוואת מחירים. עם זאת, חשוב לזכור: לא תמיד הביטוח הזול ביותר הוא גם הכי מומלץ.

חשוב מאוד לבדוק שאתם עושים ביטוח אצל חברה שבאמת תיתן לכם מענה ברגע האמת, וגם רצוי שזה יהיה מענה מהיר. אם המחיר הזול יוביל אתכם לחברה שלא באמת יודעת לעזור ללקוחות שלה בעת צרה, מובן שלא תצאו מרוצים. 

בוחרים חברת ביטוח עם כמה שיותר המלצות, ידע וניסיון

כדי לבחור מקום טוב לעשות ביטוח ועדי בתים משותפים, יש לברר כמה דברים. למשל, האם חברת הביטוח שאליה אתם חושבים לפנות באמת מנוסה, מקצועית ובעלת ניסיון רב? אם אתם רוצים לקבל שירות טוב והצעת מחיר נוחה עבור ביטוח לוועד הבית, פנו אל "מרכז הביטוחים". תקבלו כאן את פוליסת הביטוח הכי טובה שיש, והכול במחיר האטרקטיבי ביותר, אז למה אתם מחכים? 

שאלות נפוצות

תוך כמה זמן הכסף עובר לחשבוננו מחברת ביטוח?

זה תלוי במורכבות המקרה ובדחיפות העניין. כל עוד תבחרו חברת ביטוח ועדי בתים משותפים מובילה, גם התשלום יבוצע במהירות שיא. 

האם יש פוליסת ביטוח שמאגדת בתוכה את כל הסעיפים?

בהחלט כן. עלות ביטוח צד לבניין כוללת בתוכה גם את העלות של ביטוח הוועד וכל הביטוחים הנלווים הנדרשים. 

האם ניתן להוזיל את העלות של פוליסת הביטוח לבניין?

כשבודקים כמה עולה ביטוח בניין משותף מגלים שהמחיר משתנה בין בניין אחד לאחר. המחיר תלוי, בין היתר, בסוג השטחים המשותפים בבניין ובעלות התחזוקה שלהם. ניתן לקבל הנחות, מבצעים ומחירים מיוחדים במצבים מסוימים. 

ביטוח ועדי בתים משותפים
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף