האם גם לכם כדאי לעשות ביטוח ועד בית?

עד עכשיו הצלחתם לעשות כל מה שיכולתם כדי לא למלא את תפקיד ועד הבית? היום ברור לכם שכבר אי אפשר לדחות את הקץ, והגיע תורכם להיות בוועד? אם כך, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת על התפקיד הזה. ראשית, בישראל עושים אותו בהתנדבות. שנית, התפקיד הזה טומן בחובו לא מעט התעסקות ואחריות. בנוסף, התפקיד הזה גם חושף אתכם ללא מעט בעיות וצרות, כמו למשל, תביעות אישיות בגין נזקים שונים. למשל, אם יוחלט לעשות שיפוץ כלשהו בבניין והוא יפגע בנוף של אחת מהדירות, אותו בעל דירה יוכל להחליט שהוא תובע. במקרה כזה הוא יתבע אתכם – חברי ועד הבית. מה באמת תעשו במידה ויהיה עליכם לשלם פיצויים לאותו בעל דירה? אתם הרי בסך הכול ממלאים את התפקיד שלכם בהתנדבות! זה נשמע אבסורד, אך זה קורה. לכן ביטוח ועד בית הוא על חשיבות אדירה.

הרחיבו את הביטוח כמה שרק אפשר

כאשר תתחילו לבדוק את הדברים יותר לעומק, אתם תגלו שיש לא מעט סוגים של ביטוחים שניתן לעשות לחברי ועד הבית. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים את הפוליסה הכי זולה שיש, רק כדי להגיד שעשיתם ביטוח, כדאי יהיה לבדוק כמה פרטים. למשל, האם אותו ביטוח ועד בית כולל את כל המצבים האפשריים? והאם מדובר על ביטוח שבאמת יעזור לכם בשעת צרה? האם הביטוח הזה כולל גם מצב שבו עובר אורח ייפול, ישבור את היד ויחליט לתבוע אתכם? חשוב שתבינו: כל המקרים האלה כבר קרו בעבר. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במאבק מייאש שיעלה לכם הון עתק, כדאי שתעשו ביטוח ועד בית. בנוסף, כדאי שתרחיבו אותו לכל המצבים האפשריים. כך תוכלו לישון בשקט ולדעת שעד תום התפקיד שלכם, אתם מכוסים.

מי באמת צריך לשלם על הביטוח הזה?

קשה לדבר על ביטוחים כמו ביטוח ועד בית ולא לדבר על העלות. האם באמת רק חברי ועד הבית צריכים לשלם על הביטוח? או שאולי מדובר על ביטוח שכל השכנים צריכים לשאת בעלויות שלו? אם נצא מנקודת הנחה שכל השכנים ימלאו במקודם או במאוחר את תפקיד ועד הבית, ההיגיון אומר שכולם צריכים לשלם על הביטוח הזה ביחד. לכן רצוי שתעשו אספת דיירים עוד היום. כך תוכלו להעלות את הנושא בפני כל שאר בעלי הדירות בבניין ולהחליט ביחד איזה ביטוח לעשות ואיך לשלם עליו.

האם גם לכם כדאי לעשות ביטוח ועד בית?
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף