האם חשוב לעשות ביטוח בית משותף?

אתם חיים בבית משותף עם לא מעט שכנים? אם כך, אתם בוודאי מבינים שאתם חולקים איתם לא רק את הבניין, אלא גם את כל השטחים המשותפים. ככל שבית משותף הוא גדול ומפואר יותר, יש בו יותר שטחים ורכוש משותף. למשל, היום אפשר למצוא בניינים ובתים משותפים שיש בהם גם חדרי כושר, בריכות ועוד פינוקים. מעבר לכך שכל הפינוקים האלה הופכים את החיים לנעימים יותר, הם גם גורם לוויכוחים ועלויות. ממש כפי שעלולים לקרות נזקים לדירה הפרטית שלכם, כך קורה גם לגבי הרכוש המשותף. הבעיה שתמיד מתעורר במצבים כאלה היא: מי צריך לממן את העניין? האם כל שכן צריך להוציא מכספו כדי לממן את התיקון של הבריכה או את הנזק שנגרם בגלל פיצוץ בצינור הראשי של הבית המשותף? חשוב שתבינו: אם לא תעשו ביטוח בית משותף אכן כל אחד מהשכנים יצטרך לממן את חלקו בתיקון. הבעיה היא שהעלויות מאוד גבוהות ולכן ברור מדוע עדיף לעשות ביטוח, ויפה שעה אחת קודם.

ביטוח שכולל גם מצבים קיצוניים

מעבר לתיקונים קטנים או תאונות מינוריות שעלולות להתרחש בבית המשותף, עלולים לקרות גם אסונות גדולים יותר. אם, למשל, חלק מסוים של הבית יתמוטט בגלל סיבה כזו או אחרת, זה עלול להוביל לעלויות מאוד גדולות של תיקונים ושיפוצים. ללא ביטוח בית משותף לא בטוח שלכל אחד מהשכנים תהיה אפשרות לשלם את חלקו. מה תעשו במצב כזה? אומנם הביטוח של הדירה שלכם יאפשר לכם לבנות מחדש את דירתכם ולשפץ אותה, אך מה לגבי השטחים המשותפים? מאיפה תגייסו את הכסף אם לא יהיה לכם ביטוח לבית כולו? במקרה כזה אתם עלולים להגיע, ביחד עם השכנים שלכם, למצב שבו אין לכם איך לממן את בניין הבית המשותף המחודש. לכן ביטוח בית משותף זה עניין מהותי, כי אם יהיה לכם ביטוח כזה, חברת הביטוח תישא בעלויות.

ביטוחים כלפי צד שלישי

אל הבית המשותף שלכם מגיעים גם לא מעט עובדים מידי פעם? מגיע הגנן לתחזוקת הגינה המפוארת של הבית המשותף? מגיעים אנשים לנקות את הבית המשותף או אנשי מקצוע שמבצעים תיקונים שונים? כל אותם האנשים שנכנסים לבית המשותף עלולים לעבור בו תאונה. אפילו מצב שבו מישהו מועד על קליפה של בננה ושובר את היד – זו תאונה. הבעיה היא שאתם, בעלי הדירות בבית המשותף, תהיו אחראים לממן את הפיצוי של אותו גורם שלישי שנכנס לבית ועבר תאונה. לכן כדאי שתדעו: ביטוח בית משותף יכול לכלול גם מצבים כאלה. למעשה, אם אתם כבר עושים ביטוח לבית המשותף שלכם, רצוי מאוד להבטיח שהוא יכלול גם חבות לצד ג'. כך תוכלו לדעת שאפילו אם מישהו, חלילה, יעבור תאונה בשטח המשותף שלכם – חברת הביטוח תממן את הפיצוי שהוא ידרוש.

האם חשוב לעשות ביטוח בית משותף?
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח בתים משותפים
ביטוח בתים משותפים

אתם חיים בבית משותף ולכל אחד מכם יש אינספור ביטוחים? אתם לא זוכרים בכלל על מה אתם משלמים בכל חודש מרוב שכל כך הרבה חשבונות של פוליסות שונות מגיעים אליכם

קרא עוד »
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף