ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות הדברים היא שכאשר קורות בה תקלות, כולכם ביחד צריכים לשאת בעלות התיקון – אלא אם כן רכשתם ביטוח רכוש משותף.

זה כולל גם את השכן מהקומה הראשונה שבכלל לא משתמש במעלית, אלא אם כן הוגדר אחרת מראש. זו הסיבה שבגללה, אם אתם רוצים לישון בשקט ולדעת שלא תצטרכו להתמודד עם עלויות מוגזמות אם משהו יקרה לרכוש המשותף שלכם, כדאי שתעשו עוד היום ביטוח מבנה משותף הכולל בתוכו ביטוח רכוש משותף.

ביטוח שהוא אינו חובה אך הוא מומלץ בחום

אם תפנו אל אגודה לתרבות הדיור ותבקשו ממנה הסברים, תגלו שביטוח רכוש משותף ובניין משותף זה לא משהו שחובה לעשות מבחינת החוק היבש. עם זאת, אתם יכולים להיות בטוחים שעל ביטוח מבנה משותף, כמו גם על ביטוח ועד הבית, פשוט לא כדאי לכם לוותר. אם תעשו את החישוב אתם תראו שכל דייר מדיירי הבניין יצטרך לשלם מעט מאוד על הביטוח הזה בכל חודש, אז למה לחכות לעת צרה? אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב כלכלי מאוד קשה רק כי נגרם נשק לרכוש המשותף בבניין, חשוב שתעשו ביטוח בניין משותף עוד היום.

באיזה מקרים ביטוח רכוש משותף מכסה?

הכול תלוי בהגדרת הפוליסה שלכם, ולכן יש לבקש מוועד הבית לקרוא היטב את הפוליסה שעליה הוא חותם. האם המחסום בכניסה לחניה נכנס לפוליסה? והאם במסגרת ביטוח של רכוש משותף חברת הביטוח תישא גם בעלויות של תיקון מדרגות שבורות בבניין? האם תיקון ותחזוקת המעליות נכלל גם הוא בביטוח המדובר? יש מגוון רחב של פוליסות ביטוח ומחירים מגוונים.

לכן, מעבר לכך שאתם צריכים להשוות מחירים כדי לראות שקיבלתם הצעת מחיר טובה, רצוי גם להבין על מה אתם משלמים. זה נכון שלכל אחד מאתנו יש אינספור ביטוחים לרכב, לדירה ולחיים, אך על ביטוח לרכוש המשותף שלכם בבניין לא כדאי לוותר. ההוכחה לכך היא שבהרבה מאוד בניינים משותפים כבר עושים ביטוחים כאלה ולכן אין ספק שגם במקרה שלכם זו יכולה להיות בחירה טובה ומומלצת ביותר.

ביטוח רכוש משותף – ביטוח שלא תרצו למצוא את עצמכם בלעדיו

כפי שניתן לראות, ביטוח רכוש משותף הוא היבט חיוני בבעלות על נכס. זה נכון עבור כולם, אך זה נכון פי כמה עבור מי שחולק באחריות ובהשקעות עם אחרים בבניינים משותפים. ביטוח זה ממלא תפקיד מכריע בהגנה על בעלי נכסים ושוכרים מפני אירועים בלתי צפויים העלולים להוביל לאובדן כספי משמעותי. 

לא מדובר על משהו שנרצה לדמיין או נאחל לעצמנו, ההפך הוא הנכון. עם זאת, אין לדעת מה צופן לנו העתיד, ואם יש משהו בטוח, זה שלא נרצה למצוא את עצמנו בלי הביטוח הזה. 

עוד לא עשיתם את הביטוח הזה ואתם מתלבטים? לפניכם עוד כמה דברים שיוכלו לעזור לכם לעשות סדר בדברים. 

ביטוח רכוש משותף השוואת מחירים

מה באמת כולל בפועל ביטוח רכוש משותף?

ביטוח רכוש משותף, כמו ביטוח ועד בית, כולל סעיפים שונים ומגוונים ביותר. זו בדיוק הסיבה שבגללה, רגע לפני שאתם מחליטים לחתום על פוליסת ביטוח כזה או אחר, חשוב להבין מה הוא באמת כולל. בפועל, ביטוח זה נועד לספק כיסוי להיבטים שונים של בעלות על בניין משותף, כמו לדוגמא: 

  1. כיסוי נזקי בניין: הביטוח מכסה נזקים למבנה הבניין, כגון אלו הנגרמים מאסונות טבע, שריפות או ונדליזם. הוא עשוי לכלול גם כיסוי למבנים אחרים בנכס, כגון חניונים, גדרות או מחסנים.
  2. אחריות צד שלישי: ביטוח של רכוש משותף מספק כיסוי לכל חבות משפטית העלולה לנבוע מתאונות או אירועים המתרחשים בנכס המשותף. זה עשוי לכלול תביעות המוגשות על ידי מבקרים, שוכרים או צדדים שלישיים אחרים הסובלים מפציעות או נזקי רכוש בזמן שהותם במקום.
  3. כיסוי נזקי גוף: היבט זה של הביטוח מספק כיסוי לכל הוצאה רפואית, אובדן שכר או עלויות אחרות הקשורות לפציעות שנגרמו לאנשים בנכס המשותף. זה עשוי לכלול שוכרים, אורחים או עובדים.
  4. כיסוי למעלית, עובדים וחניון: כשמנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה וביטוח של רכוש משותף, יש להתייחס גם לסעיף הזה. פוליסות ביטוח של רכוש משותף כוללות לעתים קרובות כיסוי ספציפי למעליות, עובדים (כגון גננים או מנקים) וחניונים. כיסויים אלה מגנים מפני סיכונים שונים, כגון מעליות מתקלקלות, פציעות שנגרמו לעובדים או תאונות המתרחשות באזורי חניה.
  5. כיסוי מפני אש ורעידת אדמה: במקרה של שריפה או רעידת אדמה, ביטוח רכוש משותף מסייע לכסות את עלויות התיקון או הבנייה מחדש של הבניין המשותף. בהתאם לפוליסה, כיסוי זה עשוי להתרחב גם לתוכן הדירות או היחידות הפרטניות.

מי צריך לעשות ביטוח מסוג כזה?

מטבע הדברים, אם התקווה שלנו היא לא להפעיל לעולם את הביטוח, גם לא ממש נרצה לעשות אותו. זה נכון כאשר מדברים על ביטוח מבנה ותכולה וכאשר מדברים על ביטוח שכולל את הרכוש המשותף בבניין. עם זאת, חשוב שתבינו: כפיש לא תרצו למצוא את עצמכם בלי ביטוחים אחרים, זה נכון גם לגבי הביטוח של הרכוש המשותף בבניין שלכם. לכן ברור מדוע לכולם כדאי לעשות ביטוח רכוש משותף. זה נכןו במיוחד כאשר מדברים על: 

  • בעלי נכסים בבניינים משותפים: כבעל נכס בבניין משותף, זו האחריות שלך לוודא שהבניין והשטחים המשותפים שלו מבוטחים כראוי. ביטוח של רכוש משותף מספק את הכיסוי הדרוש כדי להגן על ההשקעה שלך ולהבטיח אותך מפני התחייבויות פוטנציאליות.
  • ועד הבית: ועד הבית אחראי לניהול הרכוש המשותף בשם כל הבעלים. ככאלה, עליהם לוודא שהבניין והשטחים המשותפים שלו מבוטחים כראוי באמצעות הפוליסה המתאימה.
  • דיירים ואחריותם: לדיירים המתגוררים בבניינים משותפים יש גם אינטרס מובהק לוודא שהנכס מבוטח כראוי. בעוד שלדיירים עשויות להיות פוליסות ביטוח משלהם כדי לכסות את חפציהם האישיים, פוליסת ביטוח רכוש משותף נחוצה כדי להגן על הבניין המשותף והשטחים המשותפים.

מה יכול להשפיע על השאלה כמה תשלמו על ביטוח כזה?

אתם נדרשים לעשות היום ביטוח מבנה למשכנתא או ביטוח לכל הרכוש המשותף בבניין? כך או כך, ברור שתרצו גם לדעת כמה אתם עומדים לשלם. אם כן, נשאלת השאלה, מהם באמת הגורמים שיכולים להשפיע על מחיר הפוליסה? חשוב להבין שיכולים להיות גורמים שונים שישפיעו על העלות, כאשר הראשון שהם הוא גודל הבניין ומספר הדירות שיש בו. גודל הבניין המשותף ומספר הדירות שהוא מכיל יכולים להשפיע על העלות של הביטוח.

בניינים גדולים יותר עם יותר יחידות דורשים בדרך כלל מגבלות כיסוי גבוהות יותר, ולפיכך פרמיות ביטוח גבוהות יותר. מיקום הבניין המשותף יכול גם להשפיע על מחיר ביטוח הרכוש המשותף. אם, למשל, הבניין שלכם נמצא באזור שמבחינת חברת הביטוח נחשב למסוכן יותר מסיבה כזו או אחרת, זה יבוא לידי ביטוי בהצעת המחיר שתקבלו. 

פנו אל חברת הביטוח הכי טובה שיש

רוצים לעשות כמה שיותר מהר ביטוח רכוש משותף? אם כך, כדאי שתכירו את חברת מרכז הביטוחים. כאן אתם בידיים טובות כי מדובר על חברה  מאוד מנוסה ומקצועית. יידעו לעזור לכם כאן לבחור את הפוליסה הנכונה לכם, תייעץ לכם האם יש צורך בביטוח רכוש משותף, ביטוח ועד בית וכו' , ומעבר לכך, בשעת צרה תמיד תקבלו כאן מענה. אל תתפשרו על חברות ביטוח אחרות, כי אם אתם כבר עושים ביטוח, כדאי לעשות אותו אצל המקצוענים.  

 

שאלות ותשובות

מי צריך לממן את העלות של ביטוח רכוש משותף?

כל מי שיש לו דירה בבניין. כלומר, בעלי הדירות הם אלה שצריכים לרוב לממן את העלות של הביטוח הזה.

האם מחירי הביטוחים זהים אצל כל חברות הביטוח?

בהחלט לא. לכן יש מקום להשוות ולראות כמה תשלמו בסופו של דבר.

האם יש השתתפות עצמית?

בפירוש כן. ניתן להגדיל או להקטין אותה, הכול תלוי בפוליסה שעליה אתם חותמים.

ביטוח רכוש משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

עלות ביטוח צד ג לבניין מגורים הוא פקטור חשוב להגנה מפני הנטל הכלכלי של פיצוי נזקים, נזקי גוף, הרס ומעשי ונדליזם. מומלץ בכל בניין מגורים שיהיה ביטוח כזה. הביטוח מספק

קרא עוד »
ביטוח בתים משותפים
ביטוח בתים משותפים

אתם חיים בבית משותף ולכל אחד מכם יש אינספור ביטוחים? אתם לא זוכרים בכלל על מה אתם משלמים בכל חודש מרוב שכל כך הרבה חשבונות של פוליסות שונות מגיעים אליכם

קרא עוד »
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב
מדוע ביטוח בניין משותף חשוב

ביטוח בניין משותף הוא היבט מכריע של בעלות על רכוש, במיוחד עבור אלה שחולקים את האחריות וההשקעה עם אחרים. מאמר זה יתעמק בחשיבותו של ביטוח בנייה משותפת לבעלים משותפים, ידון

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף