ביטוח בתים משותפים

אתם חיים בבית משותף ולכל אחד מכם יש אינספור ביטוחים? אתם לא זוכרים בכלל על מה אתם משלמים בכל חודש מרוב שכל כך הרבה חשבונות של פוליסות שונות מגיעים אליכם הביתה? אם כך, אנחנו יכולים להבין מדוע אתם חושבים לוותר על ביטוח ועד בית או על ביטוח בתים משותפים – זו טעות חמורה!

אם תפנו אל גוף כמו האגודה לתרבות הדיור אתם תראו שהדבר הראשון שימליצו לכם שם הוא לעשות ביטוח בתים משותפים, אז למה אתם מחכים?

למה ביטוח בתים משותפים הוא כל כך נוח?

בפועל, כאשר עושים ביטוח בניין משותף מחליטים מראש כמה ישלם כל שכן בכל חודש, ולא מדובר על סכום גבוה. העובדות בשטח מראות שכאשר אנחנו משלמים בכל חודש כמה עשרות שקלים על ביטוח, וכאשר כל השכנים משלמים גם הם על הביטוח הזה, בסופו של דבר זה משתלם.

יכולות להיות אינספור תאונות, תקלות או מקרים שבהם תזדקקו לעזרת הביטוח, כמו לדוגמא: מצב שבו המעלית מתקלקלת. אם לא תעשו מבעוד מועד ביטוח בניין משותף, אתם לא תאמינו כמה תתעסקו בשאלות כמו מי ישלם, כמה ולמה, וכל זה רק כי המעלית התקלקלה. לעומת זאת, מי שיעשה מבעוד מועד ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף יוכל ליהנות מטיפול יעיל במיוחד: פונים אל חברת הביטוח והיא מממנת את התיקון!

האם כל השכנים ישלמו את אותו הסכום?

ברוב המקרים התשובה תהיה חיובית ולכן, אפילו השכן מהקומה הראשונה שבכלל לא עושה שימוש במעלית ישלם בפועל על התיקון שלה, כי הוא משלם בכל חודש על הביטוח. מצד שני, יש מקרים חריגים שבהם לא כל השכנים ישלמו את אותו הסכום, אך חשוב מאוד לסכם על הדברים האלה מראש.

כך או כך אתם יכולים להיות בטוחים שאפילו אם תצטרכו להשקיע קצת בשכנוע הדיירים לעשות ביטוח, אתם תראו שזה ישתלם לכם. ביטוח נותן את השקט והוא מקדים תרופה למכה, כך שאם אתם רוצים לחיות בשלווה ובלי מריבות מיותרות עם השכנים, כדאי שתעשו ביטוח בית משותף כבר עכשיו.

יורדים לעומק הפרטים: הכול על ביטוח בתים משותפים

אם יש משהו שכולנו יודעים לומר על מחירי הנדל"ן בארץ, זה שהמחירים גבוהים. לכן ברור מדוע, אם כבר עשיתם את ההשקעה וקניתם דירה, תרצו לשמור כמה עולה ביטוח בניין משותף עליה מכל משמר. זו בדיוק הסיבה שבגללה, ממש כפי שלא תוותרו על ביטוח לוועד הבית, כך גם לא תוכלו לוותר על ביטוח בתים משותפים.

אנחנו לא רוצים להפעיל את הביטוח הזה ולא רוצים להתמודד עם צרות בבניין המשותף. עם זאת, תהיו בטוחים: אם לא תעשו את הביטוח הזה, תצטערו על כך מאוד. סוג ביטוח זה יכול לספק לכם הגנה פיננסית ושקט נפשי. לכן, אם תוכלו לעשות את הביטוח עוד היום, אל תדחו זאת למחר.

חברות ביטוח בתים משותפים

מה כולל ביטוח בתים משותפים?

עוד לפני שנדבר על ביטוח בתים משותפים השוואת מחירים, צריך להבין על מה בכלל אנחנו מדברים. במילים אחרות, איזה סעיפים ניתן למצוא בפוליסה של ביטוח בתים משותפים?

חשוב להבין שיש כמובן אפשרות לבצע התאמות והרחבות שונות, אם כי ברוב המקרים נמצא סעיפים שונים בפוליסה כזאת, כמו למשל:

כיסוי לבניין כולל אזורים המשותפים

אחד ההיבטים העיקריים של ביטוח כזה הוא כיסוי לבניין ולאזורים המשותפים שבהם משתמשים הדיירים. זה יכול לכלול נזק מבני לבניין עצמו, כגון נזק שנגרם משריפה, סופות או אסונות טבע אחרים. בנוסף, הכיסוי יכול להתרחב לאזורים משותפים, כגון מעליות וחניונים, ולהבטיח ששטחים משותפים אלו מוגנים במקרה של נזק או תביעות אחריות.

כיסוי לרכוש אישי

ביטוח מסוג זה יכול לספק גם כיסוי לרכוש האישי בתוך הדירות. זה כולל פריטים אישיים, ריהוט וכדומה. זה מבטיח לדיירים הגנה פיננסית במקרה שהרכוש האישי שלהם נהרס בגלל סיבה כזו אחרת.

כיסוי אחריות

כיסוי אחריות הוא רכיב מרכזי נוסף בביטוח הזה. סוג כיסוי זה מגן על הדיירים, וגם על ועד הבית, מפני תביעות הנובעות מפגיעות בגוף או נזקי רכוש של צד שלישי.

כיסויים נוספים

בנוסף לכיסויים הסטנדרטיים שהוזכרו לעיל, פוליסות ביטוח בתים משותפים יכולות לכלול גם כיסויים נוספים כדי לספק הגנה רבה עוד יותר לדיירים. כיסויים אלה יכולים לכלול כיסוי מפני סיכונים ספציפיים, כגון רעידות אדמה ושריפות. בנוסף, ניתן להוסיף לפוליסה כיסוי להערכת הפסדים, אשר יכול לסייע במימון עלות האחריות המשותפת בין הדיירים במקרה של תביעה.

למה בעצם כדאי לעשות ביטוח כזה?

 

אין ספק שכאשר מדברים על ביטוח בניין משותף מחיר, מדברים על עוד הוצאה כלכלי שצריך להתמודד איתה. אם תבדקו, תגלו בוודאי גם אתם שכמו לכולם, גם לכם יש לא מעט ביטוחים. אם כך, מדוע שנרצה לעשות עוד ביטוח? ולמה, מכל הביטוחים שנוכל לבחור לעשות, דווקא על ביטוח בתים משותפים פשוט לא כדאי לנו לוותר?

חשוב להבין שזה לא במקרה שחברות הביטוח ממליצות לא לוותר על ביטוח כזה. למען האמת, כשיורדים לעומק הפרטים מגלים שיש לכך כמה סיבות נהדרות. אחת הסיבות העיקריות לעשות ביטוח מסוג כזה, הוא למעשה לספק לעצמנו הגנה פיננסית במקרה שמשהו לא צפוי קורה. זה כולל את הבניין עצמו, כמו גם שטחים משותפים ושירותים שאתם חולקים עם בעלי הדירות האחרות בבניין.

פוליסת ביטוח כזו יכולה להבטיח שהנכס שלכם מוגן במקרה של אסון. בפועל, זה בדיוק מה שיכול לקבוע האם תתאוששו כלכלית מהאסון או לא, ולכן חשיבות הביטוח ברורה. יתרון מרכזי נוסף של ביטוח מסוג כזה, הוא ההגנה המשפטית שהוא יכול לספק לנו במקרה של תביעות אחריות.

כפי שהוזכר לעיל, אירועים הכוללים פגיעות בגוף של צד שלישי או נזקי רכוש עלולים לגרום לתוצאות כספיות ומשפטיות משמעותיות. לעומת זאת, אם יהיה לכם ביטוח מתאים, תוכלו להיות בטוחים שגם במצב כזה, יהיה לכם איך להתמודד מבלי לקרוס כלכלית.

ביטוח שנותן לכם שקט נפשי

אתם עדיין בדילמה ולא ברור לכם למה על ביטוח בתים משותפים אתם לא יכולים לוותר? חשוב שתבינו: למרות שאתם לא רוצים להפעיל את הביטוח הזה, הוא זה שייתן לכם שקט נפשי. קיומה של פוליסת ביטוח מקיפה לבית משותף יכולה להעניק לדיירים שקט נפשי, בידיעה שההשקעה שלהם ומרחבי המגורים המשותפים מוגנים.

בנוסף לכל אלה, כדאי לדעת: ממש כפי שניתן להתאים אישית ביטוח לוועד הבית, כך קורה גם לגבי הביטוח הזה. בצורה כזאת תוכלו להיות בטוחים שהביטוח שאתם עושים באמת מתאים לצרכים של הבניין הספציפי שלכם. אם אתם מתלבטים איפה לעשות ביטוח מסוג כזה, בוודאי חשבתם על ביטוח בתים משותפים השוואת מחירים.

חשוב להבין: קיימות היום הרבה חברות ביטוח והן מתחרות ביניהן על כל לקוח. לכן, אם תוכלו לפנות אל הטובים ביותר ולקבל, בין היתר, הצעת מחיר נוחה, חבל לוותר על כך. לכן כדאי שתפנו אל חברת "מרכז הביטוחים", כי כאן המחיר והשירות יהיו תמיד טובים יותר מאשר בכל מקום אחר.

 

שאלות ותשובות

האם גם בבניין משותף קטן כדאי לעשות ביטוח כזה?

בהחלט כן. כל עוד מדובר על מבנה שהוא לא בית פרטי, כדאי יהיה לעשות לו ביטוח בית משותף.

 האם מיקום הנכס והגודל שלו משפיע על מחיר הפוליסה?

בהחלט כן. ככל שהבית המשותף גדול יותר, יש בו יותר שטחים משותפים. לכן גם המחיר שלו יהיה בהתאם. בנוסף, ככל שהמקום מועד לפורענות, כך המחיר של הפוליסה יהיה גבוה יותר.

האם יהיה צורך לשלם השתתפות עצמית במקרה של הפעלת הביטוח?

בהחלט כן. עם זאת, חשוב לדעת כי גובה ההשתתפות העצמית במקרה של הפעלת הביטוח תלויה בפוליסה שעליה אתם חותמים מבעוד מועד.

ביטוח בתים משותפים
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רכוש משותף
ביטוח רכוש משותף

אולי בחיי היומיום אתם לא שמים לב לכך, אך בפועל בבניין המשותף שלכם יש לא מעט רכוש משותף שלמעשה שייך לכולכם, דיירי הבניין. לדוגמא, המעלית בבניין היא של כולכם, ומשמעות

קרא עוד »
הכול על ביטוח בית משותף
הכול על ביטוח בית משותף

אתם שייכים לאותם האנשים שחלמו לגור בבית פרטי? בסופו של דבר קניתם גם אתם דירה בבניין משותף? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים: איך מגנים על מה שיש לנו? אין

קרא עוד »
מה זה ביטוח בית משותף
מה זה ביטוח בית משותף?

לקנות דירה זה אומנם צעד מאוד מרגש, אך חשוב להבין: רכישת דירה מביאה איתה גם לא מעט אחריות. מעבר לכך שאתם אחראים לכל מה שקורה בתוך הדירה הפרטית שלכם, אתם

קרא עוד »

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף