ביטוח ועד בית – הביטוח שאמור להיות חובה בחוק לכל בניין

לא ברור למה בישראל של 2021 ביטוח כה בסיסי כמו ביטוח בית משותף אינו מחויב בחוק בדומה לביטוח חובה ברכב. אם מסתכלים על עלותו הזניחה לעומת התועלת ממנו והשקט הנפשי שהוא מעניק לדיירים, רואים פער חיובי עצום והפיכתו של ביטוח כזה לחובה הייתה מיטיבה על שוק הדיור בישראל.

אבל מדינת ישראל כמדיניות ובשונה ממה שקורה למשל באירופה או ארה"ב אינה נוטה להתערב בצורה זו בשוק הדיור ומשאירה לדיירים את העבודה בתקווה שהם ינהלו אותו נכון.

התוצאה בפועל היא שוק דיור מוזנח ופרוץ יותר שמתנהל בצורה פחות יעילה תוך השארת שטחי הפקר. וכל זאת כאמור בגלל פרוטות וחוסר מודעות.

 

ביטוח ועד בית

רבים מכנים אותו בטעות ביטוח ועד בית, אולם למעשה שם זה נגזר מאחד הכיסויים שיש בביטוח הרחב יותר המיועד לבתים משותפים והוא קיבל את הכינוי מאחר שמי שמתעסק ומנהל אותו זה ראש ועד הבית והוא גם אחד מבעלי האינטרס לבצעו משום שהוא מגן עליו מפני תביעות אישיות בנוסף להגנה שהוא מעניק לדיירים עצמם. ומי רוצה לבצע תפקיד עם הרבה כאב ראש ואפס שכר כשהוא עוד חשוף משפטית לתביעות.

 

ביטוח זול שנותן פתרון לדברים יקרים

ביטוח ועד הבית או ביטוח בית משותף קיים על מנת לכסות שני סוגי מקרים, האחד הוא של נזק למבנה המשותף, לאזורים המשותפים, למתקני הבניין ולרכוש המשותף בו. נזק כזה יחול להתרחש כתוצאה מפגעי טבע כגון סערה קשה, שריפה, רעידת אדמה שמבטיחים לנו שצריכה להתרחש בישראל כל רגע בשנים הבאות או כתוצאה מנזקים יותר אקראיים כגון קצר חשמלי שגורם לשריפה, צנרת שמתפוצצת ויוצרת הצפה, מעליות שמתקלקלות עקב אחד הגורמים הקודמים, גניבה וכדומה. נזקים כאלו יכולים להגיע לסכומי כסף גדולים מאוד שבהיעדר ביטוח אמורים להתחלק בין הדיירים.  עכשיו קחו בניין חלש המאוכלס ע"י משפחות קשות יום באזור מתפתח והפילו עליו הוצאה כזו.

 

היעדר ביטוח ועד בית עלול להוביל להזנחה של הבניין

כאשר יש לנו מקור מימון מהימן שדואג לעמוד מאחורי כיסוי כל נזק, קל לנו לשמור על בית המגורים המשותף תקין ומתפקד, אך כאשר כל תיקון אמור לרדת מכיסי הדיירים, הדברים מסתבכים שכן מיד יהיה קושי לגבות את הכסף מדיירים מסוימים שאין הפרוטה מצויה בכיסם באותו הזמן או בכלל.

התוצאה היא שהתיקונים נתקעים ולא מבוצעים או נגררים לאורך תקופות ארוכות

 

סוג הכיסוי השני של ביטוח ועד בית נועד לתביעות משפטיות

הכיסוי השני לכסות מקרים בהם תובעים את הבניין עקב פגיעה שנוצרה מרשלנות שהייתה באזורי הבניין המשותפים והובילה ישירות לפציעה. כיסוי זה מפצל לשניים – ביטוח צד ג' וביטוח חבות מעביד והם באים לכסות מקרים של פגיעה של אורחים או דיירים או עובדים ונותני שירות. הביטוח יכסה הן את ההוצאות המשפטיות והן את סכום הפיצוי שייפסק לתובע. גם במקרים אלו, אבוי לדיירים שמגיעים למצב כזה ללא ביטוח ועד בית.

ביטוח ועדי ביתים

ביטוח ועד בית – הביטוח שאמור להיות חובה בחוק לכל בניין
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף